/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
[Xnews] særskilt signatur til bestemt grup~
Fra : Palle Jensen


Dato : 16-05-05 20:19

Hej,

Er der nogen der kan svare mig på om man kan få XNews til at bruge en
speciel signatur til en gruppe?

På forhånd tak.


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

 
 
Rudi Stegen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-05-05 21:21

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Er der nogen der kan svare mig på om man kan få XNews til at bruge
> en speciel signatur til en gruppe?

Ja.

Du skal have fat i Groups.ini-filen (i Xnews-folderen) med fx NotePad.
Den stopper du så nogle linjer ind i, fx (det der står ; foran er blot
forklaring hér. Dvs. du kan fpr så vidt smide det ind i ini-filen som
memo til dig selv, *hvis* du husker at sætte et ; foran):

[dk.test]
SigFile=sig_test.txt
; Der bruges tekstfilen sig_test.txt i samtlige grupper,
; hvor der i gruppenavnet indgår den præcise sekvens
; "dk.test" (hvilket i praksis er éb gruppe, men..


[mudderkastning]
SigFile=sig.txt
; Her bruges nævnte tekstfil som signatur i samtlige grupper,
; hvor bogstavsekvensen "mudderkastning" indgår.

[alt\.]
SigFile=sig_alt.txt
; Her bruges nævnte tekstfil som signatur i samtlige grupper,
; der _starter_med_ "alt." (dvs. i praksis hele alt-hierarkiet).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Palle Jensen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 16-05-05 21:26

Den 16 maj 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> Ja.
>
> Du skal have fat i Groups.ini-filen (i Xnews-folderen) med fx
> NotePad. Den stopper du så nogle linjer ind i, fx (det der står
> ; foran er blot forklaring hér. Dvs. du kan fpr så vidt smide
> det ind i ini-filen som memo til dig selv, *hvis* du husker at
> sætte et ; foran):

Gracias!

Fandt denne beskrivelse her:

http://web.ukonline.co.uk/davidgb/x_setup12.html#ids

Men jeg havde ikke fattet at man selv skulle addere [dk.test] i sin
egen gruppe liste..

Men det spiller... Tak.



--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Rudi Stegen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-05-05 21:35

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> http://web.ukonline.co.uk/davidgb/x_setup12.html#ids
>
> Men jeg havde ikke fattet at man selv skulle addere [dk.test] i sin
> egen gruppe liste..

Aha!

Nu du har fået fat i den lange ende (problemet er altid lige at se
princippet i praksis, så er det lige ud ad landevejen at læse Luus
manual):

Tjek manualen og søg i denne på fx "Group-based settings".
Der er ret mange ting, man kan gøre gruppeafhængige. Bl.a. sådan noget
som attributionslinjen, så man ikke behøver den mærkværdige
sprogblanding (fx engelsksprogede attributionslinjer i danske grupper),
der ofte ses.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Palle Jensen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 16-05-05 21:45

Den 16 maj 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> Aha!
>
> Nu du har fået fat i den lange ende (problemet er altid lige at
> se princippet i praksis, så er det lige ud ad landevejen at læse
> Luus manual):
>
> Tjek manualen og søg i denne på fx "Group-based settings".
> Der er ret mange ting, man kan gøre gruppeafhængige. Bl.a. sådan
> noget som attributionslinjen, så man ikke behøver den
> mærkværdige sprogblanding (fx engelsksprogede attributionslinjer
> i danske grupper), der ofte ses.

Dobbelt aha!

Tak for manual tippet som jeg egentlig godt kendte fra gammel tid.
Jeg har ladet XNews køre i lang lang tid efter at jeg fik den tunet
til hverdagsbrug. Det med attributionslinjerne er faktisk en ting jeg
gerne lige vil have fikset nu du nævner der!


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Rudi Stegen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-05-05 21:28

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Palle Jensen:
.....

> [dk.test]
> SigFile=sig_test.txt
> ; Der bruges tekstfilen sig_test.txt i samtlige grupper,
> ; hvor der i gruppenavnet indgår den præcise sekvens
> ; "dk.test"

Og lige for en sikkerheds skyld: Du kan selvfølgelig kalde
signaturfilerne præcis, hvad du har lyst til. Det er blot alm.
tekstfiler med navn efter eget valg. Blot skal de ligge i Xnews-
folderen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Palle Jensen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 16-05-05 21:46

Den 16 maj 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> Og lige for en sikkerheds skyld: Du kan selvfølgelig kalde
> signaturfilerne præcis, hvad du har lyst til. Det er blot alm.
> tekstfiler med navn efter eget valg. Blot skal de ligge i Xnews-
> folderen.

