Hvad betyder det her?
Fra : ThomasJ

Dato : 23-05-05 18:14

Jeg får denne fejl når jeg prøver at kompilere et program.
/usr/bin/ld: kan ikke finde -lgpm
Da jeg er ny med linux vil lidt hjælp blive godt modtaget.
Mit system knoppix 3.3 debian.

Tj.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-05-05 19:43

Den Mon, 23 May 2005 19:14:07 +0200 skrev ThomasJ:
> Jeg får denne fejl når jeg prøver at kompilere et program.
> /usr/bin/ld: kan ikke finde -lgpm
> Da jeg er ny med linux vil lidt hjælp blive godt modtaget.
> Mit system knoppix 3.3 debian.

At den ikke kan linke med libgpm.a / libgpm.so.*, som er den gode
gamle text-mode muse-driver.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-05-05 16:09

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> At den ikke kan linke med libgpm.a / libgpm.so.*, som er den gode
> gamle text-mode muse-driver.

Den hedder forøvrigt libgpmg1-dev i Debian - mon ikke det er det samme
i Knoppix.

/Rasmus

I haven't lost my mind;
I have backed it up on tape somewhere........

Fra : ThomasJ

Dato : 24-05-05 20:07

Rasmus Bøg Hansen skrev:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> hit the keyboard.
> Afterwards the following was on the screen:

<snip>

Takker for hjælpen i rigtig *nix tradition ;)
Men jeg løste selv problemet med det her
@libgpm.so --> libgpm.so.1.19.6