shell-script, sammenlining af filer
Fra : Carsten

Dato : 20-05-05 18:02

Hej NG
sider og forsøger at flække et shell-script sammen, hvor jeg har brug for at
sammenline to filer og hvis disse to er ens skal der udføres en ting
og er de forskellige noget andet,
et godt forslag
/Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 20-05-05 18:32

Den Fri, 20 May 2005 19:02:20 +0200 skrev Carsten:
> [...]
> sider og forsøger at flække et shell-script sammen, hvor jeg har brug for at
> sammenline to filer og hvis disse to er ens skal der udføres en ting

cmp

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : fbh

Dato : 01-06-05 23:18

Hej,

Måske burde du lige læse lidt om shell scripts først, så burde du
kunne finde ud af det du vil rimelig hurtigt.

http://heather.cs.ucdavis.edu/~matloff/UnixAndC/Unix/CShellII.html
ligner et ganske godt forslag :)

Der står hvordan du bruger if, og det er det du skal bruge i dit
tilfælde.

fbh

Fra : Carsten

Dato : 02-06-05 21:09

fbh wrote:

> [...]
> ligner et ganske godt forslag :)
>
> Der står hvordan du bruger if, og det er det du skal bruge i dit

Ja der står hvordan jeg bruger if, men det var ikke lige mit problem,
kunne ikke lige komme i tange om hvad kommandoen til at sammenline filer
hed, (cmp) som du sikkert kan se er Kent Friis forlængst kommet med den
forløsende lille kommando
/Carsten