SNMP-collector?
Fra : Lars L. Christensen

Dato : 18-05-05 15:26

davs gruppe

Nogen der kender et godt program til at indsamle SNMP-data. Der er følgende
krav:

- Skal helst køre på linux (ok, hvis det absolut skal være farveladeM$, så
må jeg leve med det :( )

- Skal kunne gemme data i en SQL-database efter et logisk opbygget format.

- Skal være stabilt til produktion.

Hvis nogen kan komme på et sådan program, så sig endeligt til.

Systemet skal ikke tage sig af præsentation af data. Dertil udvikler jeg
selv en web-frontend.

mvh
Lars Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 15:33

Hej Lars,

> [...]
> - Skal kunne gemme data i en SQL-database efter et logisk opbygget format.

Sådan noget ville jeg typisk lave selv. Dvs. brug velkendte værktøjer
som Net-SNMP og lav selv det glue, der gemmer data i en sql-database.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-05-05 15:43

> [...]
> må jeg leve med det :( )
>
> - Skal kunne gemme data i en SQL-database efter et logisk opbygget format.

Du kan ikke bruge en round robin database?

Skal du lave grafer? eller er det tekstbeskeder/log?

> Hvis nogen kan komme på et sådan program, så sig endeligt til.

Hvis det er til tekst, så havde jeg nok lavet det selv. Tager ikke mange
halve timer.

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-05-05 16:22

"Lars L. Christensen" <llc@dansketelecom.com> wrote in

> Nogen der kender et godt program til at indsamle SNMP-data. Der er
> følgende krav:

Jeg synes dine krav er lidt vage. Men snmpget kunne være et godt bud?

/lars

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 18-05-05 18:51

http://www.kiwisyslog.com/info_syslog.htm måske ?

> - Skal helst køre på linux (ok, hvis det absolut skal være farveladeM$, så
> må jeg leve med det :( )

Tjaa, det er godt nok til Windoze men ...prøv det som de siger.

> - Skal kunne gemme data i en SQL-database efter et logisk opbygget format.

Jeps.

> - Skal være stabilt til produktion.
No idea

mvh
Lars Jacobsen

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 19-05-05 17:37

http://rtg.sourceforge.net/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-05-05 19:03

> http://rtg.sourceforge.net/

Jeg takker mange gange for det link! Dejligt med nyt software input i ny og

Thomas

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 19-05-05 20:12

Hroi Sigurdsson <hroi@asdf.dk> wrote in

> http://rtg.sourceforge.net/

Hej Hroi

Sjovt nok, så jeg er også faldet over det samme link for nogle timer siden.
Første initielle test har vist lidt uheldigt, idet den ikke lige vil spille
sammen med min debian :(

Må håbe der kommer svar fra deres mailingliste snart :)

mvh
Lars