[Firefox] externt link stjæler tab.
Fra : Palle Jensen

Dato : 22-05-05 14:24

Jeg er begyndt at lege lidt med at bruge tabs i Firefox.

En ting der irriterer mig er dog at når jeg har 3-4 tabs åbne f.eks.
fordi jeg følger med i noget information på disse sider så holdes
disse tabs ikke hvis jeg klikker på et externt link.

F.eks. hvis jeg klikker på et link i en nyhedsgruppe (XNews) så
bliver en af de åbne tabs stjålet og mit eksterne link bliver åbnet i
denne tab.

Kan man ikke gøre noget så ikke tabs'ne bliver genbrugt?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-05-05 15:12

Palle Jensen skrev:

> Kan man ikke gøre noget så ikke tabs'ne bliver genbrugt?

altså så de åbner i en ny tab
joda, QuickTabPrefToggle
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=353 bruger jeg
selv til det
Tabbrowser Preferences
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&i
d=158 (eller http://tinyurl.com/7tzsm hvis linket knækkede) er der
mange andre der bruger

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-05-05 15:27

Den 22 maj 2005 mumlede Ivan V. Klattrup noget i denne stil:

Lige i øjet....

Elsker Firefox Extensions...

Tak

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-05-05 15:47

Den 22-05-05 15.24 skrev Palle Jensen følgende:

> [...]
> denne tab.
>
> Kan man ikke gøre noget så ikke tabs'ne bliver genbrugt?

Jo, åbn indstillingerne. Klik på "Avanceret", og find afsnittet
"Fanebladsbaseret internetsurfing". Sæt mærke ud for "i et nyt faneblad
i det senest brugte vindue".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-05-05 15:55

Den 22 maj 2005 mumlede Kim Ludvigsen noget i denne stil:

> Jo, åbn indstillingerne. Klik på "Avanceret", og find afsnittet
> "Fanebladsbaseret internetsurfing". Sæt mærke ud for "i et nyt
> faneblad i det senest brugte vindue".

HVAD! Var det en indbygget indstilling!

Tak.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-05-05 22:17

Palle Jensen wrote:
> HVAD! Var det en indbygget indstilling!

Og selvom det var, vil jeg nu alligevel anbefale dig at installere
Tabbrowser preferences. Det er en super plugin, der bl.a. tilføjer den
feature at du kan lukke tabs ved at dobbeltklikke på dem. Det kan jeg ikke
leve uden nu hvor man har vænnet sig til det

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-05-05 23:11

Den 22-05-05 23.16 skrev Martin Kirschmeyer følgende:

> [...]
> feature at du kan lukke tabs ved at dobbeltklikke på dem. Det kan jeg ikke
> leve uden nu hvor man har vænnet sig til det

Jeg er doven. Jeg gider ikke klikke to gange, så jeg nøjes med et
midterklik - det virker uden udvidelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-05-05 23:18

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg er doven. Jeg gider ikke klikke to gange, så jeg nøjes med et
> midterklik - det virker uden udvidelse.

Det er også usundt med alle de dobbelt-klik.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-05-05 15:57

> [...]

> Jo, åbn indstillingerne. Klik på "Avanceret", og find afsnittet
> "Fanebladsbaseret internetsurfing". Sæt mærke ud for "i et nyt

Hmm.... Lige nu stod den til at åbne i et nyt vindue. Det gjorde den
ihvertfald ikke før. Der æd den en af de tabs jeg havde åbnet.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-05-05 16:28

Den 22-05-05 16.56 skrev Palle Jensen følgende:
> Den 22 maj 2005 mumlede Kim Ludvigsen noget i denne stil:

> Hmm.... Lige nu stod den til at åbne i et nyt vindue. Det gjorde den
> ihvertfald ikke før. Der æd den en af de tabs jeg havde åbnet.

Hvis du har installeret en af de tidligere foreslåede udvidelser, kan
det være den, der har ændret indstillingen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.