HTTP - RFC - GET ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-05-05 21:50

Hej,

Jeg har et spørgsmål som måske ligger uden for gruppens normale områder, det
undskylder jeg selvfølgelig men jeg vidste ikke lige hvor jeg kunne få
hjælp.

Jeg er ved at lave en HTTP server på en embedded platform i C...

Jeg kan se at går jeg ind på min HTTP server med min browser på dens IP før
jeg følgende resultat som browseren sender til min server:

GET / HTTP/1.1
Host: 62.135.151.151
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive

Det er jo meget smart .... men hvordan kan jeg sende noget retur? ... hvad
jeg er ude efter er de kommandoer jeg skal sende retur til browseren for at
få den til at vise f.eks.

Sender jeg ovenstående retur til browseren fra serveren står siden bare og
loader videre i en uendelighed ... jeg tror man skal sende noget HTTP OK
eller noget i den stil

På forhånd tak !

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-05-05 21:57

http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-05-05 22:04

On Wed, 18 May 2005 22:49:47 +0200, Lasse Madsen wrote:
> hvordan kan jeg sende noget retur? ... hvad
> jeg er ude efter er de kommandoer jeg skal sende retur til browseren

Du skal starte med at udsende et sæt response headers, dernæst en tom
linje og så indholdet (request body). Jeg husker ikke, om standarden har
en holdning til, om linjeskiftene skal være \n eller \r\n.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte en pakkesniffer og se, hvad der ryger
frem og tilbage. En god pakkesniffer er ethereal.

Og/eller prøv at lege med http://mbn.dk/q/

Til Firefox/Mozilla findes i øvrigt en plugin ved navn "Live HTTP
Headers", som er yderst nyttig til den slags, som du roder med:
http://livehttpheaders.mozdev.org/
Med den plugin kan du fx. starte Tools -> Live HTTP Headers og så se,
hvad der ryger frem og tilbage.

Den normative reference kan du selvfølgelig let finde. Endnu lettere - et
direkte link:
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616.html

Bemærk:
FUT -> dk.edb.internet.webdesign.serverside