Steam og CS Source minus download
Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-05-05 16:39

Min søn spiller CS Source og elsker det - jeg ville dog gerne forhindre
spillet i at downloade filer fra servere... somme tider når han joiner en
server begynder spillet at downloade filer til pågældende bane eller hvad
ved jeg - kan det slås fra... og hvordan?

I sidste uge spillede han og downloadede og da jeg skulle bruge pc'en var
dne fyldt med spyware og en enkelt virus fil - det endte med en format c og
nu kører alt perfekt igen.

Han er meget inde på Arto.dk og jeg har på fornemmelsen at det er derindefra
lortet er kommet, men da han ikke ved hvad han har lavet og jeg heller ikke
ved det, så vil jeg ikke tage chancer, så derfor vil jeg forhindre downloads
i steam - ikke updates og det fra selve steam, men kun når han joiner
servere.

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 20:38

Sorry foe den private mail....ramte den forkerte knap.

> [...]
> server begynder spillet at downloade filer til pågældende bane eller hvad
> ved jeg - kan det slås fra... og hvordan?

Du finder config.cfg og sætter cl_allowdownload "1" til 0

Tvivler dog kraftigt på at der kommer noget snavs den vej. Vær opmærksom på
at det er downloades er nødvenfig for at spille pågældende bane.

Alt. bed din søn om at spille på Boomtown og andre mere seriøse servere.

> [...]

downloads
> i steam - ikke updates og det fra selve steam, men kun når han joiner

Arto smider givetvis spyware ind på din maskine, men tvivler dog på virus.
Sikker på han ikke har besøgt mere "lumre" sider??

har du ikke en resistent virusscanner? Så stopper den jo snavset med det
samme.....

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 25-05-05 20:42

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> i steam - ikke updates og det fra selve steam, men kun når han joiner

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt du har fået maskinen fyldt
med spyware fra Arto eller fra Steam -eller hvordan man undgår at Steam
henter maps og andet grafik fra den server han spiller på (tror
umiddelbart det er svært at undgå, der er jo baner som man ikke kan
spille, hvis klienten ikke har pågældende map) -MEN... hent og installer
Spybot S&D -programmet har en immunizer funktion, der, når du én gang
har scannet for spyware, og maskinen er fundet clean, slås til, og
holder øje med at der ikke kommer mere unødigt gas ind på maskinen. Jeg
bruger det selv, og det er især i Internet Explorer at den finder masser
af ting. Du kan også skifte til Firefox, som er ude over en masse af de
problemer, og så vænne dig til at scanne maskinen en gang om ugen (eller
dagligt?) med hhv. Spybot S&D og AdAware.

AdAware kan hentes her: http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Spybot S&D kan hentes her: http://www.spybot.info/en/download/index.html
Firefox fås her: http://www.mozilla.org/products/firefox/
Og her kan du læse mere om bekæmpelse af spyware/adware: www.spywarefri.dk

Håber det nytter :)

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 25-05-05 22:41

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> i steam - ikke updates og det fra selve steam, men kun når han joiner

I de 5 år jeg har gamet cs siden beta 7.0 og gamer nu cs source, har jeg
aldrig været ude for steam er skyld i spyware eller virus. Tror nærmere
det er via sider i har været inde på via IE der er usikre som nævnt i de
2 andre posts. Som også nævnt i en anden post brug spybot, bruger den
selv sammen med spyblaster og har aldrig være inficeret siden,
spyblaster protecter også browseren firefox for spyware foruden IE.

Desuden så vidt jeg ved, hvis steam er virus ramt begynder den selv at
verify filerne, gjorde den ihvertfald tidligere.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-05-05 16:38

tak for alle jeres gode råd.

jeg har adaware og bruger firefox, så jeg er lidt forbløffet over at det
skete, firefox stopper som regel det meste. - jeg er selv ret påpasselig og
rengør tit pc'en.

jeg har prædiket 100 gange, at han aldrig må trykke "ja" til noget som
helst, men et eller andet er der gået galt.

Umiddelbart virker det underligt, at den slags skulle komme via CS:S
download, men så længe jeg ikke ved andet han har downloadet , så er det
svært...

jeg ved spiloplevelsen formindskes ved ikke at hente filer, men jeg er
paranoid nu

hvis bare jeg kunne finde ud af hvad der var sket, så var det bare at undgå
samme handling, men han kan intet fortælle...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-05-05 17:08

> jeg har prædiket 100 gange, at han aldrig må trykke "ja" til noget som
> helst, men et eller andet er der gået galt.

så kom sønnike ind og så jeg skrev

sandheden er nu på bordet - han har via arto klikket sig videre til noget
gøgl - derinde har fået det gode gamle "yes" eller "no" billede og svaret...
"yes" - stik imod alle formnaninger, men sagen er nu afgjort og jeg har
prædiket lidt mere

han har meget at lære om nettet endnu og indtil det modsatte er bevist er de
fleste mennesker ikke folk han bare skal betro sig til og man svarer altid
nej - det er hovedreglerne her hos os

..... sagen er nu lukket og jeg kan downloade fra CS - og mine
sikkerhedsindstillinger er ok - nu er der ovenikøbet tilføjet et nyt
antivirus prog. symantec antivirus som kører i baggrunden - ved i om det så
fanger ting i opløbet? (jeg ved det er forkert gruppe, men når nu lige sagen
kører her vil jeg da osse afslutte den her).

tak for hjælpen! - de gode råd kan jeg altid bruge