Nokia 6230
Fra : - STAN - \(5900\)

Dato : 18-05-05 22:01

Jeg har et spørgsmål vedr. min evt. nye NOKIA 62320..........

Den tidligere ejer "ødelagde" telefonen med vilje, ved at taste både PIN- og
PUK-koderne forkert så mange gange at telefonen blev HELT låst..............

Hvad kan man gøre for at kunne gøre telefonen brugbar igen ?????

Og hvem kan gøre det ????

Og evt. til hvilken pris ???

På forhånd TAK

Stefan T.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-05-05 22:36

On Wed, 18 May 2005 23:00:49 +0200, "- STAN - \(5900\)"
<stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Den tidligere ejer "ødelagde" telefonen med vilje, ved at taste både PIN- og
>PUK-koderne forkert så mange gange at telefonen blev HELT låst..............

Telefonen er ikke låst *, men det er SIM-kortet til gengæld. Jeg
undrer mig dog over, at du har fået et SIM-kort med, sammen med
telefonen (det kan selvfølgelig være et taletidskort).

>Hvad kan man gøre for at kunne gøre telefonen brugbar igen ?????

Et SIM-kort der er fuldstændig blokeret (3x forkert PIN-kode og 10x
forkert PUK-kode) er lige til skrældespanden. Telefonen er derimod
ikke "ikke-brugbar" *.

* Det kan selvfølgelig være den er simlocked, men det er en anden snak
- som intet har med PIN- eller PUK-koder at gøre.

PS! Jeg beklager, at jeg i første omgang kom til at svare dig på mail,
det var ikke meningen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : - STAN - \(5900\)

Dato : 19-05-05 08:00

Kan det så lade siog gøre at gøre telefonen brugbar igen ????

Og evt. hvordan ???

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-05-05 10:41

On Thu, 19 May 2005 08:59:49 +0200, "- STAN - \(5900\)"
<stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Kan det så lade siog gøre at gøre telefonen brugbar igen ?

Hvad er der galt med telefonen. Det er ikke mange oplysninger du
kommer med. Hvilket SIM-kort er du har sat i telefonen? Et der fulgte
med, eller dit eget? Virker dette i en anden telefon? Hvad står der i
telefonens display, hvis der står noget? Hvordan opfører telefonen sig
(siden du siger, at den ikke virker)?

>Og evt. hvordan ?

Se ovenstående.

>?????

Disse blev til overs.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : - STAN - \(5900\)

Dato : 19-05-05 10:51

Jeg sætter mit kort til Debitel i telefonen.......
Men den er helt blokeret........
Jeg ved at den tidligere ejer af telefonen har "spærret" den ved at taste de
forskellige PIN og PUK- koder forkert.........for at ødelægge telefonen.....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-05-05 11:27

On Thu, 19 May 2005 11:50:47 +0200, "- STAN - \(5900\)"
<stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg sætter mit kort til Debitel i telefonen.
>Men den er helt blokeret.

Igen: Hvad skriver telefonen helt præcist?

>Jeg ved at den tidligere ejer af telefonen har "spærret" den ved at taste de
>forskellige PIN og PUK- koder forkert for at ødelægge telefonen

Igen: Det er IKKE telefonen (men det pågældende SIM-kort) der blive
blokeret, hvis man laver det "trick" du beskriver.

Hvorfor i øvrigt handle med et fjols der prøver at ødelægge de varer
han forsøger at sælge?

Igen: Disse blev til overs.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : - STAN - \(5900\)

Dato : 19-05-05 14:27

"idioten" som Du siger var ham som snød en familie på langeland, sidste
sommer........

De er i denne uge på forsiden af "Familiejournalen"

Fra : - STAN - \(5900\)

Dato : 19-05-05 08:03

Jeg har kun telefonen, som på sin vis sikkert ikke kan bruges til
noget........

Men Jeg mener at man skal kunne "låse" den op ved hjælp af software og et
kabel........eller en evt. kode...........

Men tlefonen viser bare "blokeret" når Jeg sætter et kort i, og en kode skal
trykkes........ikke PIN-koden............

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-05-05 10:44

On Thu, 19 May 2005 09:02:33 +0200, "- STAN - \(5900\)"
<stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har kun telefonen, som på sin vis sikkert ikke kan bruges til
>noget.

Der fulgte ikke et SIM-kort med? Så er det fuldstændig underordnet,
hvis den tidligere ejer har tastet forkert PIN- og PUK-kode for mange
gange (det påvirker ikke telefonen, kun det SIM-kort der sad i på
daværende tidspunkt).

>Men Jeg mener at man skal kunne "låse" den op ved hjælp af software og et
>kabel. eller en evt. kode.

Det er svært at sige, du er meget sparsom med oplysninger.

>Men tlefonen viser bare "blokeret" når Jeg sætter et kort i, og en kode skal
>trykkes. ikke PIN-koden.

Hvad står der helt præcis i displayet? Står der "Blokeret" inden du
selv har tastet noget, eller er det når du indtaster en kode? Prøv at
være helt præcis, i din beskrivelse.

Denne gang var det punktummerne det gik ud over.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : - STAN - \(5900\)

Dato : 19-05-05 14:35

Telefonen skriver "PIN2-koden er spærret" eller "PUK2-koden er
spærret"