Ja den var fesen ind

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Dino (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 17-05-05 16:17

Den 16-5 2005 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er blot alm.
> tekstfiler med navn efter eget valg. Blot skal de ligge i Xnews-
> folderen.

Nej, de kan ligge lige hvor som helst! Bare angiv hele (absolut) sti.

[dk.test]
SigFile=D:\MineData\DK_Test.txt

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Rudi Stegen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-05-05 17:43

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [dk.test]
> SigFile=D:\MineData\DK_Test.txt

Det kan i grunden være ret praktisk, hvis man dels anvender flere
nyhedslæsere, dels at den anden/de andre bruger samme signaturprocedure
(dvs. en alm. tekstfil man selv opretter alt i).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Lars Klintholm (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 17-05-05 17:02

Den 16 maj 2005 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [alt\.]
> SigFile=sig_alt.txt
> ; Her bruges nævnte tekstfil som signatur i samtlige grupper,
> ; der _starter_med_ "alt." (dvs. i praksis hele alt-hierarkiet).

Skal det strengt taget ikke være
[^alt\.], hvis det kun skal være dem der _starter_med_ "alt."
og
[alt\.] hvis det skal være dem der indeholder "alt."?

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

Rudi Stegen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-05-05 17:49

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Skal det strengt taget ikke være
> [^alt\.], hvis det kun skal være dem der _starter_med_ "alt."
> og
> [alt\.] hvis det skal være dem der indeholder "alt."?

Jo, for dælen da!

Tak fordi du fangede fejlen, inden nogle evt. hopper på min misvisning
og undres uden at vide hvorfor.

Da jeg postede bemærkede jeg ikke brøleren. (Næste gang henter jeg
linjer fra mine ini-filer og klippeklistrer ind

--
Hygge fra Århus - Rudi

Rudi Stegen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-05-05 17:55

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Lars Klintholm:
>> [^alt\.], hvis det kun skal være dem der _starter_med_ "alt."
.....

> Jo, for dælen da!

Derudover er jeg forresten lidt usikker. Gad vide om ikke [^alt.*] kan
gøre det helt uden den backslash?

(Jeg har aldrig orket at tygge de Regular Expressions igennem udover,
hvad jeg skulle bruge og så tjekke, om det tilsyneladende virker.Gør
det tilsyneladende, lader jeg det blive ved dét. Indtil en dag hvor en
fejl evt. viser sig, og man så er nødt til at kigge på hvorfor).
--
Hygge fra Århus - Rudi

Dino (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 18-05-05 19:51

Den 18-5 2005 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Derudover er jeg forresten lidt usikker. Gad vide om ikke [^alt.*] kan
> gøre det helt uden den backslash?

Nej, med RegExp er der en forskel.
.. == et alfanumerisk tegn, .* == ubegrænset antal tegn
\. == et punktum


[^alt\.] == alle alt.* grupper
[^alt.*] == alle grupper der starter med alt, som fx:

alt.*
altalien.visitors
altastrology.metapsych
altbogus.groups
alttransgendered
altusenet.kooks

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Rudi Stegen (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-05-05 00:01

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nej, med RegExp er der en forskel.
> . == et alfanumerisk tegn
> \. == et punktum

Dér var den, ja!

Jeg kunne diffust huske, der var "ét eller andet" med det punktum, der
ikke (nødvendigvis) betød punktum.
Jeg kunne også (lige så tåget) huske noget med, at det betød noget a la
et andet tegn men ikke præcis *hvad*.

Det var ?-jokertegnet i DOS

Tak for infoen, Dino.
Der sparede du mig for engang i morgen at rode de forba%#% sider om
RegEx igennem, fordi det er den slags, som jeg formentlig med jævne og
stadig hyppigere mellemrum ville irriteres over ikke at kunne huske.
Og så ende med at læse kedelige sider op og kedelige sider ned for at
finde det.

Lidt i stil med fx en eller anden vending i en film, man vagt husker,
men desværre hverken hvilken film eller skuespiller. Og indimellem er
det så noget, der bliver ved med at gnave...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste