Høstsyren
Fra : Dorthe

Dato : 22-05-05 09:13

Jeg plantede en høstsyren sidste år, som jeg gerne vil have flyttet. Er der
nogen, der har erfaringer med, om det er godt eller skidt at flytte sådan
een?

/Dorthe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-05-05 21:20

On Sun, 22 May 2005 10:12:57 +0200, "Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com>
wrote:

>Jeg plantede en høstsyren sidste år, som jeg gerne vil have flyttet. Er der
>nogen, der har erfaringer med, om det er godt eller skidt at flytte sådan
>een?

Jeg er ikke klar over hvad en høstsyren er (en hortensia af en slags
måske?), men jeg kan da ikke forestille mig at det vil give problemer
overhovedet at flytte den nu, når den kun er et enkelt år gammel.

Fra : Dorthe

Dato : 26-05-05 20:21

> [...]
> måske?), men jeg kan da ikke forestille mig at det vil give problemer
> overhovedet at flytte den nu, når den kun er et enkelt år gammel.

Jeg har ingen idé om, hvordan jeg skal forklare hvad en høstsyren er *G'
Det er ikke en surbundsplante og da vi fik planten, var der ingen latinsk
navn.
Den får fine hvide blomster i sensommeren og skulle kunne blive 1,5 m.
Anyhow, så er den flyttet nu. Så håber jeg den overlever, selv om den havde
dannet en form for pælerod, som blev revet over ved flytningen.

/Dorthe