Aktiviteter til 7-års-fødselsdag
Fra : Ivar

Dato : 22-05-05 19:33

Hvad kan man underholde 10 drenge med på en 7-års-fødselsdag?
Enten inde eller i haven.

Ivar Magnusson

Fra : Holst

Dato : 22-05-05 20:43

Ivar wrote:

> Hvad kan man underholde 10 drenge med på en 7-års-fødselsdag?
> Enten inde eller i haven.

Fodbold.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-05-05 19:19

Holst wrote:

> Fodbold.

argh.... min søn ville have skreget af frustration hvis jeg havde insisteret
på at spille fodbold til hans 7 års fødselsdag ;)

tag udgangspunkt i din søn..... lad ham vælge en aktivitet, og lad ellers
ungerne hygge sig med det de lige har lyst til..... tit går der jo meget tid
med gaveoppakning og spisning, så flere aktiviteter vil hurtigt blive alt
for arrangeret og fnidret, fordi man pludselig har en tidsplan......

vi har indimellem gjort det at vi legede "den flaskehalsen peger på" omkring
gavegivningen..... sådan at min søn drejede flasken og den flasken så pegede
på skulle give sin gave og så gå væk fra cirklen, knægten pakker gaven op,
og drejer så igen..... det kan der faktisk gå god tid med, og ungerne synes
det er skide sjovt....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Heidi

Dato : 22-05-05 20:40

Ivar wrote:
> Hvad kan man underholde 10 drenge med på en 7-års-fødselsdag?
> Enten inde eller i haven.

Nøjes med at finde på en enkelt ting, hvis du mener der absolut skal
være noget - feks. en mindre skattejagt hvor præmien er en pose slik
eller lignende (medmindre man er modstander af det). Børn kan sagtens
have en masse sjov ud af at lege med noget fremmed legetøj, eller bare
spille fodbold (siden i nu har have). Og gem så alt der har noget med en
skærm at gøre, af vejen (video, dvd, gameboy, pc osv.).
Vi holdt fødselsdag for samtlige af min bonussøns klassekammerater
sidste år (også 7 års fødselsdag), og det eneste vi havde på programmet
var en skattejagt, og så flødebollekast med en flødebollekaster

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 22:42

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan man underholde 10 drenge med på en 7-års-fødselsdag?
> Enten inde eller i haven.

Vi har lavet skattejagter, og vi har ladet være, og i begge tilfælde har
børnene været glade. Adgangen til "nyt" legetøj er nok, og de finder selv
sammen i grupper.

Voksen-styrede aktiviteter kan let virke forstyrrende, hvis de velmenende
forældre bliver for ivrige. Men en enkelt skattejagt er der vist aldrig
nogen, der har taget skade af. Og slikposerne skal de da have - og der skal
IKKE være sunde ting i. Giv dem gulerødder til hverdag.

FDF (Frivilligt Drenge- og pige Forbund) har en meget omfattende
"legedatabase" på deres webside. Tjek www.fdf.dk og klik til venstre på
"legedatabasen".