Find svensk virksomhed, hvordan?
Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-05-05 16:45

Findes der en Svensk pendant til vores www.cvr.dk hvor man kan søge
oplysninger om en Svensk virksomhed?
Evt. kunne noget i stil med Svenske udgaver af www.kob.dk og www.kra.dk også
bruges.

Evt. også en officiel udgave af en online telefonbog (som vores
www.dehvidesider.dk). Alle dem jeg har kunnet finde er "uofficielle"
indexer, der ikke dækker alle virksomheder.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-05-05 18:43

On Mon, 16 May 2005 17:45:11 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Findes der en Svensk pendant til vores www.cvr.dk hvor man kan søge
>oplysninger om en Svensk virksomhed?
>Evt. kunne noget i stil med Svenske udgaver af www.kob.dk og www.kra.dk også
>bruges.

Google.se er din ven
https://www.uc.se

>Evt. også en officiel udgave af en online telefonbog (som vores
>www.dehvidesider.dk). Alle dem jeg har kunnet finde er "uofficielle"
>indexer, der ikke dækker alle virksomheder.

Hvad med http://www.gulasidorna.se/ ??
Det er Eniro der står bag den

Eller www.sverige.se - det er i høj grad en officiel site:
"verige.se är det offentliga Sveriges gemensamma webbplats och
startpunkten för sökningar inom den offentliga sektorn. Här finns
länkar och kontaktuppgifter till alla delar av den offentliga sektorn.
Till exempel regeringen, riksdagen, statliga myndigheter, landsting
och kommuner."

Mvh
Knud
--
Forhandler af WinRAR, SummaSummarum, Norman Antivirus, PowerBASIC, ...
http://berggreen.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-05-05 19:29

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Google.se er din ven

Jeg kan ikke rigtig vride nogle brugbare hits ud af Google i dag, så vi er
ikke så gode venner

> https://www.uc.se

Kræver at man er kunde for at kunne lave opslag (2.200 Kr.)

> Hvad med http://www.gulasidorna.se/ ??
> Det er Eniro der står bag den

Det var netop en af de "uofficielle" jeg havde prøvet og der kan jeg ikke
finde nogen virksomheder på den adresse jeg har fået oplyst. Hverken ud fra
virksomhedens navn eller telefonnummer. Der skulle være flere virksomheder
på den pågældende adresse, så jeg gætter på at Eniro kræver at de selv skal
tilmelde sig.

> [...]
> länkar och kontaktuppgifter till alla delar av den offentliga sektorn.
> Till exempel regeringen, riksdagen, statliga myndigheter, landsting

Ja, den er til det "offentlige" sverige, men det var en virksomhed jeg
skulle checke oplysninger på

Jeg har valideret det oplyste VAT-nummer på
http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm
Der kan jeg også se at virksomheden bo på en C/O-adresse, hvilket jeg er
lidt skeptisk over for, specielt når jeg ikke kan finde nogen oplysninger
overhovedet om det oplyste telefon-nummer eller det firma der bor på
adressen. Det kør det ikke bedre at virksomheden har anvendt en hot-mail
adresse til den mail-korspondance der har været.