/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
3D-kort til max. 450,-... kan det lade sig~
Fra : Steen Suder


Dato : 26-05-05 08:42

Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.

Så vidt jeg kan se på det hele, er et Radeon 9550-baseret kort det mest
oplagte i mine øjne. F.eks. Asus A9550GE/TD m/128MB RAM.

Jeg ved at folk fraråder 9200, 9550 etc., men det er kun til fordel for
dyrere kort. Imidlertid ligger prisrammen fast.

Er der bedre muligheder?

NB
Det skal være nyt.

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

 
 
Steen Suder (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 26-05-05 08:47

Steen Suder wrote:

> Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
> Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.
>
> Så vidt jeg kan se på det hele, er et Radeon 9550-baseret kort det
> mest oplagte i mine øjne. F.eks. Asus A9550GE/TD m/128MB RAM.

Vil et nVidia FX5500-baseret kort være hurtigere? Eksempel: MSI
FX5500-T128.

<KLIP>

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Laziter [9440] (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 26-05-05 09:34


"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
news:1420954.yQE5rD9B7z@eddie...
> Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
> Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.
>
> Så vidt jeg kan se på det hele, er et Radeon 9550-baseret kort det mest
> oplagte i mine øjne. F.eks. Asus A9550GE/TD m/128MB RAM.

Det er et ganske fornuftigt kort.
Hvis du har mod på det, så kan det clockes til at køre som et 9600 Pro,
hvilket det i realiteten også er.
Selve GPU'en er den samme som på et 9600 Pro, hastigheden er bare droslet
ned på både RAM og GPU.
Et lille BIOS flash kan klare "opgraderingen" eller også kan du overclocke
det via driveren.
Det er nok det bedste køb du kan gøre indenfor den fastsatte prisramme.

Mvh
Benjamin



JK (26-05-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 26-05-05 10:17

On Thu, 26 May 2005 09:42:20 +0200, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
>Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.
>
>Så vidt jeg kan se på det hele, er et Radeon 9550-baseret kort det mest
>oplagte i mine øjne. F.eks. Asus A9550GE/TD m/128MB RAM.
>
>Jeg ved at folk fraråder 9200, 9550 etc., men det er kun til fordel for
>dyrere kort. Imidlertid ligger prisrammen fast.
>
>Er der bedre muligheder?

Jeg har et Gecube 9550. Det er karakteristisk ved at understøtte
directx9 og kunne gennemføre alle tests i 3DMarks2001se. Men
performance er bestemt ikke særligt god i 3D spil. Omkring 1/3 af hvad
et geforce 6600 GT til 1600,- kan præstere.
Mit geforce 9550 kan desværre ikke hackes med en anden bios.

Jeg ved, at på visse 9550 kan man flashe med en pirat-bios, så der
lukkes op for alle pipelines, og drivere tror, at det er et større
kort. Så det asus kort, der nævnes, er sikkert en god ide. Måske kan
du få et link til den bios, der skal på. Proceduren er lidt risikabel,
fordi man kan ødelægge kortet.

mvh

John

Brian Lund (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 26-05-05 13:21

> Jeg ved, at på visse 9550 kan man flashe med en pirat-bios, så der
> lukkes op for alle pipelines, og drivere tror, at det er et større
> kort. Så det asus kort, der nævnes, er sikkert en god ide. Måske kan
> du få et link til den bios, der skal på. Proceduren er lidt risikabel,
> fordi man kan ødelægge kortet.

Jeg har flashet mit 9500 Pro med en hacked BIOS så jeg kan overclocke det,
intet problem!
Eneste "ulempe" er at windows tror at det er et 9700 Pro...


Brian



Zulu (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 26-05-05 13:23

Brian Lund wrote:
>> Jeg ved, at på visse 9550 kan man flashe med en pirat-bios, så der
>> lukkes op for alle pipelines, og drivere tror, at det er et større
>> kort. Så det asus kort, der nævnes, er sikkert en god ide. Måske kan
>> du få et link til den bios, der skal på. Proceduren er lidt
>> risikabel, fordi man kan ødelægge kortet.
>
> Jeg har flashet mit 9500 Pro med en hacked BIOS så jeg kan overclocke
> det, intet problem!
> Eneste "ulempe" er at windows tror at det er et 9700 Pro...

