Ukrudtsdug til terrassefliser - godt eller~
Fra : Michael Ravn

Dato : 22-05-05 10:16

Jeg har hørt både godt og skidt om sådan en ukrudtsdug, fx. Fibertex.
At fliserne ikke ligger fast men ligger og glider rundt, og at det
ikke hjælper særligt meget mod ukrudt. Andre siger det virker helt
fint. Hvad mener I?

Fra : Mads

Dato : 22-05-05 10:29

On Sun, 22 May 2005 11:15:53 +0200, Michael Ravn
<mravn@emailFJERNDETTE.dk> wrote:

> [...]
>At fliserne ikke ligger fast men ligger og glider rundt, og at det
>ikke hjælper særligt meget mod ukrudt. Andre siger det virker helt

Specielt fugesand med høj PH værdi er bedre.
Ukrudtet kan ikke overleve i sandet og desuden
har fugesand varierende kornstørrelse der pakker
sig meget bedre i fugerne end alm. strandsand.

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/ukrudt/639.html

http://www.dansand.dk/

mvh Mads

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-05-05 10:55

Michael Ravn wrote:

> [...]
> At fliserne ikke ligger fast men ligger og glider rundt, og at det
> ikke hjælper særligt meget mod ukrudt. Andre siger det virker helt

Jeg har hørt det samme som du. Det negative.

Men har også hørt at ukrudtet kommer ovenfra.

Dvs. ukrudtsdug er spild af penge.

Virkning eller ej.?
Det er vist sjældent man i en have har lavet korrekt udførte forsøg for
sammenligning - vil jeg gætte på - så det er vist helt tilfældigt hvad
svar man kan komme til.

Mvh. Jørgen

Fra : MVN

Dato : 22-05-05 13:10

> Virkning eller ej.?
> Det er vist sjældent man i en have har lavet korrekt udførte forsøg for
> sammenligning - vil jeg gætte på - så det er vist helt tilfældigt hvad
> svar man kan komme til.

det meste ukrudt kommer ovenfra,ja ! men meget ukrudt spreder sig også med
rødder,og der er en fiberdug perfekt....

MVN

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-05-05 21:51

"MVN" <o@o.o> skrev >
> det meste ukrudt kommer ovenfra,ja ! men meget ukrudt spreder sig også
med
> rødder,og der er en fiberdug perfekt....

Ja, Hunemor er så glad for det, fordi hendes Tulipaner ligeså fint kan sætte
rødderne nedenud gennem hendes pakker med flytbare Tulipaner.

Men Myrerne får man muligvis fred for, og det kan næsten være alle pengene
værd.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter C:\\

Dato : 22-05-05 15:03

"Michael Ravn" <mravn@emailFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> At fliserne ikke ligger fast men ligger og glider rundt, og at det
> ikke hjælper særligt meget mod ukrudt. Andre siger det virker helt

Det virker ihvertfald ret godt mod myrere.
Vi lagde fiberdug under mine forældres terasse, og der er kun myrere i
kanterne hvor de kan komme forbi fiberdugen.
Jeg synes ikke der er noget særligt problem med at de ikke ligger fast, men
det skal også siges at vi har sat en kant i beton, så de kan under ingen
omstændigheder skride ret langt.

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird ...... afhængig af vejret !