Inkludering af HTML-filer
Fra : jnm

Dato : 26-05-05 13:30

Jeg er på tynd grund vedrørende ASP, men vil gerne anvende det i et lokalt
Site udviklet i Frontpage, der kører på en IIS 5.1 i mit eget Intranet.

Opgaven går ud på at lave en ASP-side på side på mit Site, hvor jeg kan
samle et i forvejen valgt sortiment af forskellige HTML-side.

ASP-siden, opbygges via et skelet, hvor jeg har noget indledende lyrik
efterfulgt af nogle SSI kommandoer.

De enkelte sider er kodet i HTML og har et javascript som styrer en flydende
pil i skærmens nederste højre hjørne. Pilen udløser et spring til toppen af
den aktuelle side.

Er der ikke en behjertet sjæl, der kan lave klistre koden til en ASP-side og
tilføje den korrekte kode til at inkludere siderne "Side1.htm" og "
Side2.htm".

Jeg har været inde og se forskellige sider, men bliver forvirret.
Tilsyneladende er der flere måder at gøre det på.

På forhånd tak

Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-05-05 13:53

Du kan se det gennemgået her: http://html.dk/tutorials/ssi/ (specifikt
her: <http://html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp>).

> Jeg har været inde og se forskellige sider, men bliver forvirret.
> Tilsyneladende er der flere måder at gøre det på.

Jeg gætter på at du mener "include file" vs. "include virtual". De to
metoder fungerer helt ens - eneste forskel er at "include file" anvender
relative stier (stier der *ikke* starter med "/"), mens include virtual
arbejder med absolutte stier.

En simpel include kan lettest laves ved at placere includefilen i samme
katalog som den fil der skal inkludere den, og så bruge include file
(svarende til det første eksempel på
<http://html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp>)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jnm

Dato : 26-05-05 19:57

Tak for hjælpen. Klar og tydelig tutorial.
Jørgen