Computer går kold og genstarter, ved star~
Fra : Preben Kristensen

Dato : 21-05-05 16:08

Hej

Naboens søn har lige købt en helt ny computer, men så
snart han forsøger at starte f.eks doom3 eller Call of Duty
sker der følgende:

Spillet loader og straks efter at spillet starter fyrser den
og efter ca. 30 sekunder genstarter computeren.

Computeren er en Athlon64 3000+
Bundkort: ASRock K8Upgrade-1689
512 Mb ram
CPU Athlon64 3000+
Grafikkort: nVidia GeForce 6600 GT, 128 MB ram, AGP

Nogen der har en ide til hvad jeg skal lede efter inden jeg går
over og kigger på problemet?

På forhånd tak for gode tips og ideer.

Preben Kristensen

Fra : BuFFerz

Dato : 21-05-05 16:23

Hent de seneste opdateringer til windows, grafikkort drivere og DirectX 9

Det er en god start
- men det lydder til der er andre problemer - måske et hardware problem.

Men ved ikke noget om det....

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-05-05 16:29

Preben Kristensen wrote:
> [...]
> sker der følgende:
>
> Spillet loader og straks efter at spillet starter fyrser den
> og efter ca. 30 sekunder genstarter computeren.

Log på med administrator-rettigheder og kig i systemets logfiler.
Det burde give dig noget at gå efter.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Preben Kristensen

Dato : 21-05-05 16:42

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Log på med administrator-rettigheder og kig i systemets logfiler.
> Det burde give dig noget at gå efter.

Ja, det vil jo nok være en god start. Tak for tip.

Har lige downloaded sidste nye drivere til bundkort og grafikkort,
samt nyeste bios. Prøver at installer det i aften for at se om det hjælper.

Preben Kristensen

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-05-05 18:08

Preben Kristensen wrote:
> [...]
>
> Har lige downloaded sidste nye drivere til bundkort og grafikkort,
> samt nyeste bios. Prøver at installer det i aften for at se om det

Lige en ting Preben...kan du ikke tage et par år fri fra at lægge stemme
til tegnefilm?

Makedet er mættet!!

lol

-Sune

PS hils Kurt Ravn og Brødrene Lauenbjerg.

Fra : Preben Kristensen

Dato : 22-05-05 19:04

> Lige en ting Preben...kan du ikke tage et par år fri fra at lægge stemme
> til tegnefilm?
>
> Makedet er mættet!!

Det kan godt være min navnebror vil egne sig til den opgave.

Min stemme kan vist kun bruges i gyserfilm

Preben Kristensen

Fra : Klaus G.

Dato : 22-05-05 03:26

> Nogen der har en ide til hvad jeg skal lede efter inden jeg går
> over og kigger på problemet?

Tjek om dine volt er hvad de skal være... Kan være en defekt PSU.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-05-05 12:41

On Sat, 21 May 2005 17:08:01 +0200, "Preben Kristensen"
<mail1@hyggesiden.dk> wrote:

> [...]
>Grafikkort: nVidia GeForce 6600 GT, 128 MB ram, AGP
>
>Nogen der har en ide til hvad jeg skal lede efter inden jeg går

Det kunne være manglelfuld køling. Enten på processor eller
grafikkort. Check om blæserne kører, og at heatsink og cpu har
kontakt.

--
Kasper Aae

Fra : Preben Kristensen

Dato : 22-05-05 19:03

Hej

Først vil jeg sige tak for diverse tips til en løsning.

Løsningen var at opdater bios på computeren.

Preben Kristensen