Stoppe logging af en bestemt users login
Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-05-05 08:00

Hej

Jeg har sat noget remote monitor software op, og det virker heldigvis fint.
Desværre vrimler det nu med entries i min log:

session opened for user nagios by (uid=6998)
session closed for user nagios

Hvilket program laver disse entries? og kan jeg stoppe dem for lige netop
den bruger? (resten vil jeg gerne se!)

THomas

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 17-05-05 08:27

On 17 May 2005 06:59:44 GMT, Thomas S. Iversen wrote:

> session opened for user nagios by (uid=6998)
> Hvilket program laver disse entries?

Det skulle stå i den del af logteksten, som ikke var med:

May 16 12:37:56 su(pam_unix)[17825]: session o...

Så det er PAM via su(1) i dette tilfælde - jeg har dog ikke selv
en masse entries i mine logs, selvom jeg også kører Nagios.

--
Stig

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-05-05 08:47

> Det skulle stå i den del af logteksten, som ikke var med:

*SIGH* for tidligt på morgene i suppose Klart. Tak for wakeup callet.

> Så det er PAM via su(1) i dette tilfælde - jeg har dog ikke selv
> en masse entries i mine logs, selvom jeg også kører Nagios.

Det er på en RHEL3 AS server. Både på manegement noden og alle
beregningsnoderne. Det er ikke noget performance problem, men jeg ser helst
min log er til at få overblik over rimeligt hurtigt

Jeg må se på PAM. Takker

Thomas

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 17-05-05 10:23

On 17 May 2005 07:47:24 GMT, Thomas S. Iversen wrote:

> *SIGH* for tidligt på morgene i suppose Klart. Tak for wakeup callet.

> Jeg må se på PAM.

Det er måske nemmere at lade syslogd filtrere - syslog-ng kan
noget smart her.

--
Stig