MS Windows
briani 27239
WinZip 9
Fra : Steen F.

Dato : 25-05-05 22:29

Jeg har et spørgsmål om WinZip 9.
Hvis jeg vil tilføje en stor fil (fx. 400 Mb) til et nyt zip-arkiv, hvorfor
kan jeg så ikke vælge at opdele filen i flere små filer? Funktionen til
opsplitning er ikke highlighted

MVH Steen

Fra : aaron

Dato : 25-05-05 23:19

"Steen F." skrev d. 25-05-05 22:29 dette indlæg :
> [...]
hvorfor
> kan jeg så ikke vælge at opdele filen i flere små filer? Funktionen

Funktionen virker kun, hvis du zipper til flytbare medier (disketter,
CD'er mv.).
Ellers brug WinRAR istedet. Dér kan du selv bestemme filstørrelserne, og
så komprimerer det også lidt bedre end WinZip.

//aaron

http://www.kandu.dk/

Fra : kenzo

Dato : 26-05-05 01:13

> [...]
> Ellers brug WinRAR istedet. Dér kan du selv bestemme filstørrelserne, og
> så komprimerer det også lidt bedre end WinZip.

Kan du ikke forklarer mig det? står nemlig i den situation skal har pakket
en fil til flere små men kan ikke finde ud af det

Fra : Edmund

Dato : 26-05-05 03:41

kenzo wrote:

> Kan du ikke forklarer mig det? står nemlig i den situation skal har
> pakket en fil til flere små men kan ikke finde ud af det

I Winrar find og marker den fil du vil splitte.
Vælg add for oven, så dukker der et vindue op hvor du nederst vælger
størelse

--
Mvh Edmund

Fra : kenzo

Dato : 26-05-05 09:36

> I Winrar find og marker den fil du vil splitte.
> Vælg add for oven, så dukker der et vindue op hvor du nederst vælger
> størelse

Tak for det du er dagens helt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-05 07:25

aaron skrev:

> Ellers brug WinRAR istedet. Dér kan du selv bestemme filstørrelserne,
> og så komprimerer det også lidt bedre end WinZip.

Den bedre komprimering findes kun i RAR-formatet. Der er dog ingen
grund til ikke at vælge RAR-formatet, da der er indbygget en vis
sikkerhed mod fejl i arkivet. Har man en række RAR-filer (et opsplittet
arkiv) hvoraf et par stykker rummer fejl, så kan data hentes ud af de
øvrige. Det samme er ikke tilfældet ved ZIP. Er én fil defekt er _alt_
tabt.

Man kan hente ekstra sikkerhed ved at kombinere arkiv-filerne med PAR
eller PAR2.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-05-05 13:27

Steen F. skrev:
> Jeg har et spørgsmål om WinZip 9.
> Hvis jeg vil tilføje en stor fil (fx. 400 Mb) til et nyt zip-arkiv,
> hvorfor kan jeg så ikke vælge at opdele filen i flere små filer?
> Funktionen til opsplitning er ikke highlighted

Du kunne også vælge at kigge på 7-Zip som er ganske gratis, og som kan det
du ønsker. Den kan vist næsten også det samme som WinRAR.

Jeg er holdt op med at bruge WinZip.

-------
Tomas

Fra : Lars

Dato : 26-05-05 16:27

In article <4294ee2a$0$314$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, steen.kolding@stofanet.dk says...
> [...]
> kan jeg så ikke vælge at opdele filen i flere små filer? Funktionen til

Til dette kan du bruge Total Commander som er et sublimt filhåndterings værktøj, den har en
langt bedre brugerflade vedr zip, arj, rar etc, samt en hel del flere features.
Ydermere kan den lave split & samling af filer efterfølgende i valgfri størrelse. De splittede
filer bliver suppleret med en ekstra fil for crc check.

Du kan hente en gratis trial af programmet her:
http://www.ghisler.com/

--
Best regards

Lars