/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
ny tråd/ netværk-hvordan
Fra : H.M.


Dato : 18-05-05 18:25

> Surt show
>
> Inden du helt afskriver KVM-switchen, så se dette link - du
> skal altså lidt højere op i pris...
>
> http://makeashorterlink.com/?K28B1281B
>
> mvh Per

hej
jeg starter lige en ny tråd

er helt i vildrede nu, er begyndt at gå tilbage i tråden, og ser at Flemming
skriver:

> en billig hub kan gøre det til dit behov

>http://www.multitech.dk LS 8 ports 10/100 switch til 118,-
>Idiotsikker switch der selv vender kablet for dig hvis du kommer til at
>sætte et krydset i.

her må der da skulle nogle kabler til eller hvad, mon også der kun skal
bruges samme skærm,mus og tasta??
venligst
hanne



 
 
Flemming Nielsen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Nielsen


Dato : 18-05-05 18:32


> > Inden du helt afskriver KVM-switchen, så se dette link - du
> > skal altså lidt højere op i pris...
> >
> > http://makeashorterlink.com/?K28B1281B
> >
> > mvh Per
>
> hej
> jeg starter lige en ny tråd
>
> er helt i vildrede nu, er begyndt at gå tilbage i tråden, og ser at
Flemming
> skriver:
>
> > en billig hub kan gøre det til dit behov
>
> >http://www.multitech.dk LS 8 ports 10/100 switch til 118,-
> >Idiotsikker switch der selv vender kablet for dig hvis du kommer til at
> >sætte et krydset i.
>
> her må der da skulle nogle kabler til eller hvad, mon også der kun skal
> bruges samme skærm,mus og tasta??

Du har fået tingene galt i halsen Hanne. Du spurgte hvordan man forbinder 2
computere. Det gør man med en switch eller router. Til dette skal du bruge 2
netværkskabler.
Det andet du snakker om, er en switch hvor du kan bruge en
skærm/tastatur/mus til flere computere. Denne switch forbinder ikke dine 2
computere. Til dette skal du bruge en netværksswitch/router.

Mvh. Flemming Nielsen



H.M. (18-05-2005)
Kommentar
Fra : H.M.


Dato : 18-05-05 19:32

Hej Flemming
ja, jeg kan nemt få dette projekt galt i halsen, jeg er ikke ret stiv i
projektet, men mener jeg er kommet lidt videre, USB link kabel eller en
KVMswitch tror jeg at jeg har styr på.
Så har vi den du skrev om og et "krydset kabel" som jeg heller ikke er helt
klar over hvordan det fungere, men lidt klogere bliver man vel altid.
Får nok den nye pc inden week-enden, så jeg skal til at tage en beslutning.

venligst
hanne
"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
news:3610$428b7bbb$3e3d90fb$13432@news.arrownet.dk...
>
> > > Inden du helt afskriver KVM-switchen, så se dette link - du
> > > skal altså lidt højere op i pris...
> > >
> > > http://makeashorterlink.com/?K28B1281B
> > >
> > > mvh Per
> >
> > hej
> > jeg starter lige en ny tråd
> >
> > er helt i vildrede nu, er begyndt at gå tilbage i tråden, og ser at
> Flemming
> > skriver:
> >
> > > en billig hub kan gøre det til dit behov
> >
> > >http://www.multitech.dk LS 8 ports 10/100 switch til 118,-
> > >Idiotsikker switch der selv vender kablet for dig hvis du kommer til at
> > >sætte et krydset i.
> >
> > her må der da skulle nogle kabler til eller hvad, mon også der kun skal
> > bruges samme skærm,mus og tasta??
>
> Du har fået tingene galt i halsen Hanne. Du spurgte hvordan man forbinder
2
> computere. Det gør man med en switch eller router. Til dette skal du bruge
2
> netværkskabler.
> Det andet du snakker om, er en switch hvor du kan bruge en
> skærm/tastatur/mus til flere computere. Denne switch forbinder ikke dine 2
> computere. Til dette skal du bruge en netværksswitch/router.
>
> Mvh. Flemming Nielsen
>
>



Flemming Nielsen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Nielsen


Dato : 18-05-05 19:58

> Hej Flemming
> ja, jeg kan nemt få dette projekt galt i halsen, jeg er ikke ret stiv i
> projektet, men mener jeg er kommet lidt videre, USB link kabel eller en
> KVMswitch tror jeg at jeg har styr på.
> Så har vi den du skrev om og et "krydset kabel" som jeg heller ikke er
helt
> klar over hvordan det fungere, men lidt klogere bliver man vel altid.
> Får nok den nye pc inden week-enden, så jeg skal til at tage en
beslutning.

Glem hvad der er skrevet om krydsede kabler. Der hvor du køber din
switch/router, skal du bare sige at du skal have 2 kabler med, så giver de
dig de rigtige.

Mvh. Flemming Nielsen



H.M. (18-05-2005)
Kommentar
Fra : H.M.


Dato : 18-05-05 20:22

jeg skrev tidligere i aften:
>Hej
>så har jeg ringet til forhandler og det var et bluf nr. det er kun kabler
og
>ingen switch, de var ret lige glade med at det var en fejl, de viste det
>godt, men det var edbprisers ansvar !!!
>man må sige at switchen har stået der siden 10. mdr. 2004, så det er
utrolig
>dårligt, jeg vil da nok tvivle på de to firmaers fremover, begge navne er
>faktisk nøjagtigt det samme firma med samme adresse og tlf. nr. !!!
>har skrevet til edbpriser, så er det jo spændende om de tager den væk.

har lige været inde og se efter og den er slettet fra edbpriser´s
hjemmeside, så det der har taget OfficeIT/pc-netto.dk over 7 mdr. at få
slettet - kunne gøres på under 6 timer, så interessen for at få det ordnet
har jo nok ikke været særlig stor !!!!!!!!!!!

venligst
hanne




O. Skjold \(Odense 5~ (18-05-2005)
Kommentar
Fra : O. Skjold \(Odense 5~


Dato : 18-05-05 21:45

"H.M." <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
news:9491c$428b94f6$3e3d8499$28841@news.arrownet.dk...

<klip>

Hej Hanne

Glemt _alt_ om det der KVM-switch, det er slet det du har behov for.

Tillad mig at opsummere hvad løsninger der er:

1. Et krydset kabel ml. de to pc'er,
2. En netværkshub med et kabel til hver pc,
3. En netværksswitch med et kabel til hver pc,
4. En router med et kabel til hver pc.

Jo højere nr., jo bedre (men dyrere) løsning.

Er din plan kun at overføre filer og derefter udfase brugen af den
gamle pc, er løsning 4 nok lidt overkill. Jvf. dit spørgsmål om en
evt. IP-telefon, så er det dog en router du skal have fat i.

Nu er dette godtnok ikke en markedsgruppe men hvis du bor i nærheden
af Odense har jeg en netværkshub du må få hvis du gider hente den. Det
er ikke det bedste men den vil løse dit problem (på kort sigt).


--
Mvh.
O. Skjold



Calle. (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-05-05 22:13

O. Skjold (Odense 5260) wrote:
> "H.M." <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9491c$428b94f6$3e3d8499$28841@news.arrownet.dk...
>
> <klip>
>
> Hej Hanne
>
> Glemt _alt_ om det der KVM-switch, det er slet det du har behov for.
>
Det er det jo, hvis hun vil have begge sine PCere, og styre dem centralt fra
et sæt skærm/tastatur/mus
--
Calle.



O. Skjold \(Odense 5~ (18-05-2005)
Kommentar
Fra : O. Skjold \(Odense 5~


Dato : 18-05-05 22:27

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
news:gdOie.2463$086.159@news.get2net.dk...

Hej Calle.

<klip>
>> Glemt _alt_ om det der KVM-switch, det er slet det du har behov
>> for.
>>
> Det er det jo, hvis hun vil have begge sine PCere, og styre dem
> centralt fra et sæt skærm/tastatur/mus

Korrekt, men det oprindelige ønske var at sammekoble 2 pc'er mhp.
overførsel af filer og dette kan ikke løses denne vej.

