Neo´s kun 50 med megatun
Fra : Nordin

Dato : 31-05-01 14:10

Hejsa NG

Jeg har en Yamaha Neo´s 30, med 48 mm cylinder, en warrior udstødning,
rullerne er 3 grams og jeg har omdyset karburatoren til størrelse 86
(original 74).

Jeg har kørt den til, og den kørte kanon godt de første ca. 100 km efter at
jeg havde kørt den til (ca. 90km/t), men efter det begyndte den at køre
mærkeligt, hvor den ligepludselig accelerede og så faldt den ned igen. Men
nu kører den kun cirka 50-60 og accellererer overhovedet ikke... Er der
nogen der ved, hvad det kan være der er galt der. Kan det være noget med
rullerne eller hva??

På forhånd tak.

M.v.h

Nordin

Fra : Gundersen

Dato : 31-05-01 14:35

Hej

> Jeg har en Yamaha Neo´s 30, med 48 mm cylinder, en warrior udstødning,
> rullerne er 3 grams og jeg har omdyset karburatoren til størrelse 86
> (original 74).

Det skulle da være oki! =)

> [...]
> nu kører den kun cirka 50-60 og accellererer overhovedet ikke... Er der
> nogen der ved, hvad det kan være der er galt der. Kan det være noget med

Det kunne det godt være! =(
Har du prøvet at tjecke cylinder og stemplet's tilstand?

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Nordin

Dato : 31-05-01 15:10

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Det skulle da være oki! =)

Men

> Det kunne det godt være! =(
> Har du prøvet at tjecke cylinder og stemplet's tilstand?
>

> Mvh Emil
> --
> www.ScooterZone.dk
> Yamaha Neo's @ Polini Sport
> Nu også med anlæg! =)
>
> Nej, jeg har ikke prøvet at kigge direkte i cylinderen, men jeg har haft
tændrøret af, og der ser det ikke så godt ud, der er en masse aflejringer af
olie og et eller andet skidt.. ved du hvad alt skidtet er kommet af og hvad
er det??? Hvad skal jeg gøre for at gøre det godt igen???

Fra : Gundersen

Dato : 31-05-01 16:42

Hej

> tændrøret af, og der ser det ikke så godt ud, der er en masse aflejringer af
> olie og et eller andet skidt.. ved du hvad alt skidtet er kommet af og hvad
> er det??? Hvad skal jeg gøre for at gøre det godt igen???

Øhh....

Hvilket tændrør køre du med?
Jeg ved ikke om det skal være et med langt gevind til det topstykke, men det
skal det f.eks til Polini's cylindere som jeg køre med! =)

Prøv at pille topstykket af, og se hvordan det ser ud! =)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Annalise Naciri

Dato : 01-06-01 11:51

> [...]
>
> Mvh Emil
>
> Det var et som jeg fik udleveret da jeg købte cylinderen. jeg har pillet
hele cylinderen af nu og cylinderen ser godt nok ud men topstykket er helt
sort oppe for oven.....

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-05-01 17:33

"Nordin" <nordin_naciri@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hvad
> er det??? Hvad skal jeg gøre for at gøre det godt igen???

Jeg tror altså dysen er lige stor nok. 74-86. Det er 12 numre. Det er ret
meget.
Prøv at gå 2-4 numre ned. Men inden, så fortæl mig lige hvilken farve
tændrøret har, ikke?
Hælder du olie i benzinen? Hvis ja, hvor meget?

Hilsen Thomas

Fra : Annalise Naciri

Dato : 01-06-01 11:53

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tændrøret har, ikke?
> Hælder du olie i benzinen? Hvis ja, hvor meget?

Ja, jeg hælder olie på, og det er ca. to % hvergang jeg fylder den op... Er
der noget galt her eller hva...

Fra : RpR

Dato : 31-05-01 20:35

> Jeg har en Yamaha Neo´s 30, med 48 mm cylinder, en warrior udstødning,
> rullerne er 3 grams og jeg har omdyset karburatoren til størrelse 86
> (original 74).

3gr ruller er _alt_ for lette til den 48mm Proma cylinder du kører med.
Dysen er nok lidt for stor. Jeg havde selv 85 i til 47mm Polini Sport, og
det var lige i overkanten.

Men prøv med 4,5 - 5gr ruller.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Annalise Naciri

Dato : 01-06-01 11:57

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
>
> Jamen jeg har også et warrior udst. og jeg fik udleveret 3 grams ruller
til den... Kan det have noget med dysen at gøre at den er helt sort oppe for
oven af stemplet, eller hvad kan det være...

Fra : RpR

Dato : 01-06-01 13:11

> til den... Kan det have noget med dysen at gøre at den er helt sort oppe
for
> oven af stemplet, eller hvad kan det være...

Warrior er langt fra en højt drejende potte. 4 - 5gr ruller er nok det
bedste til den opsætning du har.

Forbrændingskammeret vil altid være sodet til. Se på farven af tændrøret,
det skal være lys til mørkte brunt.

Fra : Nordin

Dato : 01-06-01 22:19

> [...]
> --
> Jeg har kigget på mit tændrør og det er ikke mørkebrunt eller lyst det er
helt sort... Kan det være luftfiltrets skyld, for jeg har aldrig skiftet
filtret og jeg har kørt meget på grusvej.... Hvad skal min dyses størrelse
være for at det bliver perfekt igen...

Fra : RpR

Dato : 02-06-01 23:20

> helt sort... Kan det være luftfiltrets skyld, for jeg har aldrig skiftet
> filtret og jeg har kørt meget på grusvej.... Hvad skal min dyses størrelse
> være for at det bliver perfekt igen...

Prøv at rens filteret og se om det hjælper. Se desuden lige efter at nålen i
karburatoren står i midterste position.

Hvis ikke det hjælper ville jeg nok gå et par numre ned i dyse. Som sagt,
jeg havde #85 i, og den var rigeligt stor.