Der er også stor forskel på 9500 og 9550!

9500 er i bund og grund et 9700.
9550 er et lowcost 9600.

Zulu



Brian Lund (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 26-05-05 13:43

> > Jeg har flashet mit 9500 Pro med en hacked BIOS så jeg kan overclocke
> > det, intet problem!
> > Eneste "ulempe" er at windows tror at det er et 9700 Pro...
>
> Der er også stor forskel på 9500 og 9550!
>
> 9500 er i bund og grund et 9700.
> 9550 er et lowcost 9600.

Dét ved jeg, men selve proceduren med at flashe kortet er stadig den samme
hvis jeg ikke tager helt fejl ;)


Brian



Zulu (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 26-05-05 13:56

Brian Lund wrote:
>>> Jeg har flashet mit 9500 Pro med en hacked BIOS så jeg kan
>>> overclocke det, intet problem!
>>> Eneste "ulempe" er at windows tror at det er et 9700 Pro...
>>
>> Der er også stor forskel på 9500 og 9550!
>>
>> 9500 er i bund og grund et 9700.
>> 9550 er et lowcost 9600.
>
> Dét ved jeg, men selve proceduren med at flashe kortet er stadig den
> samme hvis jeg ikke tager helt fejl ;)

Jo, og?

Du kan ikke flashet et 9550 til noget, så du kan få samme gevinst som
9500 -> 9700.

Zulu



Laziter [9440] (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 26-05-05 14:07


"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:4295c768$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du kan ikke flashet et 9550 til noget, så du kan få samme gevinst som
> 9500 -> 9700.

Næ måske ikke, men stadigvæk er 9600 Pro som man kan flashe et 9550 til nu
et spring i den rigtige retning.
Jeg læste for ikke så længe siden om en der flashede sit 9550 til 9600 Pro
og OC'ede det til 9600 XT hastigheder uden problemer.
Det er altså noget af en ydelsesforskel man kommer til at opleve.
Selvfølgelig vil en hardcore gamer grine af sådan et kort, men hvis man, som
jeg, ikke har vildt overdrevede krav til grafikken og bare vil spille noget
der ser alm. godt ud og ikke hakker for meget, så er metoden med 9550 ->
9600 Pro altså ganske fin og økonomisk.

Mvh
Benjamin



Zulu (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 26-05-05 14:22

Laziter [9440] wrote:
> "Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:4295c768$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Du kan ikke flashet et 9550 til noget, så du kan få samme gevinst som
>> 9500 -> 9700.
>
> Næ måske ikke, men stadigvæk er 9600 Pro som man kan flashe et 9550
> til nu et spring i den rigtige retning.
> Jeg læste for ikke så længe siden om en der flashede sit 9550 til
> 9600 Pro og OC'ede det til 9600 XT hastigheder uden problemer.
> Det er altså noget af en ydelsesforskel man kommer til at opleve.
> Selvfølgelig vil en hardcore gamer grine af sådan et kort, men hvis
> man, som jeg, ikke har vildt overdrevede krav til grafikken og bare
> vil spille noget der ser alm. godt ud og ikke hakker for meget, så er
> metoden med 9550 -> 9600 Pro altså ganske fin og økonomisk.

Bestemt ikke dårligt hvis det kan lade sig gøre...

Zulu



Brian Lund (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 26-05-05 14:16

> Jo, og?
>
> Du kan ikke flashet et 9550 til noget, så du kan få samme gevinst som
> 9500 -> 9700.

Hvornår skrev jeg at jeg faktisk flashede det så det blev et 9700?

Det er et 9500 _Pro_, og kan derfor IKKE flashes til at køre som et 9700,
det eneste man får ud af at flashe det er at man kan overclocke det! -
Præcis som ved 9550...


Brian



Zulu (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 26-05-05 14:22

Brian Lund wrote:
>> Jo, og?
>>
>> Du kan ikke flashet et 9550 til noget, så du kan få samme gevinst som
>> 9500 -> 9700.
>
> Hvornår skrev jeg at jeg faktisk flashede det så det blev et 9700?
>
> Det er et 9500 _Pro_, og kan derfor IKKE flashes til at køre som et
> 9700, det eneste man får ud af at flashe det er at man kan overclocke
> det! - Præcis som ved 9550...

