Hvad er bedst nær Kullen?
Fra : Martin Larsen

Dato : 23-05-05 18:46

Vi er nogen stykker som påtnker at køre til Kullen for at dykke. Vi har
ingen båd og vil derfor gå fra "stranden" i vandet.

Hvor er det bedst? Jeg synes at erindre at Arild har et lille bassin man kan
gå ned i for så at gå ud i vandet. Hvad med Mölle?

Mvh.

Martin

Fra : Allan Hansen

Dato : 23-05-05 19:05

"Martin Larsen" <secret@secret.secret> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> gå ned i for så at gå ud i vandet. Hvad med Mölle?

Bid i det sure æble og gå ned i Ablahamn. Det er overlevet mange gange og
dykningen skuffer ikke.

Allan Hansen, urimeligt at Kullen hører til Sverige. Det burde ligge ved
Gilleleje

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-06-05 19:35

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dykningen skuffer ikke.
>
> Allan Hansen, urimeligt at Kullen hører til Sverige. Det burde ligge ved

Tak Allan,

Vi tog imod din opfordring og besøgte idag Ablahamn, sigten var desværre
ikke så god men jeg er dog overbevist om at det på en god dag kunne være et
fedt sted med både dybde og lodrette vægge.

Du kunne dog godt lige have nævnt det med trapperne.... py ha

Mvh.

Martin

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 23-05-05 21:03

Allan Hansen wrote:
> [...]
gange og
> dykningen skuffer ikke.
>
> Allan Hansen, urimeligt at Kullen hører til Sverige. Det burde ligge

Personligt kan jeg bedre lide Åkerslån på sydsiden, men stort set
alle steder er da bedre end Arildshamn. Visitgrotten/Blåmål er godt
nok også fin, hvis ens knæ kan holde til trappen, og så har man
stedet næsten for sig selv.

Men det bedste er nu et godt vrag

Jens Olsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-05 21:18

jenspolsen@hotmail.com wrote:
> [...]
> alle steder er da bedre end Arildshamn. Visitgrotten/Blåmål er godt
> nok også fin, hvis ens knæ kan holde til trappen, og så har man

Nu bliver man nok hængt ud som et eller andet, men jeg vover nu pelsen
alligevel. Hvad dælen er det der er så godt ved Kullen? Jeg har aldrig
været der (indrømmet) men det virker som om at det er det eneste sted
omkring Køvenhavnstrup der er værd at dykke på? Jeg selv ynder både
Kattegats vrag (Anholt er slet ikke så ringe) samt de dejlige vande
omkring Kristiansand (når vejret ikke er med os til Kattegat)

3-4 dage omkring Stokken, Dvergsnestangen og måske et smut til
Flekkefjord, så bliver det nok ikke meget bedre. Der skal selvfølgelig
hilsen på Seattle og senest Mosel, samt klappe en enkelt krabbe eller to

> Men det bedste er nu et godt vrag

Helt enig... gode vrag har vi heldigvis mange af. Nu venter vi spændt
til sommerferieturene kan begynde. Lappen III skal forhåbentlig afsted
på sin første gode lange togt rundt i det danske land

Thomas (aalborgdyk.dk)

Fra : Allan Hansen

Dato : 24-05-05 07:19

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> været der (indrømmet) men det virker som om at det er det eneste sted
> omkring Køvenhavnstrup der er værd at dykke på?

Stranddyk nær Kbh og på Kullen svarer til at vælge mellem en Hof og en øl
fra Thisted Bryghus. Har man ikke smagt en Limfjordsporter eller dykket på
Kullen så er man gået glip af noget
http://www.skane-online.se/kullaberg/

Allan Hansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-05-05 07:54

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> øl fra Thisted Bryghus. Har man ikke smagt en Limfjordsporter eller
> dykket på Kullen så er man gået glip af noget

Som du da kan udtrykke det Allan... Jamen så er jeg ikke gået glip af
noget, en Limfjordsporter er en ganske fortrinlig øl så hvorfor daffe helt
til Sverige

Thomas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 24-05-05 11:04

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
> Som du da kan udtrykke det Allan... Jamen så er jeg ikke gået glip af
> noget, en Limfjordsporter er en ganske fortrinlig øl så hvorfor daffe helt
> til Sverige

Jeg tror han sammenlignede hof med den flade sandbund.

Og grunden til at vi tager til kullen er fordi det er tæt på og der er ikke
noget ligende i umiddelbar nærhed, der er ikke til en uges dykning på kullen
men det kan være ganske interessant hvis alternativet er at dykke fra
stranden.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 23-05-05 23:01

Thomas Rasmussen wrote:
> Nu bliver man nok hængt ud som et eller andet, men jeg vover nu
pelsen
> alligevel. Hvad dælen er det der er så godt ved Kullen?

Jeg ser at du er fra Ålborg, så vi bærer over med dig

Stranddyk omkring København består mest af flad sandbund, hvor du
efter ½ time er nået ud på 6 m. Det er da fint nok, hvis man bare
skal ud og fylde posen med fladfisk, meeeeen......

I modsætning hertil er Kullen stejle klipper der dykker ned i vandet,
med lodrette vægge ned til 20 m, og mulighed for at se et betydligt
mere varieret liv end på den flade sandbund. Her er både
dødemandshånd, søsole, taskekrabber, hummere, søpindsvin,
bergylter, savgylter m.m.

Hvor ville du helst dykke hvis du skulle standdykke omkring København.
På Kullen eller på den flade sandbund?

Jens Olsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-05-05 07:12

jenspolsen@hotmail.com wrote in news:1116883795.301047.18730
@g49g2000cwa.googlegroups.com:

> pelsen
>
> Jeg ser at du er fra Ålborg, så vi bærer over med dig

Haha... nææh faktisk ikke, bor i Århus nu Men dykker i Aalborg ja

> [...]
> bergylter, savgylter m.m.
>
> Hvor ville du helst dykke hvis du skulle standdykke omkring København.

Klart på Kullen... men der er vel også andre gode steder hvis man nu
daffer til Sverige alligevel? Det eneste man hører om er Kullen Kullen...
bliver I aldrig trætte af det?

Da jeg boede i Aalborg der var det nærmeste ordentlige dykkermål (til
stranddyk) Aggersundbroen... og bevares den var da ok at dykke på, har
haft nogle gode dyk, men man bliver nu rimelig træt af at se det samme
stranddyk igen og igen. På vrag er der lidt mere at foretage sig (IMO).
Nu blev Aggersundbroen så forandret af stormen så det er absolut værd at
kigge forbi igen (hvis ikke de har fået den lappet igen.)

Thomas