brystpumpe
Fra : Mus

Dato : 23-05-05 10:39

Æv æv æv. Det hele driller da også

Nu er den brystpumpe vi har lejet gået i stykker og jeg hsar ingen bil
hjemme så jeg kan få den byttet.
Vi har heldigvis et apotek i byen så nu skal jeg have købt en i dag ellers
går det da helt galt.

Hvilken brystpumoe kan i anbefale. Det skal være til daglig udmalkning.
Malker ud ti gange i døgnet nu, men det blever 4-5 gange i døgnet hvis jeg
må opgive amningen. Så går ud fra den skal være elektrisk.

Alle råd modtages gerne og øh hurtigt - for det skal jo være i dag av av.

LN

Fra : Mus

Dato : 23-05-05 10:46

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4291a01d$0$63588$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> må opgive amningen. Så går ud fra den skal være elektrisk.
>
> Alle råd modtages gerne og øh hurtigt - for det skal jo være i dag av av.

Ups det gik lidt stærkt.

Der skulle have stået to gange i døgnet ikke ti. Uha ti det ville være
vildt.

Beklager alle mine stavefejl.

LN

Fra : ThomasB

Dato : 23-05-05 10:57

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må opgive amningen. Så går ud fra den skal være elektrisk.
>
> Alle råd modtages gerne og øh hurtigt - for det skal jo være i dag av av.

Hvorfor ikke bare stoppe udpumpningen, give erstatning efter behov i stedet?

Er det virkelig besværet værd? Du bliver altså ikke en dårlig mor, fordi du
har valgt at give erstatning.

Hun har fået alle antistoffer osv, i den tid du har ammet.

Måske kommer mælkeproduktionen så igang igen, når der ikke fokuseres så
meget på det.

Mvh Thomas

Fra : Mus

Dato : 23-05-05 11:48

> Hvorfor ikke bare stoppe udpumpningen, give erstatning efter behov i
stedet?

Man stopper ikke bare fra dag til dag med at malke ud - Av Av. Det er lige
til en ordentlig omgang brystbetændelse.

Vi køber også noget profilac/nutramigen i dag.
Anna er desværre heller ikke super til at tage flasken. For små huller så
falder hun i søvn og middelstørrelse så kommer mælken for hurtigt. Håber hun
bliver bedre til det med alderen for tror næppe jeg ammer i 6-8 mdr eller
længere.

> Er det virkelig besværet værd? Du bliver altså ikke en dårlig mor, fordi
du
> har valgt at give erstatning.

Ja det synes jeg da det er. Anna er for tidligt født og derfor skulle
modermælk være endnu vigtigere. For tidligt fødtes immunforsvar er ikke helt
så veludviklet. Så derfor synes jeg da modermælk er en god investering. Men
vil heller ikke køre mig selv, så hårdt at jeg ikke vil kunne give
erstatning som supplement engang i mellem. Desuden er jeg allergiker. Min
mand er ikke og så kan vi vist ikke får tilskud.

Nej da selvfølgelig bliver jeg ikke en dårligere mor af det.

> Hun har fået alle antistoffer osv, i den tid du har ammet.

Ja og det kommer jo ikke skidt tilbage.

> Måske kommer mælkeproduktionen så igang igen, når der ikke fokuseres så
> meget på det.

Min mælkeproduktion er helt ok og ikke gået i stå, men har på et tidspunkt
været ned og vende. Malker ud nu for at fryse ned, så jeg har til flasken,
hvis behovet skulle opstå.

Har skrevet nogle indlæg tidligere vedr mine amningsproblemer.

LN

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-05-05 11:50

> [...]
> hjemme så jeg kan få den byttet.
> Vi har heldigvis et apotek i byen så nu skal jeg have købt en i dag

Hvis du har lejet en hos Falck er det vel dem, der skal komme ud og bytte
den?

Jeg havde gode erfaringer med den tingest, der lignede en krydning mellem
et
reagensglas og en trompet. Den der ligner er øresprøjte, var noget ged -
den
var ikke særlig effektiv og umuligt at gøre ren, fordi mælken rendte ind i
'ballonen'.
Held og lykke med projektet!

Venlig hilsen Dikte

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kitty

Dato : 23-05-05 15:49

> [...]
> må opgive amningen. Så går ud fra den skal være elektrisk.
>
> Alle råd modtages gerne og øh hurtigt - for det skal jo være i dag av av.

Jeg har desværre aldrig prøvet en elektrisk, men har gode erfaringer med
"håndskubberen" Avent Isis. Jeg har desuden en forestilling om at de
hånddrevne må være noget mere behagelige, idet man selv kan justere timingen
af suget med hvornår mælken begynder at løbe. Dvs man starter med mange
korte sug for at få gang i mælken, og når den så løber kan man nøjes med at
holde den inde 10-15 sek af gangen imens mælken løber. Den er desuden
supernem at skille ad for skylning + stealisation.
Du bor vel ikke i nærheden af Holbæk, for at skal du være velkommen til at
låne min

Fra : Cat

Dato : 23-05-05 17:11

Mus skrev:
> [...]
> må opgive amningen. Så går ud fra den skal være elektrisk.
>
> Alle råd modtages gerne og øh hurtigt - for det skal jo være i dag av av.

Jeg var glad for medelas mini-electric (matas har den)

Den kostede omkring 500 kr og kørte på batterier - den kunne vist også
køre på el.

Den havde en suge-pause-suge-pause rytme, der virkede ret godt på mig.

Tine

Fra : Anja

Dato : 23-05-05 17:51

> [...]
> må opgive amningen. Så går ud fra den skal være elektrisk.
>
> Alle råd modtages gerne og øh hurtigt - for det skal jo være i dag av av.

Hej igen

Jeg lejede en elektrisk hos Baby Sam til 15 kr i døgnet efterfølgende fandt
jeg ud af apoteket lejede dem ud til 10 kr i døgnet. Jeg havde også en
Aventis men jeg blev helt ødelagt i hånden af alt det pumperi
Falck har også elektriske pumper men det er dyrt hvis man ikke er medlem.
Det kan være du kan give 50/50 modermæk og erstatning - det vil gøre det
lidt nemmere for dig selv.

Anja