Tegnefilm hvor julemanden dominere
Fra : René Hansen

Dato : 22-05-05 20:08

Hej forældre

Vores lille søn er totalt forgabt af julemanden her i maj måned. Når
sandheden skal frem har han talt om han næsten hver dag siden hans anden jul
i 2004.

Vi har foreløbig købt 2 julefilm som han elsker MEN julemanden er ikke
hovedperson nok. Rettere sagt han er ikke særlig meget tilstede. Kan i nævne
nogle tegnefilm hvor julemanden er tilstede som hovedperson og fysisk er
synlig mere eller mindre hele tiden. Han er kun 2,4 år gammel så det skal
ikke være for "gammelt" eller "voksent"

Håber i kan hjælpe Frederik.

Mvh René

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 22:37

"René Hansen" <bif@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi har foreløbig købt 2 julefilm som han elsker MEN julemanden er ikke
> hovedperson nok. Rettere sagt han er ikke særlig meget tilstede. Kan i

Hvorfor ikke lære ham fra starten, at julemanden hører december til? Det er
jo netop en del af magien.

I giver ham jo heller ikke påskeæg hver weekend?

Måske tager jeg fejl, men som jeg læser mellem linjerne, virker I lige
lovlig eeehh... "servicerende".

Fra : René Hansen

Dato : 23-05-05 16:12

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ

Svar på hvad Jeg har behov for og befri mig for din traditionsbundne
indstilling til opdragelse.

Jeg søger stadig det samme og nej vi tvinger ham ikke i NISSERKIRKE eller
andet.

Mvh René

Fra : Holst

Dato : 23-05-05 16:23

René Hansen wrote:

> NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ
>
> Svar på hvad Jeg har behov for og befri mig for din traditionsbundne
> indstilling til opdragelse.

Så skulle du måske have postet dit indlæg i dk.forbruger i stedet. Når
du postet et indlæg som dit i dk.familie.barn, så kan det bestemt ikke
komme bag på mig, at du får kommentarer med på vejen om fornuften i
nisser i maj måned.

Det er naturligvis noget, I må om, men jeg må give S Hansen ret i, at
det ødelægger der magi, der ved kun at have nisser og julemand én gang
om året. Men det er naturligvis jeres - og knægtens - valg, om nisser
skal vare hele året eller kun én gang om året.

Fra : Cat

Dato : 23-05-05 17:13

Holst skrev:

> [...]
> om året. Men det er naturligvis jeres - og knægtens - valg, om nisser
> skal vare hele året eller kun én gang om året.

Min datter havde som ret stor pige (7-8 år) meget glæde af at gense
pyrus i mange udgaver (vi havde for flere år). Et godt eventyr er godt,
uanset hvad der står i kalenderen.

tine

Fra : Holst

Dato : 23-05-05 18:24

Cat wrote:

> Min datter havde som ret stor pige (7-8 år) meget glæde af at gense
> pyrus i mange udgaver (vi havde for flere år). Et godt eventyr er godt,
> uanset hvad der står i kalenderen.

Ingen tvivl om det. Men jeg synes nu alligevel, at en stor del af magien
ved nisser og lignende er, at de dukker op på en bestemt tid af året.

Man hører jo fra utallige mennesker udtalelser i stil med "jeg kan godt
lide julen og nisser, men jeg synes, det er træls, at de allerede dukker
op i oktober", når ugebladene og reklamerne tidligere og tidligere
begynder at jule.

Det er efter min mening med til at udvaske betydningen af julen.

Fra : as

Dato : 23-05-05 16:15

> [...]
> fysisk er synlig mere eller mindre hele tiden. Han er kun 2,4 år gammel så
> det skal ikke være for "gammelt" eller "voksent"

Jeg synes i skal være ærlige og fortælle ham at julemanden IKKE findes!

Fra : René Hansen

Dato : 23-05-05 19:38

Takker for svarene det hjalp mig videre

mvh René Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 22:48

> Takker for svarene det hjalp mig videre

Du fik da ikke anvist en eneste "dominerende julemand"?

Lyder også lidt småperverst - maj eller ej.

Fra : Lisbeth

Dato : 24-05-05 10:39

> [...]

> Vores lille søn er totalt forgabt af julemanden her i maj måned. Når
> sandheden skal frem har han talt om han næsten hver dag siden hans anden

Her i huset er "AnnaBelle's Juleønske" et hit på alle tider af året. Om der
så er julemand nok til din søn vover jeg selvfølgelig ikke at sige.

Jeg har svært ved at finde den på danske internetsider - men kan finde den
på masser af norske. Vi har dog købt den i DK og den er med dansk tale.

Mvh.lisbeth