Rangliste system! Hjælp med at få hentet d~
Fra : Jon Rasmussen

Dato : 25-05-05 18:58

Hej alle sammen, jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med dette
lille projekt! Det bliver nok ret kringlet at forklare.

Jeg skal have lavet en en online rangliste over svømmere der har
svømmet et bestemt løb i løbet af enten denne sæson. Man skal
kunne vælge på en side før den egentlige rangliste om man vil se
på Herre eller Damer i listen.

Databasen er taget direkte fra et program der hedder WinGrodan,
som er det program man bruger til at styre svømning igennem i
Danmark (og sverige fx.), det er derfor ikke muligt for mig at
ændre i databasen, og det er derfor ikke min egen skyld at
navnene i databasen er på svensk, det er ikke noget jeg gør for
at skabe forvirring!

Men databasen indeholder et par tabeller jeg skal bruge, med en
masse forskellige værdier jeg skal bruge:

Tabellen "Tider" Indeholder:
IDnummer2, simsettnr, nummer, tid, datum

Tabellen "Medlem" Indeholder:
IDnummer, namn, efternamn, klass, fodelsear

Her er kun nævnt de værdier jeg skal bruge...

Der skal være følgende systematik i det hele:

Ranglisten skal deles op i en masse bider med forskellige løb,
det gør jeg manuelt, men hvert sted skal der være 2
"Tider.simsettnr" numre der skal gælder, fx 11 og 12.

"Tider.nummer" må kun indeholde værdien "2", alle andre tider
skal ikke bruges.

Ranglisten skal laves som en tabel som denne:
http://www.a6-swim.dk/jon/prob.asp

Man skal bruge "Tider.IDnummer2" til at finde navnet og alderen
på den svømmer der har tiden, der skal findes en tilsvarende
værdi i "Medlem.IDnummer", hvorfra navnet skrives som
"Medlem.namn" og "Medlem.efternam", derefter skrives svømmerens
årgang "Medlem.fodelsear", herefter tiden "Tider.tid", derefter
datoen for tiden "Tider.datum".

Herefter skal der skrives enten "25m" eller "50m" alt efter
hvilket bassin tiden er blevet svømmet i. Hvis "Tider.simsettnr"
er et ulige tal skal der skrives "25m", ellers skal der skrives
"50m".

Hele listen skal selvfølgeligt være sorteret med laveste
"Tider.tid" øverst (Asc.)

I første kolonne skal der stå rangliste placeringen (1., 2., 3.,
osv.)

Nogen der har et forslag til en løsning ? Det ville virkeligt
være dejligt med lidt hjælp, da jeg virkeligt ikke ved hvordan
jeg skal bede databasen om alt det data, og få det skrevet på den
ønskede måde!

På forhånd mange tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jon Rasmussen

Dato : 25-05-05 19:05

Hov... Så glemte jeg selvfølgeligt noget af det vigtigste!

Jeg skal jo kun have det ene køn med. Det bliver bestemt på siden
før og bliver sendt videre til denne side i adressen, så den kan
hentes således:

strKon = Request.Querystring("kon")

Der kommer enten et "H" eller et "D". Hvis der kommer et "H" er det
kun svømmere der har et "H" i "Medlem.klass" der kan bruges, resten
skal sorteres fra.

Igen, jeg håber i vil hjælpe mig!!