|
| nyt tun, hvad nu? Fra : The_Killer |
Dato : 31-05-01 19:03 |
|
Hej
Jeg ville bare lige høre om dette er rigtigt.
Jeg har lige fået nyt tunsæt på ( ø48), så nu skal stemplet og cylinderen
lige køres til. Til det har jeg følgende spørgsmål.
Jeg skal køre maskinen helt ud i gearne og lade den få nogle omdrejninger,
ikke?
Ikke noget med at lade den tør trække, altså når det gå op ad bakke er det
med at komme ned i de laveste gear så den får nogle omdrejninger og rigtig
spinner, ikke??
Thomas
| |
Seth-Enoch (01-06-2001)
| Kommentar Fra : Seth-Enoch |
Dato : 01-06-01 10:25 |
|
> Hej
>
> Jeg ville bare lige høre om dette er rigtigt.
>
> Jeg har lige fået nyt tunsæt på ( ø48), så nu skal stemplet og cylinderen
> lige køres til. Til det har jeg følgende spørgsmål.
>
> Jeg skal køre maskinen helt ud i gearne og lade den få nogle omdrejninger,
> ikke?
>
> Ikke noget med at lade den tør trække, altså når det gå op ad bakke er det
> med at komme ned i de laveste gear så den får nogle omdrejninger og rigtig
> spinner, ikke??
>
Ehm...Så vidt jeg ved så må skidtet ikke få særlig mange omdrejninger til at
starte med(100km), og så kan du give det 2/3gas de næste 200-250 km, og
derefter de næste 100-150 2/3 til fuld skrue...noget i den dur, men aldrig
bundgas til at starte med, så kan den sætte sig, og bliver det kørt for
hårdt til, så kan du miste ydelse på toppen senere........ Så vidt jeg ved,
lad hellere ekspertene svare lidt mere præcist, men jeg er vidt ikke helt
galt på...tror jeg :)
--
Seth-Enoch
| |
Torben (02-06-2001)
| Kommentar Fra : Torben |
Dato : 02-06-01 23:18 |
|
> >
> Ehm...Så vidt jeg ved så må skidtet ikke få særlig mange omdrejninger til
at
> starte med(100km), og så kan du give det 2/3gas de næste 200-250 km, og
> derefter de næste 100-150 2/3 til fuld skrue...noget i den dur, men aldrig
> bundgas til at starte med, så kan den sætte sig, og bliver det kørt for
> hårdt til, så kan du miste ydelse på toppen senere........ Så vidt jeg
ved,
> lad hellere ekspertene svare lidt mere præcist, men jeg er vidt ikke helt
> galt på...tror jeg :)
>
> --
> Seth-Enoch
det er meget rigtigt det du beskiver, men skal det være rigtig godt så skal
men lægge stemplet ned i 2-takts olie et døgns tid, så det suger olien som
en svamp, og frigiver så lidt olie under tilkørslen. Det er heller ikke dumt
at gi den en federe benzin/olie blanding
Torben
Kawa z650
| |
Anders Houmark (03-06-2001)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-06-01 01:20 |
|
Torben skrev i meddelelsen <9fbp3v$l9j$1@sunsite.dk>...
>det er meget rigtigt det du beskiver, men skal det være rigtig godt så skal
>men lægge stemplet ned i 2-takts olie et døgns tid, så det suger olien som
>en svamp, og frigiver så lidt olie under tilkørslen. Det er heller ikke
dumt
>at gi den en federe benzin/olie blanding
Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..
--
Mvh Anders Houmark
| |
RpR (03-06-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 03-06-01 13:29 |
|
> Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..
Kan det heller ikke =)
Det kan til nøds lægge sig i de små riller der er i stemplet, men det kan
man opnå ved at gnide lidt olie på med fingerne.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Torben (04-06-2001)
| Kommentar Fra : Torben |
Dato : 04-06-01 20:51 |
|
Anders Houmark <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ImfS6.18583$dS3.1011876@news010.worldonline.dk...
>
> Torben skrev i meddelelsen <9fbp3v$l9j$1@sunsite.dk>...
>
> >det er meget rigtigt det du beskiver, men skal det være rigtig godt så
skal
> >men lægge stemplet ned i 2-takts olie et døgns tid, så det suger olien
som
> >en svamp, og frigiver så lidt olie under tilkørslen. Det er heller ikke
> dumt
> >at gi den en federe benzin/olie blanding
>
> Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..
>
> --
> Mvh Anders Houmark
>
>
Når man støber et stempel vil der altid være meget små lufthuller i
marterialet, og det er deri olien trænger lidt ind i stemplet, og det gøres
bedst ved at lade det ligge i olie et døgns tid. Jeg laver oliepumper til
daglig, som er lavet i støbejern, og er det dårlige støbeemner kan olien
faktisk løbe igennem støbejernet.
Torben
| |
The_Killer (04-06-2001)
| Kommentar Fra : The_Killer |
Dato : 04-06-01 22:43 |
|
Da jeg var nede hos forhandleren, fik jeg at vide at de havde fået den til
at 4-takte, for at give en bedre smørring, de sagde også at jeg skulle køre
på knalert benz selvom at jeg plejere at køre på almindelig. Det var godt
med en "tykkere" benz.
T.
Torben <torben-lea@123mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fgp70$6an$1@sunsite.dk...
>
> Anders Houmark <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ImfS6.18583$dS3.1011876@news010.worldonline.dk...
> >
> > Torben skrev i meddelelsen <9fbp3v$l9j$1@sunsite.dk>...
> >
> > >det er meget rigtigt det du beskiver, men skal det være rigtig godt så
> skal
> > >men lægge stemplet ned i 2-takts olie et døgns tid, så det suger olien
> som
> > >en svamp, og frigiver så lidt olie under tilkørslen. Det er heller ikke
> > dumt
> > >at gi den en federe benzin/olie blanding
> >
> > Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..
> >
> > --
> > Mvh Anders Houmark
> >
> >
> Når man støber et stempel vil der altid være meget små lufthuller i
> marterialet, og det er deri olien trænger lidt ind i stemplet, og det
gøres
> bedst ved at lade det ligge i olie et døgns tid. Jeg laver oliepumper til
> daglig, som er lavet i støbejern, og er det dårlige støbeemner kan olien
> faktisk løbe igennem støbejernet.
>
> Torben
>
>
| |
RpR (01-06-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 01-06-01 06:24 |
|
> Hej
>
> Jeg ville bare lige høre om dette er rigtigt.
>
> Jeg har lige fået nyt tunsæt på ( ø48), så nu skal stemplet og cylinderen
> lige køres til. Til det har jeg følgende spørgsmål.
>
> Jeg skal køre maskinen helt ud i gearne og lade den få nogle omdrejninger,
> ikke?
>
> Ikke noget med at lade den tør trække, altså når det gå op ad bakke er det
> med at komme ned i de laveste gear så den får nogle omdrejninger og rigtig
> spinner, ikke??
Det indlæg kan sq ikke være seriøst ment!
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Seth-Enoch (02-06-2001)
| Kommentar Fra : Seth-Enoch |
Dato : 02-06-01 04:00 |
|
> Det indlæg kan sq ikke være seriøst ment!
>
Weeeeee! Det betyder vist at jeg har ret... øj sq!
--
Seth-Enoch
| |
|
|