Frisør til barn i Vejle?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 23-05-05 14:32

Hej

Er der nogen, der kan anbefale en god frisør med tag på mindre børn i Vejle?
Vores 4-årige datter er blevet skamklippet af en af vennerne i børnehaven,
og der skal vist temmelig meget talent til at få det camoufleret som en
"rigtig" frisure

MVH Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-05-05 19:16

Mette Svangren Guttesen wrote:
> [...]
> Vejle? Vores 4-årige datter er blevet skamklippet af en af vennerne i
> børnehaven, og der skal vist temmelig meget talent til at få det

ja, jeg kan ikke anbefale en frisør i vejle, men jeg vil da mene at du bare
skal tage din datter i hånden og gå ned til en af de mere velrenommerede
frisører i midtbyen, så skulle det nok kunne reddes... om ikke andet så kan
det blive til en sød kort frisure i stedet....

jeg vil da mene at langt de fleste uddannede frisører kan klare det lille
nummer..... det er jo næppe første gang det er sket ;) Jeg har da reddet
mere end en håndfuld unger som have leget med saksen*G* i min tid som
frisør...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 24-05-05 10:31

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan
> det blive til en sød kort frisure i stedet....

Kort, det bliver den . Slut med det kraftige, brune pagehår, hun har haft
indtil videre, for de værste steder er det omkring 1 cm - selvf. lige midt
oppe på hovedet!

> jeg vil da mene at langt de fleste uddannede frisører kan klare det lille
> nummer..... det er jo næppe første gang det er sket ;)

Jeg har bare erfaring for, at mange frisører, som ellers netop er
velrenomerede og dygtige, alligevel ikke helt har taget på børnene. Vi er da
mere end en gang gået fra en ellers god frisør med hende og har tænkt, at
det kunne s.. have været bedre (og det er ikke fordi hun er besværlig - hun
sidder musestille).
Nå, jeg har fået tid hos en frisør, hvor hun tidligere en enkelt gang er
blevet klippet med stor succes. Det bliver lige til en fridag fra børnehaven
også, så vi skal på tøsetur *S*

MVH Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-05-05 18:40

> Kort, det bliver den . Slut med det kraftige, brune pagehår, hun
> har haft indtil videre, for de værste steder er det omkring 1 cm -
> selvf. lige midt oppe på hovedet!

hehe ja, jeg kender det godt*G*

> [...]
> har tænkt, at det kunne s.. have været bedre (og det er ikke fordi
> hun er besværlig - hun sidder musestille).

hvad mange forældre ikke tænker på når de får klippet deres elskede poder,
er at børns hår faktisk er sindsygt besværligt at klippe..... ofte har det
en livlighed som voksent hår ikke har.... og børn får jo ikke hverken farve
eller permanent i håret, eller bruger noget produkt i det som voksent hår,
og det gør det faktisk også mere besværligt at klippe ;)

børn er lige så forskellige som voksne hvad angår hår..... derfor kan du
heller ikke rigtig bruge det til noget at få en anbefaling til en god
"børnefrisør", fordi det er slet ikke sikkert at frisøren er god til netop
dit barn ;)

Fra : Søren Mors

Dato : 26-05-05 21:18

Sabina Hertzum wrote:
> [...]
> heller ikke rigtig bruge det til noget at få en anbefaling til en god
> "børnefrisør", fordi det er slet ikke sikkert at frisøren er god til netop

Men man har en bedre chance for at ramme rigtigt hvis man finder en
frisør der i det mindste er god til at omgåes børn. Hvis frisøren bliver
irriteret når barnet ikke sidder stille (og det gør de ikke når der sker
noget ukendt bagved dem), er der ikke en den mindste chance for at det
går godt.

Søren Mors

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-05-05 21:43

Søren Mors wrote:

> [...]
> bliver irriteret når barnet ikke sidder stille (og det gør de ikke
> når der sker noget ukendt bagved dem), er der ikke en den mindste

hehe ja det kan du jo have ret i, men du skal også huske på at børnetække
ikke nødvendigvis gælder alle børn.... for mange (især små) børn er frisøren
en lidt dum dame der altid ender med at det prikker og stikker, og
sidestilles indimellem i børnens hoveder med tandlægen eller lægen.....
selvom man gør sit bedste er det i mange tilfælde nødvendigt med ekstreme
akrobatiske øvelser, med smertende led og muskler til resultat for
frisøren..... men det tænker man jo ikke over som kunde ;)