spil.tv2.dk og export LC_CTYPE="da_DK mozi~
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 22-05-05 19:57

I forbindelse med at jeg gerne vil inde og sumpe lidt på tv2's spil
server. Har jeg ladet mig forhøre at man skal bruge

# export LC_CTYPE="da_DK mozilla"
# firefox

(firefox-bin:21320): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
Using the fallback 'C' locale.

resultat: Der kunne ikke oprettes forbindelse til serveren

Hvis jeg bruger

# export LC_CTYPE=""
# firefox

Får jeg ikke den ovenstående Gtk-WARNING, men resultatet er det samme...
"Der kunne ikke oprettes forbindelse til serveren".

Som nogen nok vil gætte (inkl. mig selv) er at der mangler et "locale".
Nogen idéer ?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-05-05 20:06

Jesper Staun Hansen skrev:

> # export LC_CTYPE="da_DK mozilla"
> # firefox

Hvammæ

   $ firefox -contentLocale DK -UILocale da-DK

?

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 22-05-05 20:15

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hvammæ
>
>    $ firefox -contentLocale DK -UILocale da-DK
>
> ?

Fejlen komme ikke (gør den heller ikke hvis jeg ersatter DK med
delaladkeofsfs), men må svare negativt... Kan stadig ikke komme ind

"Der kunne ikke oprettes blah blah blah"

Fra : Steen Suder

Dato : 22-05-05 23:15

Jesper Staun Hansen wrote:

> I forbindelse med at jeg gerne vil inde og sumpe lidt på tv2's spil
> server. Har jeg ladet mig forhøre at man skal bruge
>
> # export LC_CTYPE="da_DK mozilla"
> # firefox

Jeg bruger "LC_ALL=da_DK mozilla" og det virker.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 23-05-05 00:37

Steen Suder wrote:

> Jeg bruger "LC_ALL=da_DK mozilla" og det virker.
>
> <KLIP>

Kan nævne det er Ubuntu, hvis det hjælper nogen ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-05-05 12:51

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> I forbindelse med at jeg gerne vil inde og sumpe lidt på tv2's spil
> server. Har jeg ladet mig forhøre at man skal bruge
>
> # export LC_CTYPE="da_DK mozilla"

Skulle det ikke være LC_CTYPE="da_DK" ?

> # firefox
>
> (firefox-bin:21320): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
> Using the fallback 'C' locale.

Det lyder som om du mangler den locale. I Debian gør man dette som
nedenfor; i Ubuntu er det formentlig det samme:

dpkg-reconfigure locales

som root.

/Rasmus

Expect the unexpected.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 26-05-05 10:01

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> [...]
>

> Det lyder som om du mangler den locale. I Debian gør man dette som
> nedenfor; i Ubuntu er det formentlig det samme:

Det fungere
Den manglede nogen locales.

Mange tak

MVH Jesper H.