Jeg er med nu... :)

Zulu



Zulu (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 26-05-05 11:08

Steen Suder wrote:
> Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
> Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.
>
> Så vidt jeg kan se på det hele, er et Radeon 9550-baseret kort det
> mest oplagte i mine øjne. F.eks. Asus A9550GE/TD m/128MB RAM.
>
> Jeg ved at folk fraråder 9200, 9550 etc., men det er kun til fordel
> for dyrere kort. Imidlertid ligger prisrammen fast.
>
> Er der bedre muligheder?

Ja!

Købt et brugt kort. Hvis du er heldig kan du finde et Radeon 9700 eller
Radeon 9800 til den pris.

Zulu



Jesper G. Poulsen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-05-05 11:21

Zulu skrev:

> Købt et brugt kort. Hvis du er heldig kan du finde et Radeon 9700

Fra news:1420954.yQE5rD9B7z@eddie:

"NB
Det skal være nyt."


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Steen Suder (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 26-05-05 11:21

Zulu wrote:

> Steen Suder wrote:
>> Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil
>> under Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.

<KLIP>

> Købt et brugt kort. Hvis du er heldig kan du finde et Radeon 9700
> eller Radeon 9800 til den pris.

Som jeg nævnte i min NB: det skal være nyt.

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Zulu (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 26-05-05 11:54

Steen Suder wrote:
>
>> Købt et brugt kort. Hvis du er heldig kan du finde et Radeon 9700
>> eller Radeon 9800 til den pris.
>
> Som jeg nævnte i min NB: det skal være nyt.

Må jeg være så fræk at spørge hvorfor?
Når budgettet er så begrændet vil du få over dobbelt ydelse ved at købe
brugt.

Zulu



Steen Suder (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 26-05-05 12:16

Zulu wrote:

> Steen Suder wrote:
>>
>>> Købt et brugt kort. Hvis du er heldig kan du finde et Radeon 9700
>>> eller Radeon 9800 til den pris.
>>
>> Som jeg nævnte i min NB: det skal være nyt.
>
> Må jeg være så fræk at spørge hvorfor?

Det er et krav fra "kundens" side.

> Når budgettet er så begrændet vil du få over dobbelt ydelse ved at
> købe brugt.

Det ved jeg.

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Steen Suder (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 26-05-05 14:13

Steen Suder wrote:

> Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
> Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.
>
> Så vidt jeg kan se på det hele, er et Radeon 9550-baseret kort det
> mest oplagte i mine øjne. F.eks. Asus A9550GE/TD m/128MB RAM.

Er der slet ingen nVidia-kort i prisrammen, der kan bruges?

<KLIP>

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Jesper G. Poulsen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-05-05 15:35

Steen Suder skrev:

> Er der slet ingen nVidia-kort i prisrammen, der kan bruges?

Dette, som du vist også selv har fundet:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99531


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Steen Suder (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 27-05-05 10:21

Steen Suder wrote:

> Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
> Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.

Jeg viste vedkommende diskussionen i tråden her og han har indvilget i
forhøje budgettet til ca. 650,-.

Til den pris kan vi få et Radeon 9600PRO med 256MB RAM, TVout og DVI.

Er der bedre bud?

<KLIP>

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Brian Lund (27-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 27-05-05 11:35

> > Jeg skal bruge et 4X AGP-kort med bedst mulig 3D-ydelse til spil under
> > Windows. Prisrammen er 450-500,- inkl. moms.
>
> Jeg viste vedkommende diskussionen i tråden her og han har indvilget i
> forhøje budgettet til ca. 650,-.
>
> Til den pris kan vi få et Radeon 9600PRO med 256MB RAM, TVout og DVI.
>
> Er der bedre bud?

Udemærket valg til prisen!

Hvis han tør softmodde og overclocke bør i måske overveje et Geforce 6200:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142111

Det kan fås til at køre meget hurtigere, ihvertfald ud fra hvad jeg lige har
googlet mig til ;)


Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste