XAWTV og lyd
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-05 19:02

Nu har jeg endeligt fået et billede frem i XAWTV, men lyden mangler :/

Lyden sendes fra TV kortet til lykortets line-in men jeg har absolut
ingen ide om hvordan jeg får xawtv til at afspille det...
Lyden virkede fint under Windows, og sætter jeg højtalerne direkte i
tvkortets udgang er der fin lyd på - men det kan man ikke ligefrem kalde
optimalt.

Som sagt har jeg ingen ide om hvor jeg skal starte eller prøve, så alle
tips vil blive værdsat :)

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-05-05 20:48

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> kalde optimalt.
>
> Som sagt har jeg ingen ide om hvor jeg skal starte eller prøve, så

Rediger ~/.xawtv, og indsæt linjen 'mixer = line' i [global], hvis den
mangler. Virker det ikke, så undersøg at der er skruet op for
line-indgangen (ALSA muter og skruer alt ned som standard).

--
PeKaJe

If at first you don't succeed, you must be using Windows.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-05-05 22:37

Peter Jensen wrote:
> [...]

> mangler. Virker det ikke, så undersøg at der er skruet op for
> line-indgangen (ALSA muter og skruer alt ned som standard).

Desværre, det hjalp ikke :/

Har checket alle stedet i volume control hvor line-in kunne være skruet
ned, der er skruet op og "un-muted" men det hjalp ikke.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : mikael Jensen

Dato : 20-05-05 13:46

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> optimalt.
>
> Som sagt har jeg ingen ide om hvor jeg skal starte eller prøve, så alle

Det kommer nok lidt an på hvilket kort du har.
Men jeg havde et lignende problem.
Jeg fandt ud af hvilken chip der sad på mit kort.....jeg mener det stod
i /var/log/messages

Herefter lavede jeg noget modprobe og andet godt....
Prøv evt. at kigge her:
http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=9456&grid=2

/Mikael