TV udsendelse om graviditet.
Fra : Lotus

Dato : 25-05-05 12:28

Hej NG

Jeg så engang en udsendelse i TV hvor man fulgte en graviditet inde i
moderens mave, lige fra ægget blev befrugtet og til barnet fødes, det var
enormt spændende.
Nu er en af mine veninder blevet gravid og vil meget gerne se denne her
udsendelse, jeg kan bare ikke huske hvad den hed. Er der nogen der ved hvad
den hed, og hvor man kan få fat i den?

-Lotus-

Fra : Rikke & Per

Dato : 25-05-05 19:06

"Lotus" <dsf@fd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udsendelse, jeg kan bare ikke huske hvad den hed. Er der nogen der ved
> hvad den hed, og hvor man kan få fat i den?

Den kunne være den der hedder "En saga om livet", vist nok svensk.

Mvh Rikke

Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 25-05-05 20:56

De har vist en lignende udsendelse på Discovery var det vidst. Man kan se
trinene på deres hjemmeside.

CBD

Fra : Rikke & Per

Dato : 25-05-05 22:01

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

> Den kunne være den der hedder "En saga om livet", vist nok svensk.
>
> Mvh Rikke

P.S.: Den svenske fotograf, som har lavet filmen hedder Lennart Nilsson.
Hvis ikke du kan skaffe filmen, kan du låne "Et barn bliver til" på
biblioteket - en bog om samme emne og af samme fotograf

Fra : Rikke & Per

Dato : 25-05-05 22:04

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

> Den kunne være den der hedder "En saga om livet", vist nok svensk.
>
> Mvh Rikke

Har netop søgt på www.bibliotek.dk.
Filmen hedder "Sagaen om livet" og kan lånes på biblioteket.

m.v.h.
Per

Fra : Casper Nielsen

Dato : 26-05-05 08:05

Rikke & Per <>>prikke@newmail.dk< skrev:

> Den kunne være den der hedder "En saga om livet", vist nok svensk.
>
> Mvh Rikke

Alternativt kunne der være tale om det to-delte program, "In the womb",
der for et par uger siden kunne ses på National Geographic - et program,
hvor man via 3D scanninger og avanceret (og _meget_ virkelighedstro)
computergrafik, gengav hele graviditeten fra befrugtning til fødsel. Der
var tale om et engelsk-produceret program. Hvis i er heldige genudsender
National Geographic Channel sikkert programmet et par gange i løbet af
måneden.

Uden at ville starte en lang diskussion om etik, vil jeg lige kaste
spørgsmålet ud i tråden, om ikke Lennart Nielsen/son er den
kontroversielle fotograf der netop _ikke_ har skabt billeder af hvad der
foregår i livmoderen, men snarede af fostre der var "pillet ud"? Eller
husker jeg forkert?

Med venlig hilsen

Casper Nielsen,
Greve