Danske skrot færger som kunstige rev i DK
Fra : noname21@iname.com

Dato : 17-05-05 15:55

Det er mig en gåde at under hele debatten om skrotfærgerne, er der
ingen der har foreslået at bruge skibe til at danne kunstig rev i
dansk farvand, til fordel for dykker turismen og fiskeriet.

Færger og andre større skibe kunne renses således at de kunne
sænkes på miljø venlig vis, på dykker venlige dybder uden for
sejlrenderne.

Denne praksis er bl.a. udøvet i USA, hvor de høster økonomiske
fordele ved den øgede dykker og sports fisker turisme. For dykkerne
har man endda i nogle tilfælde gjort vragene mere tilgængelige ved at
skære ekstra åbninger i skroget.

Vores største dykker organisationer, Dansk Sportsdykker forbund og
PADI, har været overraskende tavse under debatten om skrotfærgerne,
og har mistet muligheden for at benytte pressens, myndighedernes og
befolkningens opmærksomhed til fordel for dykkerne.

- J.B. Martin

Fra : Johnny Christensen

Dato : 17-05-05 16:28

Jeg vil gætte på at det er fordi de allerede er lidt inde i processen og
derfor ved hvor svært det er at få igennem hos myndighederne.
Så afholder det måske dem fra at gå ud i offentligheden med en ide, der er
lidt ligesom valgflæsk. Nemt at sige / love, men svært at udføre i praksis.

Men vi er jo egentligt ikke underforsynet med vrag.

JZC

Fra : HKN

Dato : 17-05-05 16:44

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Så afholder det måske dem fra at gå ud i offentligheden med en ide, der er
> lidt ligesom valgflæsk. Nemt at sige / love, men svært at udføre i

Nu skal man jo heller ikke glemme alt det om ussel mammon........tror ikke
at hverken DSF eller PADI ville punge ud med 5 - 6M Dkkr, som DSB har fået
for dem.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Manley

Dato : 17-05-05 16:49

> Nu skal man jo heller ikke glemme alt det om ussel mammon........tror ikke
> at hverken DSF eller PADI ville punge ud med 5 - 6M Dkkr, som DSB har fået
> for dem.

Plus bagefter bruge det samme beløb på at rense dem så de kan sænkes uden at
være til fare for miljøet..

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : René Kofoed

Dato : 17-05-05 17:32

Dyk nu bare på nogle af alle de vrag der ligger i de danske farvande.

René

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 18-05-05 13:21

Jeg har prøvet et vrag i Mexico hvor det var skåret pæne huller
(overalt) i skroget så det var nemmere at dykke på. Det kombineret med
god sigtbarhed, gjorde at det var lidt ligesom at kigge på prøveboliger
i Københavns Havn - masser af lys og udsigt til vandet. Det er ikke helt
det samme som vragene herhjemme, hvor det hurtigt kan blive lidt
klaustrofobisk.

Det kan selvfølgelig være at dansk sigtbarhed ville hjælpe på det
intimme i oplevelsen

mvh
Nikolaj

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-05-05 15:52

Nikolaj Bech wrote:
> [...]
> klaustrofobisk.
>
> Det kan selvfølgelig være at dansk sigtbarhed ville hjælpe på det

Heh... nu gør jeg personligt ikke så meget i penetrering af vrag men
nyder et godt vragdyk. Var på Mosel (V-1065) ved Kristiansand i pinsen
hvor vi havde 30+ m sigt, selvom det var vildt fedt og kanon dyk så er
det jo ikke helt det samme som at dykke på et fedt vrag med 5m sigt hvor
man får en masse overraskelser fordi man netop ikke kan se alt på een gang.

Thomas