utf-8 og xterm
Fra : Mads Jensen

Dato : 20-05-05 14:25

Hej NG

Jeg kompilerede for et par dage siden selv xterm 202 under slackware, da
den xterm, der kommer med som standard ikke understoetter
unicode/utf-8. Naar jeg starter xterm med "-u8"-flaget virker det ogsaa,
bortset fra at de fede fonte ser daarlige ud. Et eksempel kan ses under:
http://mads.har-talt.dk/xterm.png hvor der er koert "man gcc".
Som det ses, ser de fonte ikke specielt paene ud. Er der nogen, der har
en loesning til hvordan jeg slipper af med problemet ?

Paa forhaand tak,
--
Mads Jensen - mail sent to address ends in /dev/null
    s/spam/madsj for emailing me

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
-- Wernher von Braun

Fra : Jeppe Larsen

Dato : 20-05-05 20:27

On Fri, 20 May 2005 15:24:47 +0200, Mads Jensen wrote:

> [...]
> Som det ses, ser de fonte ikke specielt paene ud. Er der nogen, der har
> en loesning til hvordan jeg slipper af med problemet ?

Prøv at rod lidt med forskellige fonte til xterm. Et eksempel:

xterm -u8 -fn -misc-fixed-medium-r-normal--18-120-100-100-c-90-iso10646-1

--
vh
Jeppe W. Larsen

"Logic is the beginning of wisdom; not the end."

Fra : Mads Jensen

Dato : 21-05-05 20:52

Jeppe Larsen <jwl@io.dk> writes:
> Prøv at rod lidt med forskellige fonte til xterm. Et eksempel:
>
> xterm -u8 -fn -misc-fixed-medium-r-normal--18-120-100-100-c-90-iso10646-1

Så ud til at virke fint, men lidt for stor. Efter lidt søgning på
groups.google.com fandt jeg en tråd, hvor der var en, der havde præcis
samme problem som mig.

xterm -geometry 155x15 -u8 -fn 7x13 -fb 7x13bold

virker som det skal. Tak for at hjælpe lidt på vej