Problemer med multiboot
Fra : JS

Dato : 24-05-05 18:44

Jeg har installeret WinXP på en HDD, dernæst har jeg installeret Linux på en
anden HDD.

Når jeg bootede op kunne man vælge mellem WinXP eller linux.

Men nu har jeg lige lavet en partition på den HDD hvor jeg har winXP
installeret og installeret en ny winXP.

Når jeg booter op kan jeg vælge imellem den "gamle" winXP eller den "nye"
winXP. Jeg har ikke længere mulighed for at vælge linux.

Jeg kunne godt tænke mig at slette den partition hvor jeg lige har
installeret den nye winXP på og få systemet tilbage til den måde det var på
hvor jeg kunne vælge imellem den "gamle" winXP og linux.

Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre?

Mvh

Johs

Fra : mikael

Dato : 24-05-05 21:19

Det kunne lyde som om du er kommet til at overskrive den gamle
bootsektor med WinXP.
Så nu bruger den Windows' bootloader.

Stop en bootdisk til din linuxpartition i maskinen og boot op igen.
Hop ind i din linux og geninstaller din linux bootloader....grub eller lilo.

Husk at sørge for at din bootloader kan boote din windowspartition.

/Mikael

Mikael Jensen:
http://staff.hum.ku.dk/mikaelj
http://users.whitehat.dk/mikael
--------------------------------
.--.
|o_o |
|:_/ |
// \ \
(| | )
/'\_ _/`\
\___)=(___/
mikaelj@hum.ku.dk
mikael@diku.dk

Fra : JS

Dato : 25-05-05 08:41

"mikael" <dsl208867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lilo.

> Husk at sørge for at din bootloader kan boote din windowspartition.

Jeg ville egenligt også gerne af med den der nye WinXP. Kan jeg bare slette
denne partition og så gøre som du beskriver?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-05 08:15

JS wrote:

> lilo.
> Jeg ville egenligt også gerne af med den der nye WinXP. Kan jeg bare
> slette denne partition og så gøre som du beskriver?

Ja.

Ivar Madsen
Der har faaet sat en web (mediawiki) server op. milli.dk