Tilplantning af skrænt!
Fra : MAG

Dato : 21-05-05 20:58

Hejsa, håber at i kan hjælpe mig...

Vi har fornylig givet vores have en ordenlig tur og fjernet stortset alt
hvad vi havde i den og startet forfra. Vi har hele vejen rundt om græsplanen
(som ligger ca. 2-2,5 m. over vejen) en skrændt som nu står bar med jord og
ukrudt. ukrudtet er under kærlig behandling med Round up. Men hvad skal vi
plante på skrænten? Det skal være noget der ikke kræver alt for mget vedlige
hold men samtidig må det gerne se pænt og flot ud...Der er ca. 20 meter
rundt...

Håber at i kan hjælpe os...

med venlig hilsen
Maria

Fra : Klaus

Dato : 21-05-05 21:56

MAG wrote:

> [...]
> hvad skal vi plante på skrænten? Det skal være noget der ikke kræver alt
> for mget vedlige hold men samtidig må det gerne se pænt og flot ud...Der

Lupiner havde mine gamle bedsteforældre på en skrænt op til deres hus, så
jeg vil foreslå at du planter lupiner.

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Jorgen

Dato : 22-05-05 12:38

"Klaus" <ke@aigis.dk> wrote in message

> Lupiner havde mine gamle bedsteforældre på en skrænt op til deres hus, så
> [...]

For en tid side så jeg i Haven i Hunen,
der blev brugt plantedug når man planter på en skrænt,
de tog en plante og en stor håndfuld plante jord og pakke jord
og rødderne ind i plante dugen,
lavet et huller i skrænten med et løgjern. eller løg........?

Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-05-05 18:03

> [...]
> hvad skal vi plante på skrænten? Det skal være noget der ikke kræver alt
> for mget vedlige hold men samtidig må det gerne se pænt og flot ud...Der

Cotoneaster er pænt grønne hele tiden, men ellers er jeg også vil med
potentil. Det bliver rigtigt flot.

Mvh Maria

Fra : Heidi

Dato : 22-05-05 20:18

MAG wrote:
> [...]
> der ikke kræver alt for mget vedlige hold men samtidig må det gerne
> se pænt og flot ud...Der er ca. 20 meter rundt...

Vi er selv helt vilde med rhododendron lige for tiden, og har netop
gravet en del buske op foran vores hus, som også ligger på en skrænt
(dog knap så højt som jeres i forhold til vejen). Vi har plantet to
store rhododendron, dog på det mest lige stykke, sammen med et par
azalea, nogle spanske margueritter (som dog kun holder denne sæson), og
en del hosta. Men det afhænger jo også af om området står i fuld sol,
total skygge eller midt imellem?

--
Heidi

Fra : MAG

Dato : 22-05-05 21:44

.. Men det afhænger jo også af om området står i fuld sol,
> total skygge eller midt imellem?
´

Der er fuld sol hele dagen, læ på den ene side og åbent på den anden...

Maria

Fra : LL

Dato : 22-05-05 21:50

Bøgepur

Når det har fået fat skal det bare klippes i toppen en gang om året, har jeg
ladet mig fortælle. Vi har plantet det på vores 'skrænt' sidste efterår. Der
går dog nok endnu et par år eller 3 før vi slipper for at luge i det...

mvh
Lars