Skoler i Risskov - erfaringer?
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 12:28

I forbindelse med flytning skal vores børn muligvis skifte skole.

Et kig på http://www.aaks.dk/faktasider viser, at der er enorme forskelle på
Århus-skolernes faglige niveau. Og her taler vi ikke om Vestbyen - men
Risskov-skoler i villa-kvarterer.

Vores nuværende skole (Jellebakkeskolen) ligger i top sammen med Risskov
skole, mens Strandskolen ligger meget langt nede. De klager selv over
elendige lokaler, og skolen virker ekstremt nedslidt i forhold til
Jellebakkeskolen.

Har nogen erfaringer med Strandskolen? Hvorfor ligger den så markant dårligt
i statistikken? Det burde da være nogle af byens mest "ressource-stærke"
forældre, der bor i det område...

Fra : Jacob Madsen

Dato : 18-05-05 08:38

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligt i statistikken? Det burde da være nogle af byens mest
> "ressource-stærke" forældre, der bor i det område...

Hej

Jeg gik selv på Jellebakkeskolen i mine første to skole år - den gang var
den elendig, men det er selvfølgelig også 30 år siden.

Det med skolevalg er som at spille i lotteriet. I statistikken kan du jo
ikke se hvilke klassekammerater de får og det er jo en væsentlig del.

Men de fysiske rammer omkring Jellebakkeskolen er i orden.

Jacob