Hvem kan sætte trin på en skorsten?
Fra : O. Hansen

Dato : 25-05-05 08:09

Min skorstensfejer vil nu have trin på min skorsten. Hvem kan sætte nogle
sådanne på? Tømreren, mureren?
vh Ove Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 11:46

O. Hansen skrev:

> Min skorstensfejer vil nu have trin på min skorsten. Hvem kan sætte
> nogle sådanne på? Tømreren, mureren?

Til en muret skorsten?

En murer...

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 11:59

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Til en muret skorsten?
>
>En murer...

Da jeg endnu ikke har set en skorsten bygget i tømmer er tømreren ude
af billedet.
Men en smed kan også sætte trin på, de er jo typisk lavet i jern, og
på en skorsten af jern vil det være helt naturligt at lade smeden om
det arbejde.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 12:14

Leonard skrev:

> Men en smed kan også sætte trin på, de er jo typisk lavet i jern, og

Ikke på en muret skorsten.

> på en skorsten af jern vil det være helt naturligt at lade smeden om
> det arbejde.

Joda...

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 12:50

>Ikke på en muret skorsten.

Hvad laver man så trin af?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 13:32

Leonard skrev:

> Hvad laver man så trin af?

Smeden sætter dem ikke på en muret skorsten!

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 14:55

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Smeden sætter dem ikke på en muret skorsten!

Nå!
Jeg har nu ellers sat alt muligt jern op på alle mulige forskellige
materialer i min tid i et smedefirma. Når vi lavede noget så var det
ofte med levering og montering. Så hvis du bestiller trinene hos en
smed og beder om at få dem monteret, så bliver det smeden der sætter
dem på skorstenen. Der er ikke meget murerarbejde i det.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-05-05 19:13

Leonard wrote:

> Nå!
> Jeg har nu ellers sat alt muligt jern op på alle mulige forskellige

Klip

Pas på.
Jesper G. Poulsen er nærmest professionel deltager i nyhedsgrupper.

Han har kommentarer til hvad som helst.
Så tag det ikke så tungt at han heller ikke her ved ret meget om emnet.

En person ved hans navn har sendt over 2000 indlæg i 2005.
Man kan jo ikke vide alt om det man skriver om. Så bær over med ham.

Mvh. Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 19:43

Jørgen Rasmussen skrev:

> Mvh. Jørgen

Arh, Skovlen Jørgen (den mest "uheldige" skribent at have i
dk.velkommen).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 19:21

Leonard skrev:

> ofte med levering og montering. Så hvis du bestiller trinene hos en
> smed og beder om at få dem monteret, så bliver det smeden der sætter

Muret ind i skorstenen?

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 19:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Muret ind i skorstenen?

Sådan laver man ikke tingene mere, måske ved nybygning af en skorsten,
men det tror jeg heller ikke at man gider længere.
Trinene smedes med ankerplader med huller i og monteres med skruer ind
i murstenene.
Jeg har været med til at smede og montere stigen indvendigt i en 105
meter høj skorsten og den blev monteret på den måde.
Det skulle ikke undre mig om man kan købe færdige trin i et
byggemarked og selv montere dem

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 19:46

Leonard skrev:

> Sådan laver man ikke tingene mere, måske ved nybygning af en skorsten,
> men det tror jeg heller ikke at man gider længere.

Jeg har set mange skorstene, nye som gamle. Alle med indmurede trin.
Derfor mit svar.

Fra : Henning Lund

Dato : 25-05-05 17:21

Jesper G. Poulsen skrev:

> Smeden sætter dem ikke på en muret skorsten!

Det var da satans, jeg har monteret mange da jeg arbejde i et
smedeværksted.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 21:14

Måske skorstensfejeren selv har et forslag til en leverandør, så får han det
han helst selv vil have.

Sidebemærkning: Vi skulle engang have monteret et "diverse dyr der falder
ned i skorstenen"-net. Jeg kunne have lavet det selv for næsten ingenting,
men ofrede den fyrstelige sum af 150,- og fik skorstensfejeren til at ordne
det, så var jeg nemlig sikker på at han også ville tage det af og på når han
skal rense skorstenen.

Mvh. Per.