Jeg har bemærket, at spørgeren i den første tråd er positiv overfor
ideen men imho opstod der her lidt forvirring omkring begrebet
"switch".

--
Mvh.
O. Skjold



H.M. (19-05-2005)
Kommentar
Fra : H.M.


Dato : 19-05-05 11:13


"O. Skjold (Odense 5260)" <skjold.nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
news:428bb331$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> news:gdOie.2463$086.159@news.get2net.dk...
>
> >
> Korrekt, men det oprindelige ønske var at sammekoble 2 pc'er mhp.
> overførsel af filer og dette kan ikke løses denne vej.

Hej Calle og O.

jeg er så glad for jeres tilbagemelding.

mit simple ønske er bare at ovf. nogle filer efterhånden som jeg finder ud
af hvad jeg skal have med i den nye, og så ganske langsomt droppe den gamle.
Det lød smart med en skærm,mus og tastatur, men da den billige mulighed
smuttede, så er den ude af systemet.

så brugs/pris mæssigt er et krydset kabel eller et USB link kabel nok den
løsning jeg vælger, men jeg aner intet om krydset kabel og det lyder lidt
indviklet, USB link kablet med et program lydder mere som noget jeg måske
kunne finde ud af, men hvem man ved aldrig??

det var et fint tilbud du kom med O. men jeg bor ved Slagelse, men tak for
viljen.
venligst
hanne



Flemming Nielsen (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Nielsen


Dato : 19-05-05 17:53

> Hej Calle og O.
>
> jeg er så glad for jeres tilbagemelding.
>
> mit simple ønske er bare at ovf. nogle filer efterhånden som jeg finder ud
> af hvad jeg skal have med i den nye, og så ganske langsomt droppe den
gamle.
> Det lød smart med en skærm,mus og tastatur, men da den billige mulighed
> smuttede, så er den ude af systemet.
>
> så brugs/pris mæssigt er et krydset kabel eller et USB link kabel nok den
> løsning jeg vælger, men jeg aner intet om krydset kabel og det lyder lidt
> indviklet, USB link kablet med et program lydder mere som noget jeg måske
> kunne finde ud af, men hvem man ved aldrig??
>
> det var et fint tilbud du kom med O. men jeg bor ved Slagelse, men tak for
> viljen.

Hvis den gamle computer bare skal have et los i røven, er den billigste
løsning at sætte harddisken fra den gamle over i den nye. Dette kræver dog
at der er en der kan gøre det for dig.
En anden god løsning er at købe en flashhukommelse. Sådan en fætter kan du
måske få meget brug for senere hen. Dette kræver dog at der er USB på den
gamle computer. Du propper simpelthen flashhukommelsen ind i USB'en og
kopierer de filer du skal bruge. Indsæt flashhukommelsen i den nye computer
og kopier filerne over på harddisken.
Du kan på dette link se en Kingston Flashhukommelse på 512MB
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96983
Du kan indtil på lørdag købe den hos Føtex til 299,-

Mvh. Flemming Nielsen



H.M. (19-05-2005)
Kommentar
Fra : H.M.


Dato : 19-05-05 21:04


"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
news:e3116$428cc40b$3e3d90fb$25026@news.arrownet.dk...
>
> Hvis den gamle computer bare skal have et los i røven, er den billigste
> løsning at sætte harddisken fra den gamle over i den nye. Dette kræver dog
> at der er en der kan gøre det for dig.
> En anden god løsning er at købe en flashhukommelse. Sådan en fætter kan
du
> måske få meget brug for senere hen. Dette kræver dog at der er USB på den
> gamle computer. Du propper simpelthen flashhukommelsen ind i USB'en og
> kopierer de filer du skal bruge. Indsæt flashhukommelsen i den nye
computer
> og kopier filerne over på harddisken.
> Du kan på dette link se en Kingston Flashhukommelse på 512MB
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96983
> Du kan indtil på lørdag købe den hos Føtex til 299,-
>
Hej Flemming
sjovt nok havde jeg lidt af samme tanke da jeg var i Bilka her i
eftermiddag, så nu er det enten et usb link kabel, eller sådanne en dims.
tak for hjælpen alle sammen
venligst
hanne



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste