MD 8.0 og TNT2 ultra opengl
Fra : Dennis Enøe

Dato : 31-05-01 10:40

er der nogle der har fået dette til at virke? hver gnag jeg sætter mandrake til at læse
den rigtigt XF86Config-4 fil bliver jeg tvunget til at geninstalere det hele, den næget
simpelt hen at kære dette system, nogle der har en ide til hvordan det hele skal sættes
op?

Dennis

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-06-01 00:55

Dennis Enøe wrote:

> [...]
> at geninstalere det hele, den næget simpelt hen at kære dette system,
> nogle der har en ide til hvordan det hele skal sættes op?

Den fangede jeg ikke helt :-/
Men, det er ret let at få tnt-kort til at du i mandrake.
Først og fremmest skal du fjerne de pakker der hedder noget med Mesa, da de
kommer op at slås med Nvidias openGL.
Find de to rpm-pakker der passer til din konfiguration (kerne ver. osv.)
Installer først den der hedder noget med nv-kernel, og derefter den anden.
Så skriver du som root: "insmod NVDriver" uden " og med de store/små
bogstaver jeg har brugt så vidt jeg husker.
Dernæst sætter du nogle linjer ind i XF86Config-4, som jeg ikke lige kan
huske. Der er bla. en der hedder "Load "glx". Husk endelig at skufte "nv"
ud med "nvidia" i device sektionen!
Det jeg her har skrevet er bare lige en opridsning af hvad der skal gøres,
der er en meget mere præcis beskrivelse i README-filen, som bliver anbragt
i /usr/doc/nvidia-etellerandet istedet for /usr/share/doc hvor den slags
plejer at ligge.

Sidst jeg legede med Nvidias driver fik den dog min box til at gå ned hver
halve time, og så vigtig var tuxracer altså heller ikke :-/
--
mvh Jes Vestervang - som skrev det her i en fart :-/
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk