Rollo igen igen...
Fra : Tina Bjerregaard

Dato : 17-05-05 21:32

Har overvejet at vi nok bør prøve at sætte ind med en form for
adfærdsbehandling af Rollo(se tidliger tråd, ang. alene hjemme problem) så
vil høre om noget herinde kender en adfærdsbehandler nær Odense( ... har
søgt nettet men lidt forgæves.
Endvidere har jeg gået og tænkt om det kunne være muligt medicinsk at dæmpe
ham en periode for at få lidt ro på tingende, mest hensynet til naboer...
positiv/negativ respons ønskes på dette.
Har først ferie fra 1 juli, hvor jeg mere målrettet kan gå ind og arbejde
med ham.

Mvh

Tina

Fra : Anette

Dato : 17-05-05 22:57

Tina Bjerregaard wrote:
> vil høre om noget herinde kender en adfærdsbehandler nær
> Odense( ... har søgt nettet men lidt forgæves.

Prøv at kontakte Pia på Dyreadfærdsklinikken i Brylle, som vi går til
træning hos. Hun er guld værd.
http://home.tiscali.dk/8x240516/
Hun har hjulpet os utroligt meget med Philana

> Endvidere har jeg gået og tænkt om det kunne være muligt medicinsk at
> dæmpe ham en periode for at få lidt ro på tingende, mest hensynet til
> naboer... positiv/negativ respons ønskes på dette.

Det er sikkert muligt, men personligt bryder jeg mig ikke om medicinsk
beroligelse ( hverken til dyr eller mennesker)- det er jo bare et plaster på
såret,det skjuler problemet, men det løser det ikke. Det ville være bedre om
du kunne få nogen til at passe ham, indtil I kan starte
træning/adfærdsbehandling.
Prøv at træne med ham om aftenen og når du ellers har fri. Start helt
forfra.
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Hundeskolen/alene_hjemme_traening.html

Lidt morgen "hjernetrlning ville sikkert være godt, så han blev grundigt
træt, men det kan være svært at få tid til at lave en masse "hjernearbejde"
med ham om morgenen ( jeg har i hvertfald ikke tid til hundetræning om
morgenen og det holdt nok heller ikke hele dagen

/ Anette
www.faarborg.dk/philana

Fra : kimberley

Dato : 18-05-05 06:53

Jeg ville kontakte Dyrenes Klinik i Odense NV. Deres ene
veterinærsygeplejeske, Else Frøslev, er adfærdsbehandler (uddannet hos
Roger Abrantes) og har en fantastisk indsigt i de forskellige problemer
omkring hundenes adfærd.

http://www.doktordyregod.dk/

Hilsen Helle

http://www.kandu.dk/

Fra : Karin

Dato : 19-05-05 22:32

kimberley wrote:

> [...]
> veterinærsygeplejeske, Else Frøslev, er adfærdsbehandler (uddannet hos
> Roger Abrantes) og har en fantastisk indsigt i de forskellige problemer

Hej!

Hej!

Prøv http://www.hunderespekt.dk/

Dette er en veluddannet adfærdsbehandler

Venlig hilsen
Karin