|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Brændt mc`er Fra : Torben
 | 
 Dato :  21-05-05 00:37
 | 
 |  | Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
 der brændte ved biografen i Odense?
 
 
 
 
 |  |  | 
  [6705] Jesper Sørens~ (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  21-05-05 00:46
 | 
 |  | 
 
            "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er 
 > der brændte ved biografen i Odense?
 Det var mig og min kammerat som var inde for at se StarWars III..
 Det var hans motorcykel, en Honda CBR1000F fra 1988 m. 105.000 km på klokken 
 .... uden kasko !
 Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi at 
 køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til 
 Biffen...
 Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
 Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda -- 
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
            
             |  |  | 
  hamselv\(DKMC\) (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : hamselv\(DKMC\)
 | 
 Dato :  21-05-05 06:28
 | 
 |  |  |  |  | 
   Niels Poulsen (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Poulsen
 | 
 Dato :  21-05-05 09:27
 | 
 |  | 
 
            Hej,
 Det var sku noget lort !!! Det var en af de mere triste meddelser her inde
   Jeg har dog et spørgsmål.. Stod den på central støttefoden da i forlod den ?
 Hvis den gjorte.. hvordan kan den så vælte ? Der skal utrolig meget til for
 at den vælter på centalen og de få hundrede varme grader der opstår når
 mc´en brænder kan ikke få støttefoden til at gi sig.
 Tag lige nogle billeder af støtte foden og poste dem herinde... Nu skriver
 du at det var BX´er den holdte ved siden af... Jeg har selv haft en BX´(
 citroen ) og den fik også en ide med at antænde sig selv, min mor og far
 havde også en BX´er den futtede også af.. Jeg vil mene at det var BX´eren
 der startede branden og at nogle måske har forsøgt at redde din mc men har
 måtte opgive hvor efter de har tabt den.
 Vh.
 Niels
 Gsx600F
 - www.karrieremanden.dk "hamselv(DKMC)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk> skrev i en meddelelse
 news:6f4c8$428ec6d4$3e3d93b5$12134@news.arrownet.dk...
 >
 >
 > > Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda > > Suzuki SV 1000 K4
 > > dfmc.dk/853
 >
 > Prøv at smid billederne gennem dette program og upload dem igen.
 >
 > http://www.snapfiles.com/get/oscarthumb.html >
 >
 > De fylder jo en hel bondegård med 4 længer og hestevogn     >
 > hamselv herfra
 > --
 > www.hamselv.org >
 >
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
    Anders Houmark (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Houmark
 | 
 Dato :  21-05-05 15:21
 | 
 |  | 
 
            Niels Poulsen wrote:
 > Tag lige nogle billeder af støtte foden og poste dem herinde... Nu
 > skriver du at det var BX´er den holdte ved siden af... Jeg har selv
 > haft en BX´( citroen ) og den fik også en ide med at antænde sig
 > selv, min mor og far havde også en BX´er den futtede også af.. Jeg
 > vil mene at det var BX´eren der startede branden og at nogle måske
 > har forsøgt at redde din mc men har måtte opgive hvor efter de har
 > tabt den.
 >
 Jeg kender en som har haft 2 BX'ere der begge brød i brand. Min egen var
 heldigvis uden den feature...
 Bagsmæk og motorhjelm er for resten lavet af plastik. Min ven sagde, at
 Falck havde stået og skovlet hjelmen op af vejen :)
 -- 
 Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk |  |  | 
  Lars B (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B
 | 
 Dato :  21-05-05 09:19
 | 
 |  | 
 "[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en 
 meddelelse news:428e763e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er 
 >> der brændte ved biografen i Odense?
 >
 > Det var mig og min kammerat som var inde for at se StarWars III..
 > Det var hans motorcykel, en Honda CBR1000F fra 1988 m. 105.000 km på 
 > klokken ... uden kasko !
 >
 > Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi 
 > at køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til 
 > Biffen...
 > Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
 >
 >
 > Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda >
 > -- 
 > /J
 > Suzuki SV 1000 K4
 > dfmc.dk/853
 >
 >
 Det var træls med den mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er 
 uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en der 
 brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte først, men 
 jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på billedet) 
 bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i motorrummet.
 Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?
 Mvh,
 Lars 
            
             |  |  | 
   Niels Poulsen (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Poulsen
 | 
 Dato :  21-05-05 09:28
 | 
 |  | "Lars B" <lbm03@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse > Det var træls med den
 mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er
 > uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en
 der
 > brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte først,
 men
 > jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på billedet)
 > bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i motorrummet.
 > Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?
 >
 > Mvh,
 > Lars
 >
 >
 Hej Lars,
 Du var lidt hurtigere end mig, men min konklusion er den samme som din...
 
 Vh.
 
 Niels
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   [6705] Jesper Sørens~ (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  21-05-05 09:30
 | 
 |  | "Lars B" <lbm03@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse
 news:428eeef6$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Det var træls med den mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er
 > uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en
 > der brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte
 > først, men jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på
 > billedet) bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i
 > motorrummet.
 
 Jeg er hverken brandmand, røgdykker eller brandinspektør så jeg har ingen
 professional tilgang til det der er sket med min lægmandsvurdering er helt
 klart at det er startet i BX'eren .. bl.a. brandens vej, fra BX'erens
 motorrum, tværs over MC'en og hen til bagdøren på Carinaen synes jeg viser
 at det er startet i BX'eren.
 Ydermere, som du også selv pointerer, så har det været varmest i motorrummet
 på BX'eren. og ud fra billederne (jeg har været med til at ta' dem) kan man
 se at MC'en har brændt eller været udsat for enorm varmepåvirkning mens den
 har stået op hvilket på et tidspunkt nok har antændt benzinen i tanken ..
 hvorvidt det er sket før eller efter at den er væltet vides ikke, men
 grunden til at den er væltet er at baghjulet er sprunget og jeg ville ikke
 mene at en de 5-10 L benzin der var i tanken kan antænde bilen på over 1
 meters afstand og det er bilens varme der har sprunget bagdækket ville jeg
 mene. Fælgen er smeltet helt væk.
 
 
 > Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?
 
 Sidestøttebenet lænende væk fra BX'eren...
 
 
 --
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
 
 
 
 
 |  |  | 
   Thomas Jensen (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  21-05-05 09:53
 | 
 |  | 
 
            Lars B wrote:
 > "[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en 
 > meddelelse news:428e763e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > 
 >>"Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 >>news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>
 >>>Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er 
 >>>der brændte ved biografen i Odense?
 >>
 >>Det var mig og min kammerat som var inde for at se StarWars III..
 >>Det var hans motorcykel, en Honda CBR1000F fra 1988 m. 105.000 km på 
 >>klokken ... uden kasko !
 >>
 >>Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi 
 >>at køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til 
 >>Biffen...
 >>Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
 >>
 >>
 >>Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda >>
 >>-- 
 >>/J
 >>Suzuki SV 1000 K4
 >>dfmc.dk/853
 >>
 >>
 > 
 > 
 > Det var træls med den mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er 
 > uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en der 
 > brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte først, men 
 > jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på billedet) 
 > bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i motorrummet.
 > Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?
 > 
 > Mvh,
 > Lars 
 > 
 > 
 Kraftedme træls.
 Er det ikke noget med, at hvis der er aluminium i et motorrum og der 
 opstår brand, så kan varmepåvirkningen være større der, selv om branden 
 ikke er startet der ?
 Fx alutopstykke ?, mener jeg hørte det engang, men er ikke sikker eller 
 brandmand    Men der er self også alu på Hondaen.
 Det ligner den Honda min kammerat beskrev en instruktør køre på til et 
 kørekursus i denne uge.
 Mest pga de hjemmelavede sidetasker, der skulle kunne stå 7-8 rammer 
 dåseøl fastspændt over de to tasker og sadlen    mvh
 Thomas Jensen
 Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11 |  |  | 
    Jesper (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  21-05-05 12:24
 | 
 |  | 
 
            > Det ligner den Honda min kammerat beskrev en instruktør køre på til et 
 > kørekursus i denne uge.
 > Mest pga de hjemmelavede sidetasker, der skulle kunne stå 7-8 rammer 
 > dåseøl fastspændt over de to tasker og sadlen    Gå ind under medlemmer på buff-mc.dk. der kan du finde honda'en med læs og 
 hele pivtøjet på    /
 Jesper
            
             |  |  | 
     Eg Egemarke (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eg Egemarke
 | 
 Dato :  21-05-05 12:31
 | 
 |  | 
 
            Altså hvis det var Honda´en der begyndte at brænde først ville den stakkels 
 Citroen, have haft nogle helt andre skader end dem den har fx tror jeg ikke 
 at motor rummet på den ville have lidt skade !!
 det ser i min øjne ud som om at det er bilen der brændte først.
 Hvis Mc´en var starten til denne brand ville bilen have fået skader på siden 
 og måske osse i kabinen, men ikke i motor rummet som den har
 jeg tror simpelthen ikke på at det er Mc´en der har startet den brand !!
 -- 
 --
 MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk |  |  | 
      Dr.Enduro (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  21-05-05 13:36
 | 
 |  | Eg Egemarke wrote:
 > Altså hvis det var Honda´en der begyndte at brænde først ville den
 > stakkels Citroen, have haft nogle helt andre skader end dem den har fx
 > tror jeg ikke at motor rummet på den ville have lidt skade !!
 > det ser i min øjne ud som om at det er bilen der brændte først.
 > Hvis Mc´en var starten til denne brand ville bilen have fået skader på
 > siden og måske osse i kabinen, men ikke i motor rummet som den har
 >
 > jeg tror simpelthen ikke på at det er Mc´en der har startet den brand !!
 >
 
 Gu er det da surt, at mc'en er brændt, det må virkelig have været noget
 lort at komme ud fra den biograf. Men jeg tror nu, at Odense Brandvæsen
 og politiet har styr på den slags, de er trods alt vant til at finde ud
 af, hvor sådan en brand starter. Jeg tror derfor, du står med en dårlig
 sag, desværre!
 
 --
 
 Hilsen Jan
 
 
 |  |  | 
  StoneCold© (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : StoneCold©
 | 
 Dato :  21-05-05 23:24
 | 
 |  | 
 >
 > Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi 
 > at køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til 
 > Biffen...
 > Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
 >
 >
 > Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda >
 > -- 
 Det er herrer surt.... vil klart mene som flertallet at det er BX´eren som 
 har startet det hele... håber bare at policen oxo kan se det... og at du får 
 erstatning...
 -- 
 -- 
 Steen
 No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101 DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu  = Danske Street Fighters
            
             |  |  | 
  S.G (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S.G
 | 
 Dato :  21-05-05 13:03
 | 
 |  | Hvordan kan de bare konkludere det uden videre?
 Der må da være folk de rkan kigge på de billeder og sige hvor branden
 startede. Bare alle de argmeter herfra siger noget.
 Bare det at en BX selvantænder!
 Ham med den citroen skal sq betale det gilde.
 KÆMP FOR DET!!
 arghhh
 
 
 "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
 news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
 > der brændte ved biografen i Odense?
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael Mikkelsen (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Mikkelsen
 | 
 Dato :  21-05-05 16:00
 | 
 |  | 
 
            Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....
 VH Mike
http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html  ; www.buff-mc.dk/honda "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er 
 > der brændte ved biografen i Odense?
 > 
            
             |  |  | 
  Torben (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben
 | 
 Dato :  21-05-05 23:06
 | 
 |  | 
 "Michael Mikkelsen" <mike@buff-mc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:428f4cdb$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....
 >
 > VH Mike
 > http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html  ; www.buff-mc.dk/honda >
 >
 > "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er 
 >> der brændte ved biografen i Odense?
 >>
 >
 >Det er sgu surt. Håber vi hører hvad for et køretøj, der får skylden. 
            
             |  |  | 
  Leif Poulsen (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif Poulsen
 | 
 Dato :  22-05-05 07:58
 | 
 |  | 
 "Michael Mikkelsen" <mike@buff-mc.dk> skrev i en meddelelse
 news:428f4cdb$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 > Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....
 
 -klip-
 
 Allerførst vil jeg sige at du har min dybeste medfølelse...... Det er sgu'
 sur røv at miste en dejlig motorcykel.
 
 Hvad angår erstatning, lægger diskussionerne i denne tråd mere og mere op
 til at hvis bare man kan bevise at branden er startet i BX'eren, så får du
 erstatning for din motorcykel.
 
 Helt så enkelt er det desværre ikke...... Forholdet er reguleret i
 Færdselslovens §101 -102, som lyder sådan her:
 
 § 101. Den, der er ansvarlig for et motordrevet køretøj, skal erstatte
 skader, som køretøjet volder ved færdselsuheld eller ved eksplosion eller
 brand, der hidrører fra brændstofanlæg i køretøjet.
 
 Stk. 2. Erstatningen for personskade eller tab af forsørger kan
 nedsættes eller bortfalde, hvis skadelidte eller afdøde forsætligt har
 medvirket til skaden. Erstatningen kan endvidere nedsættes og i særlige
 tilfælde bortfalde, hvis skadelidte eller afdøde ved grov uagtsomhed har
 medvirket til skaden.
 
 Stk. 3. Erstatningen for tingsskade kan nedsættes eller bortfalde, hvis
 skadelidte forsætligt eller uagtsomt har medvirket til skaden.
 
 § 102. Hvis et motordrevet køretøj volder skade på anden måde end nævnt i §
 101, stk. 1, skal den, der er ansvarlig for køretøjet, betale erstatning
 efter lovgivningens almindelige regler.
 
 Dette betyder kort fortalt der er objektiv ansvar (ansvar uden skyld) hvis
 branden hidrører fra brændstofanlæg jfr. §101. Dvs. at man skal erstatte
 skader som køretøjet forvolder, uanset om man har skyld eller ej.
 
 Hvis branden derimod ikke hidrører fra brændstofanlæg, men f.eks fra varme
 bremsere, kortslutning eller lign., afgøres skylden i henhold til §102. Det
 er straks værre at få erstating iht. §102, idet det her er kravstilleren der
 skal bevise at skadevolderen er ansvarlig. Hvis man forestiller sig at
 branden er opstået som følge af en kortslutning på det køretøj som begynder
 at brænde først, vil det være meget svært for den "uskyldige" at opnå
 erstatning, idet man skal bevise at kortslutningen skyldes en uagtsomhed fra
 ejeren af køretøjet.
 
 Med andre ord skal du altså først bevise at branden er startet i BX'eren.
 Herefter skal skal du enten bevise at branden er startet i brændstofanlæg
 eller du skal bevise at branden er opstået som følge at en uagtsom handling
 eller undladelse hos ejeren af BX'eren.
 
 Hilsen
 
 Leif
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Soren Lindholt (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Soren Lindholt
 | 
 Dato :  22-05-05 10:18
 | 
 |  | 
 "Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk> wrote in message
 > Herefter skal skal du enten bevise at branden er startet i brændstofanlæg
 > eller du skal bevise at branden er opstået som følge at en uagtsom
 > handling eller undladelse hos ejeren af BX'eren.
 >
 
 
 Gode betragtninger i en trist sag. Det ses på billederne at det er en 19TRD
 citron, er det ikke en diesel?
 Og hvordan vil det mon indgå i betragtningen om at det opstår i
 brændstofanlægget? Det er jo ikke så letantændeligt som benzin...
 
 Søren
 
 
 
 
 |  |  | 
    Armand (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-05-05 13:56
 | 
 |  | 
 
            Soren Lindholt wrote:
 > "Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk> wrote in message
 > 
 >>Herefter skal skal du enten bevise at branden er startet i brændstofanlæg 
 >>eller du skal bevise at branden er opstået som følge at en uagtsom 
 >>handling eller undladelse hos ejeren af BX'eren.
 >>
 > 
 > 
 > 
 > Gode betragtninger i en trist sag. Det ses på billederne at det er en 19TRD 
 > citron, er det ikke en diesel?
 > Og hvordan vil det mon indgå i betragtningen om at det opstår i 
 > brændstofanlægget? Det er jo ikke så letantændeligt som benzin...
 Måske nok i ordets bogstaveligste forstand (antændelig). Derimod 
 selvantænder bensin (= ved opvarmning og uden "gnist-start") et par 
 hundrede grader over diesel    -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
     Dr.Enduro (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  22-05-05 14:16
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > 
 > Måske nok i ordets bogstaveligste forstand (antændelig). Derimod 
 > selvantænder bensin (= ved opvarmning og uden "gnist-start") et par 
 > hundrede grader over diesel    > 
   Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene) 
 tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500, 
 uanset hvad varmekilden er.
 -- 
    Hilsen Jan
            
             |  |  | 
      Dr.Enduro (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  22-05-05 14:20
 | 
 |  | Dr.Enduro wrote:
 
 >  Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene)
 > tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500,
 > uanset hvad varmekilden er.
 >
 
 Ups, havde byttet rundt på tallene. Diesel tænder ved 250, benzin ved
 500. Du havde ret!
 
 --
 
 Hilsen Jan
 
 
 |  |  | 
       Simon B. Hansen (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Simon B. Hansen
 | 
 Dato :  22-05-05 22:58
 | 
 |  | >>  Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene)
 >> tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500,
 >> uanset hvad varmekilden er.
 >>
 ja, men benzins fordampning starter ved meget lavere temperatur, hvilket
 giver meget mere damp fra benzin end fra diesel ved en given temp.(= mere
 brandfarligt) Mener benzin fordamper allerede ved -24gr. men er ikke sikker
 herpå.
 
 Der er måske også forskel på hvor meget benzin/diesel der skal være i luften
 før det kan brænde?  Mener at benzin kan brænde ved 0,7 - 1,5 % tæthed eller
 noget i den dur, hverken mere eller mindre. Der er sikkert andre der kan de
 nøjagtige tal.
 
 
 Mvh
 Simon
 
 
 
 
 |  |  | 
        Dr.Enduro (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  23-05-05 08:51
 | 
 |  | Simon B. Hansen wrote:
 
 > ja, men benzins fordampning starter ved meget lavere temperatur, hvilket
 > giver meget mere damp fra benzin end fra diesel ved en given temp.(= mere
 > brandfarligt) Mener benzin fordamper allerede ved -24gr. men er ikke sikker
 > herpå.
 >
 > Der er måske også forskel på hvor meget benzin/diesel der skal være i luften
 > før det kan brænde?  Mener at benzin kan brænde ved 0,7 - 1,5 % tæthed eller
 > noget i den dur, hverken mere eller mindre. Der er sikkert andre der kan de
 > nøjagtige tal.
 
 Flammepunktet (dvs. den temperatur, som skal opnås for, at der opstår
 dampe nok til, at de kan antændes), ligger ved -24 for benzin (som du
 skriver) og ved 65 for diesel. Det er jo ikke den store forskel, når vi
 snakker om en brændende bil/mc, der står lige ved siden af.
 Antændelsesgrænserne er 1,2-7% vol for benzin, 0,6-6,5% vol for diesel
 (har lige slået det op).
 
 --
 
 Hilsen Jan
 
 
 |  |  | 
       Lars (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  22-05-05 23:34
 | 
 |  | 
 Diesel selvtænder ved 250, benzin ved
 > 500. Du havde ret!
 >
 > --
 >
 >   Hilsen Jan
 Og benzins flammepunkt -50 og diesels 70
 Lars
 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 52 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent den gratis her: www.spamfighter.dk |  |  | 
      Armand (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  23-05-05 01:00
 | 
 |  | 
 
            Dr.Enduro wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >>
 >> Måske nok i ordets bogstaveligste forstand (antændelig). Derimod 
 >> selvantænder bensin (= ved opvarmning og uden "gnist-start") et par 
 >> hundrede grader over diesel    >>
 > 
 >  Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene) 
 > tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500, 
 > uanset hvad varmekilden er.
 > 
 Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens dieselmotoren 
 kan selvantænde alene ved kompressions-varmen    -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
       Martin Sørensen (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  23-05-05 09:05
 | 
 |  | 
 
            >>  Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs
 >> dampene) tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel
 >> tænder ved 500, uanset hvad varmekilden er.
 > Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens dieselmotoren
 > kan selvantænde alene ved kompressions-varmen    Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de ca. 10 
 gange der normalt er i en benzinmotor.
 signing off.. Martin Sørensen 
            
             |  |  | 
        Armand (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  23-05-05 16:26
 | 
 |  | 
 
            Martin Sørensen wrote:
 >>> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs
 >>>dampene) tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel
 >>>tænder ved 500, uanset hvad varmekilden er.
 >>
 >>Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens dieselmotoren
 >>kan selvantænde alene ved kompressions-varmen    > 
 > 
 > Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de ca. 10 
 > gange der normalt er i en benzinmotor.
 Jup!
 Men bensin ville alligevel ikke selvantænde :-|
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
        Ukendt (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-05-05 17:12
 | 
 |  | 
 Martin Sørensen skrev i meddelelsen
 <42918e8d$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
 >
 >Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de ca. 10
 >gange der normalt er i en benzinmotor.
 
 
 Hvilket igen er meget afhængig af cylindervolumen. Ved 1 liter
 cylindervolumen rækker 12-14 rigeligt.
 
 mvh
 Orla
 
 >signing off.. Martin Sørensen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter
 | 
 Dato :  23-05-05 16:05
 | 
 |  | 
 "Michael Mikkelsen" <mike@buff-mc.dk> wrote in message 
 news:428f4cdb$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....
 >
 > VH Mike
 > http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html  ; www.buff-mc.dk/honda >
 Jeg kondolerer, det var synd.
 Kan du ikke genbruge stellet til at flytte en tysker over på? Eller er det 
 for ødelagt?
 Jeg mener også at have hørt at man i tilfælde af totalskadet stel kan få lov 
 at hugge nyt stelnummer i et erstatningsstel.
 Tak for sidst for weekenden i Vejle/Fredericia.
 -- 
 Peter
 FJR1300A
            
             |  |  | 
   Jens Jacob Bager Jen~ (24-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  24-05-05 06:52
 | 
 |  | 
 
            > Kan du ikke genbruge stellet til at flytte en tysker over på? Eller
 > er det for ødelagt?
 > Jeg mener også at have hørt at man i tilfælde af totalskadet stel kan
 > få lov at hugge nyt stelnummer i et erstatningsstel.
 Adam Milborg fra PMC har skabt precens for opgaven uden om 
 forsikringsselskabet.
 Det skal være et reservedelsstel! Altså et stel købt gennem Honda. 
http://www.davidsilverspares.co.uk/  er nok vejen frem.
 Derefter køber du en CBR i Tyskland og overfører alle delene. At overføre en 
 hel tysk MC  på et dansk stel er ikke helt lovligt, men det er ikke noget 
 der kan påvises.
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  23-05-05 22:48
 | 
 |  | 
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > Martin Sørensen wrote:
 >>>> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs
 >>>>dampene) tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel
 >>>>tænder ved 500, uanset hvad varmekilden er.
 >>>
 >>>Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens
 >>>dieselmotoren kan selvantænde alene ved kompressions-varmen    >> Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de
 >> ca. 10 gange der normalt er i en benzinmotor.
 >
 > Jup!  Men bensin ville alligevel ikke selvantænde :-|
 Det passer vist ikke helt (medmindre det er oktan meget, meget
 højt). Ellers er turbofolkene, der sænker den statiske kompression for
 at undgå tændingsbanken, da ihvertfald ikke for kloge    -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
   Armand (24-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  24-05-05 00:52
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang wrote:
 > Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > 
 > 
 >>>Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de
 >>>ca. 10 gange der normalt er i en benzinmotor.
 >>
 >>Jup!  Men bensin ville alligevel ikke selvantænde :-|
 > 
 > 
 > Det passer vist ikke helt (medmindre det er oktan meget, meget
 > højt). Ellers er turbofolkene, der sænker den statiske kompression for
 > at undgå tændingsbanken, da ihvertfald ikke for kloge    Tændingsbanken er eftertænding p.g.a. en problematisk flammefront 
 efter(!) at tændrøret har antændt gasblandingen!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
  Sean Koch Nyekjær (21-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sean Koch Nyekjær
 | 
 Dato :  21-05-05 23:02
 | 
 |  | Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
 BX'erns motorrum er fyldt med sådan noget lyddæmpene tjære eller sådan
 noget umuligt at slukke, det brænder sindsygt godt. Taler af erfaring!
 
 Mvh. Sean
 
 
 |  |  | 
  Armand (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-05-05 01:58
 | 
 |  | 
 
            Sean Koch Nyekjær wrote:
 > Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
 > BX'erns motorrum er fyldt med sådan noget lyddæmpene tjære eller sådan 
 > noget umuligt at slukke, det brænder sindsygt godt. Taler af erfaring!
 Afstandsmæssigt á strålevarme til videreantænding, virker det måske også 
 mere logisk at den brændende og qua dækkenes lufttab væltende (fra side 
 støttebenet) motorcykel pludselig befinder sig tæt op ad bilen, hvor den 
 brændende bil måske ikke ville kunne antænde motorcyklen :-/
 Bilejeren står sikkert uden kasko, ligesom dig, hvorfor han nyder den 
 belejlige dækning fra din ansvarsforsikring, så hám får du nok ikke over 
 på din side uanset hvor meget han mistænker BX'erens motorrum for 
 forårsager    Historien er til gengæld god som beskrivelse af de utænkelige hændelser 
 hvorunder en kasko-forsikring er god at have: "hvis nu din motorcykel 
 står ved siden af en bil der brænder, og alle tror at det var din 
 motorcykel der brændte først"     -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
   Dr.Enduro (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  22-05-05 10:35
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Sean Koch Nyekjær wrote:
 > 
 >> Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
 Jeg er som sagt enig. Du kan forresten se billeder fra branden her: 
http://www.112-odense.dk/2005/Maj/19052005/19052005.htm Var I forresten i biffen klokken halv to om natten?
 -- 
    Hilsen Jan
            
             |  |  | 
    Michael Mikkelsen (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Mikkelsen
 | 
 Dato :  22-05-05 13:37
 | 
 |  | 
 
            Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten   . Men ikke til den pris.
 Update
http://www.buff-mc.dk/honda/index.htm "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42905227$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Armand wrote:
 >> Sean Koch Nyekjær wrote:
 >>
 >>> Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
 >
 > Jeg er som sagt enig. Du kan forresten se billeder fra branden her: 
 > http://www.112-odense.dk/2005/Maj/19052005/19052005.htm >
 > Var I forresten i biffen klokken halv to om natten?
 >
 >
 > -- 
 >
 >   Hilsen Jan 
            
             |  |  | 
     Armand (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-05-05 14:03
 | 
 |  | 
 
            Michael Mikkelsen wrote:
 > Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten   . Men ikke til den pris.
 :-} (bittersød galgenhumor-smiley)
 > 
 > Update
 > http://www.buff-mc.dk/honda/index.htm Så'en en BX'er har vel plastik-tank under bagsædet som alle andre nyere 
 Citröen/Peugeot'er :-/
 Utroligt at dén har kunnet holdes ude af branden    Og utroligt at ingen overhovedet har set noget til branden førend at 
 begge køretøjer har været indblandet!
 Forsøg evt. med et opråb til vidner igennem avisen med henblik på din 
 økonomiske situation!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
     Dr.Enduro (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  22-05-05 14:17
 | 
 |  | 
 
            Michael Mikkelsen wrote:
 > Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten   . Men ikke til den pris.
 > 
   I alt fald godt, du ikke har mistet humøret!
 > 
 > 
 -- 
    Hilsen Jan
            
             |  |  | 
      Eg Egemarke (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eg Egemarke
 | 
 Dato :  22-05-05 21:04
 | 
 |  | 
 
            Hvis det er en Citroen Bx 19TRD, mener jeg altså at sådan en fætter er 
 udstyret med en Turbo... Her er varmekilden der er LAAANGT over 250 Grader 
 varm så mangler der mere eller mindre bare et rusttæret brændstof slange/rør 
 i nærheden !! Voila BUUUM....
 Og da årgangen på Citronen ku osse sagtens passe på begyndende tærede 
 bremserør/brændstof forsyning ?!?
 Måske man skulle kigge nærmere på sådan een og se om det overhovedet er 
 muligt for brændstoffet at komme i nærheden af "varmekilden/turboen"
 Ellers skal der samles alt den dokumentation der kan findes for hvor mange 
 Honda Cbr 1000 F der spontant bryder ud i lys luge kontra Bx´ere !!
 -- 
 --
 MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42908646$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Michael Mikkelsen wrote:
 >> Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten   . Men ikke til den pris.
 >>
 >
 >  I alt fald godt, du ikke har mistet humøret!
 >>
 >>
 >
 >
 > -- 
 >
 >   Hilsen Jan 
            
             |  |  | 
       Michael Mikkelsen (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Mikkelsen
 | 
 Dato :  22-05-05 21:59
 | 
 |  | 
 
            Lad mig sige det på den har måde: De der hjælper med at søge for jeg kan få 
 erstatning, kommer nok ikke til tørste til skagen og thy- træf.
 VH Mike
 "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4290e5ba$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hvis det er en Citroen Bx 19TRD, mener jeg altså at sådan en fætter er 
 > udstyret med en Turbo... Her er varmekilden der er LAAANGT over 250 Grader 
 > varm så mangler der mere eller mindre bare et rusttæret brændstof 
 > slange/rør i nærheden !! Voila BUUUM....
 >
 > Og da årgangen på Citronen ku osse sagtens passe på begyndende tærede 
 > bremserør/brændstof forsyning ?!?
 > Måske man skulle kigge nærmere på sådan een og se om det overhovedet er 
 > muligt for brændstoffet at komme i nærheden af "varmekilden/turboen"
 > Ellers skal der samles alt den dokumentation der kan findes for hvor mange 
 > Honda Cbr 1000 F der spontant bryder ud i lys luge kontra Bx´ere !!
 >
 > -- 
 > --
 > MvH Eg Egemarke
 >
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 > Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk > "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:42908646$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Michael Mikkelsen wrote:
 >>> Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten   . Men ikke til den pris.
 >>>
 >>
 >>  I alt fald godt, du ikke har mistet humøret!
 >>>
 >>>
 >>
 >>
 >> -- 
 >>
 >>   Hilsen Jan
 > 
            
             |  |  | 
        Dr.Enduro (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  23-05-05 09:03
 | 
 |  | 
 
            Michael Mikkelsen wrote:
 > Lad mig sige det på den har måde: De der hjælper med at søge for jeg kan få 
 > erstatning, kommer nok ikke til tørste til skagen og thy- træf.
 > VH Mike
 Hvis jeg var dig, ville jeg sende en mail til brandstationen og spørge, 
 om du kunne få dig en snak med den indsatsleder, der var på stedet for 
 at høre, om han virkelig kan udelukke, at det var bilen, der startede 
 balladen. Du finder mailadresserne her: 
http://www.odbra.dk/kontakt/email.htm Hvis du ikke får svar i løbet af et par dage, så ringer du derned for at 
 høre, om de har modtaget din mail. Skriv også dit tlf.-nummer i mailen, 
 måske bliver du ringet op. Held og lykke!
 -- 
    Hilsen Jan
            
             |  |  | 
     "J.C.Kløve" (22-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  22-05-05 22:52
 | 
 |  | 
 
            hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte 
 køretøj...
 Surt Michael
 tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig 
 tumle cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
 Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 DMCN #745
            
             |  |  | 
      Allan K. Poulsen (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan K. Poulsen
 | 
 Dato :  23-05-05 08:06
 | 
 |  | 
 
            Jeg kondolerer Michael. Jeg er som Kløve glad for, at jeg så dig piske 
 Hondaen rundt i manegen forrige weekend. Den er jo nem at kende med 
 kasserne, og jeg forsøgte, om jeg kunne se slidmærkerne under mc´en på 
 udstødningen, men de fremgår dog ikke helt tydeligt af billederne.
 Man må håbe, at du kan finde en mc, der rummer lige så stor en mangfoldighed 
 hvad angår anvendelse, som din gamle CBR gjorde    Tak for sidst til jer begge.
 Mvh,
 Allan
 Aprilia SL1000 Falco
 ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4290ff11$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte 
 > køretøj...
 > Surt Michael
 >
 > tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig tumle 
 > cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
 >
 > Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
 >
 >
 > -- 
 > Dun@nt
 > Kilo SFau _R_ SilverBullet
 > http://www.dfmc.dk/?id=223 > DMCN #745 
            
             |  |  | 
       Michael Gertz Nielse~ (23-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Gertz Nielse~
 | 
 Dato :  23-05-05 08:51
 | 
 |  | 
 
            Jeg giver også min kondolance. Det er fanme trist syn! - Jeg er dog glad for 
 din inspiration på køreteknisk kursus 4 dage forinden. :) Tak for sidst i 
 øvrigt til alle der var med.
 Jeg var også selv til Star Wars præmieren, men slap billigere..
 Mvh og håb om en ny m
 - Michael
 Aprilia RST 1000 Futura
 "Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse 
 news:429180d7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg kondolerer Michael. Jeg er som Kløve glad for, at jeg så dig piske 
 > Hondaen rundt i manegen forrige weekend. Den er jo nem at kende med 
 > kasserne, og jeg forsøgte, om jeg kunne se slidmærkerne under mc´en på 
 > udstødningen, men de fremgår dog ikke helt tydeligt af billederne.
 >
 > Man må håbe, at du kan finde en mc, der rummer lige så stor en 
 > mangfoldighed hvad angår anvendelse, som din gamle CBR gjorde    >
 > Tak for sidst til jer begge.
 >
 > Mvh,
 >
 > Allan
 >
 > Aprilia SL1000 Falco
 >
 >
 > ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4290ff11$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte 
 >> køretøj...
 >> Surt Michael
 >>
 >> tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig 
 >> tumle cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
 >>
 >> Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
 >>
 >>
 >> -- 
 >> Dun@nt
 >> Kilo SFau _R_ SilverBullet
 >> http://www.dfmc.dk/?id=223 >> DMCN #745
 >
 > 
            
             |  |  | 
        Michael Mikkelsen (25-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Mikkelsen
 | 
 Dato :  25-05-05 20:41
 | 
 |  | 
 
            Update på www.buff-mc.dk/honda  omkring hvad politiet sagde.
 VH Michael
 "Michael Gertz Nielsen" <michael_gertz_nielsen@hotmail.com> skrev i en 
 meddelelse news:42918b74$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg giver også min kondolance. Det er fanme trist syn! - Jeg er dog glad 
 > for din inspiration på køreteknisk kursus 4 dage forinden. :) Tak for 
 > sidst i øvrigt til alle der var med.
 > Jeg var også selv til Star Wars præmieren, men slap billigere..
 >
 > Mvh og håb om en ny m
 > - Michael
 > Aprilia RST 1000 Futura
 >
 >
 > "Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:429180d7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Jeg kondolerer Michael. Jeg er som Kløve glad for, at jeg så dig piske 
 >> Hondaen rundt i manegen forrige weekend. Den er jo nem at kende med 
 >> kasserne, og jeg forsøgte, om jeg kunne se slidmærkerne under mc´en på 
 >> udstødningen, men de fremgår dog ikke helt tydeligt af billederne.
 >>
 >> Man må håbe, at du kan finde en mc, der rummer lige så stor en 
 >> mangfoldighed hvad angår anvendelse, som din gamle CBR gjorde    >>
 >> Tak for sidst til jer begge.
 >>
 >> Mvh,
 >>
 >> Allan
 >>
 >> Aprilia SL1000 Falco
 >>
 >>
 >> ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:4290ff11$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>> hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte 
 >>> køretøj...
 >>> Surt Michael
 >>>
 >>> tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig 
 >>> tumle cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
 >>>
 >>> Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
 >>>
 >>>
 >>> -- 
 >>> Dun@nt
 >>> Kilo SFau _R_ SilverBullet
 >>> http://www.dfmc.dk/?id=223 >>> DMCN #745
 >>
 >>
 >
 > 
            
             |  |  | 
         Mikkel Paulsen (26-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Paulsen
 | 
 Dato :  26-05-05 12:04
 | 
 |  | 
 
            Michael Mikkelsen wrote:
 > Update på www.buff-mc.dk/honda  omkring hvad politiet sagde.
 Så de har konkluderet at det var mc'en som var skyld i branden? forstår 
 altså ikke hvordan man bare kan se igennem øjne med, at BX'ere er kendt 
 for at bryde i brand. kan man ikke få en erklæring fra Citroën, hvor de 
 officielt erkender der er et problem med den model? de må de da have 
 erkendt officielt på et eller andet tidspunkt. 
            
             |  |  | 
          Michael Mikkelsen (31-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Mikkelsen
 | 
 Dato :  31-05-05 20:29
 | 
 |  | 
 
            Jeg har idag mailet en advokat. Så nu må vi se om han kan hjælpe mig.
 VH Mike
 "Mikkel Paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:d74af0$6vb$1@abbeden.bunk.cc...
 > Michael Mikkelsen wrote:
 >
 >> Update på www.buff-mc.dk/honda  omkring hvad politiet sagde.
 >
 > Så de har konkluderet at det var mc'en som var skyld i branden? forstår 
 > altså ikke hvordan man bare kan se igennem øjne med, at BX'ere er kendt 
 > for at bryde i brand. kan man ikke få en erklæring fra Citroën, hvor de 
 > officielt erkender der er et problem med den model? de må de da have 
 > erkendt officielt på et eller andet tidspunkt. 
            
             |  |  | 
           Dr.Enduro (01-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  01-06-05 07:44
 | 
 |  | Michael Mikkelsen wrote:
 > Jeg har idag mailet en advokat. Så nu må vi se om han kan hjælpe mig.
 
 Har du snakket med brandvæsnet?
 
 --
 
 Hilsen Jan
 
 
 |  |  | 
            Michael Mikkelsen (01-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Mikkelsen
 | 
 Dato :  01-06-05 15:39
 | 
 |  | Kører forbi på torsdag.
 
 VH Mike
 
 "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:429d5943$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Michael Mikkelsen wrote:
 >> Jeg har idag mailet en advokat. Så nu må vi se om han kan hjælpe mig.
 >
 >  Har du snakket med brandvæsnet?
 >
 > --
 >
 >   Hilsen Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |