Min hjemmeside kan ikke vises pga en conne~
Fra : Thomas Christensen

Dato : 22-05-05 14:52

Jeg har en fejl i min db.asp fil, som jeg ikke kan regne ud - du
har måske en løsning. Fejlen er i linien MM_db_STRING.Open DSN
til sidst, som gør, at min uploaded siden ikke kan vises.
På forhånd tak
mvh
Thomas

Her er hvad der står i min db.asp:
<%
Dim MM_db_STRING

'Forbindelse til din databasen
Set MM_db_STRING = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/db.mdb") & ";"
MM_db_STRING.Open DSN

'Herefter vil Conn være din databse objekt

'Husk at sætte et Conn.Close i bunden af hvert dokument, så den
ikke går død på at eller andet tidspunkt.

%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 22-05-05 15:18

> Jeg har en fejl i min db.asp fil, som jeg ikke kan regne ud

Det kan vi heller ikke hvis du ikke fortæller os hvad fejlen siger ;)
Copy/paste den, og det kan være vi kan hjælpe.

Fra : Thomas Christensen

Dato : 22-05-05 15:36

Casper Bang wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det kan vi heller ikke hvis du ikke fortæller os hvad fejlen siger ;)
> Copy/paste den, og det kan være vi kan hjælpe.

Hejsa
På internet explore står der følgende:

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache

--------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)
The application is using arguments that are of the wrong type, are out
of acceptable range, or are in conflict with one another.
Connections/db.asp, line 8

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; bgft; .NET CLR
1.1.4322)

Page:
GET /index.asp

Time:
Sunday, May 22, 2005, 4:33:51 PM

Fra : Thomas Christensen

Dato : 22-05-05 16:40

> Det kan vi heller ikke hvis du ikke fortæller os hvad fejlen siger ;)
> Copy/paste den, og det kan være vi kan hjælpe.
>
> Hejsa igen

Kan det hjælpe med starten af min index.asp fil??

Lyder som følger:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/db.asp" -->
<%
Dim forside
Dim forside_numRows

Set forside = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
forside.ActiveConnection = MM_db_STRING
forside.Source = "SELECT * FROM indkobte ORDER BY indkobteID DESC"
forside.CursorType = 0
forside.CursorLocation = 2
forside.LockType = 1
forside.Open()

mvh
Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-05-05 22:40

Thomas Christensen skrev:

> [...]
> The application is using arguments that are of the wrong type,
> are out of acceptable range, or are in conflict with one

Hvordan ser din linje 8 ud?

Hvis jeg tæller rigtigt i forhold til den kode du har sendt, er det
nok linjen her der volder problemer:

forside.ActiveConnection = MM_db_STRING

Spørgsmålet er så hvad der ligger i MM_db_STRING (om noget). Prøv
at udskrive den med:

Response.write MM_db_STRING
Response.END

Se evt. også siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Christensen

Dato : 23-05-05 13:53

Hej Jens
Tak for dit forløbige svar på mit spørgsmål. Og - ja jeg skal nok
tænke mere på netetikette næste gang, men jeg indmeldte mig html.dk
igår og dette er min første optræden, så undskyld min lidt mangel på
samme. Problemet er bla at jeg har overtaget postens-kunstforenings
hjemmeside fra en person jeg ikke kender og kan kontakte, samtidig er
mit svage punkt i websider lige database, som lige rammer her.

Koden i linie 8 i db.asp er:
MM_db_STRING.Open DSN

Jeg har ingen fil, som hedder MM_db_STRING, men en fil, som hedder
MediekartelletCon.asp, hvori der står:
<%
' FileName="MM_db_STRINGection_ado_MM_db_STRING_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_MediekartelletMM_db_STRING_STRING
MM_MediekartelletMM_db_STRING_STRING = "Driver={Microsoft Access
Driver (*.mdb)};DBQ= C:\Inetpub\wwwroot\websites\kniv\db\db.mdb"
%>
Jeg har skrevet hele koden idet jeg er helt på bar bund og ved ikke
mine levende råd om hvad du skal bruge for, at løse problemet for
mig.....
Håber, at du er rette person...
På forhånd mange tak
mvh
Thomas

Jens GyldenkærneClausen wrote in

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-05 15:01

Thomas Christensen skrev:

> Tak for dit forløbige svar på mit spørgsmål.

Velbekomme.

> Og - ja jeg skal nok tænke mere på netetikette næste gang,

Jeg gætter på at du kommenterer min standardsignatur (de fire nederste
linjer i bl.a. dette indlæg). Det var ikke møntet specielt på dig -
omend du netop i dit svar på mit indlæg demonstrerer hvorfor jeg har den
signatur. Det er svært at se hvad du svarer på når du placerer citatet i
bunden. Prøv at læse de links der er angivet i min signatur - eller evt.
html.dk's side om netiketten: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

Hvis du bare følger retningslinjerne mht. citater fremover, er der ingen
grund til at undskylde noget.

> Koden i linie 8 i db.asp er:
> MM_db_STRING.Open DSN

Godt. Spørgsmålet er så hvad MM_db_STRING indeholder.

> Jeg har ingen fil, som hedder MM_db_STRING,

Når MM_db_STRING står som det går i filen, er det heller ikke navnet på
en fil, men navnet på en variabel.

Lad os starte med at sikre at variablen er erklæret. Det kan gøres ved
at indsætte <% Option Explicit %> umiddelbart efter din
<%@LANGUAGE=..-linje (altså som anden øverste linje i hovedfilen).
Se mere om brugen af option explicit her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=9>

Hvis du nu får en anden fejl, er det formentlig fordi variablen ikke er
erklæret (send fejlmeddelelsen hertil, jf.
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>)

> Dim MM_MediekartelletMM_db_STRING_STRING

Her (i din includefil) erklærer og initierer du en variabel med navnet
MM_MediekartelletMM_db_STRING_STRING. Noget kunne tyde på at det er dét
navn du skal bruge i stedet for MM_db_STRING.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Christensen

Dato : 24-05-05 22:46

Hej Jens
Mange tak for dine gode råd - de var sammen med, at jeg prøvede nogle
andre kombinationer i samme retning til, at det lykkes, så rigtig mange
tak til dig. Dog skal det siges, at jeg havde bestyrrelsen på besøg idag
og de ville gerne have en anden opsætning/design af siden, så jeg har
bestemt, at starte fra bund af (dog kan noget af det andet bruges igen)
og lave opsætningen af databaser lidt anderledes - håber at det giver
færre problemer......

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-05 23:12

Thomas Christensen skrev:

> Mange tak for dine gode råd - de var sammen med, at jeg
> prøvede nogle andre kombinationer i samme retning til, at det
> lykkes, så rigtig mange tak til dig.

Velbekomme. Hvis du gerne vil have hjælp en anden gang, vil jeg
bede dig om at læse <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> en
gang mere. Du kan evt. også læse den første del af mit forrige
svar.
--
Jens Gyldenkærne Clausen