Database-drivere *liker dem ikke ...*
Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 31-05-01 21:38

Nå skal jeg endelig distribuere et program, men så oppstår det (naturligvis)
feil på noen PC'er ... Jeg bruker kodingen under til å skrive og å hente
informasjon fra en Access-database som ligger lokalt ... Dessverre virker
det som om enkelte av PC'ene programmet installeres på ikke har støtte for
nettopp å bruke denne kodingen ...

Spørsmålet mitt er om noen har mulighet til å fortelle meg hvilke filer som
skal være med ... (Nei, jeg finner det ikke i ODBC-greien i Kontrollpanel
....)

Set CO = CreateObject("ADODB.Connection")
CO.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & App.Path & "\" &
FILE_DATABASE
Set RS = CreateObject("ADODB.RecordSet")

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 31-05-01 23:09

Project -> References... der kan du vist se alle filer dit program skal
bruge... Det er dog ikke noget jeg vil klynges op på

Sandsynligvis Microsoft DAO 3.x

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen

Fra : Sony

Dato : 01-06-01 08:47

Hvis der ikke er Access på den maskine du køre programmer fra skal du
sansynligvis installere Mdac som du kan finde på Micro$ofts hjemmeside.

Sony

Fra : Harald Staff

Dato : 01-06-01 10:52

Erlend

For å kjøre ADO trenger du i hvert fall disse tre filene:

msado15.dll (eveltuelt msado21.dll eller msado20.dll)
msadox.dll
msjro.dll

Disse følger instgallasjonen av MS Office 2000, så trøbbelet kan trolig
spores dit.

Beste hilsen Harald

Erlend Klakegg Bergheim <erlendkb@c2i.net> skrev i

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 01-06-01 11:37

Hej Erland

> [...]
&
> FILE_DATABASE
> Set RS = CreateObject("ADODB.RecordSet")

Jeg har selv haft dette problem en gang. Jeg bruger selv ADO i mine
programmer (de fleste af dem). Hvis du kigger under Project > References kan
du under Microsoft se at der er en hel del ADO komponenter (jeg har f.eks.
2.0 2.1, 2.5 og 2.6). Jeg bruger stort set altid den nyeste version, men da
de 4 versioner ikke bruger den samme reference, SKAL den version der er
brugt være installeret på den computer programmet installeres på. Hvis du
bruger Package&Deployment wizard og jævnligt opdaterer din version a MDAC
(som indeholder ADO opdateringer) SKAL du huske at opdatere den MDAC_TYP.EXE
fil der er placeret i REDIST under PDWizrd biblioteket i din VB
installations mappe. Ellers vil Package&Deployment wizard inkludere den
forkerte version i installationen.

Jeg tør ikke sige om det lige præcis er dette der giver dig problemer. Jeg
ved bare at dette løste mit problem.

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm