Links ?
Fra : Torben

Dato : 31-05-01 19:28

Hejsa!

Jeg søger nogle gode links (helst danske) til forklaring af de forskellige
services i Win2000 Server. DNS, DHCP, domæne osv.

Jeg har kigget lidt på følgende side, der dog ikke er dybdegående nok:
http://www.net-faq.dk/

På forhånd tak!
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-05-01 19:50

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> writes:

> Jeg søger nogle gode links (helst danske) til forklaring af de forskellige
> services i Win2000 Server. DNS, DHCP, domæne osv.

DNS, DHCP mm. er ikke specielt knyttet til Windows, men findes under
de fleste (om ikke alle?) nyere operativsystemer.

Jeg vil tro at Microsoft har skrevet en masse om de
Microsoft-specifikke ting. Windows er dog ikke min stærke side, så jeg
vil lade andre om at pege dig i den rigtige retning på Microsofts
hjemmeside.

> Jeg har kigget lidt på følgende side, der dog ikke er dybdegående nok:
> http://www.net-faq.dk/

Har du kigget på de links der er fra de forskellige artikler på
net-faq.dk? Der er så vidt jeg lige husker ikke ret mange danske
imellem, men sådan er det ofte. Vil man i dybden med noget
computer-relateret er man nødt til at læse lidt om det på engelsk.

Du kan helt sikkert finde interessante ting om DNS, DHCP, IP og den
slags i diverse RFC'er. Dem finder du blandt andet på
<http://www.rfc.dk>.

--
Jacob
A common mistake people make when trying to design something

Fra : JPO

Dato : 31-05-01 19:59

Du kunne jo prøve her :
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/howitworks/default.asp