MS Windows
briani 27239
Fat32 til Ntfs..
Fra : Ole Larsen

Dato : 15-05-05 19:01

Hej
Hvordan konverterer man en Fat32 disk om til Ntfs i XP, jeg ved at det kan
lade sig gøre med kommando-prompten - men kan ikke huske hvordan.

Mvh, Ole

Fra : jda^fx

Dato : 15-05-05 19:26

On Sun, 15 May 2005 20:01:08 +0200, Ole Larsen wrote:

> Hej
> Hvordan konverterer man en Fat32 disk om til Ntfs i XP, jeg ved at det kan
> lade sig gøre med kommando-prompten - men kan ikke huske hvordan.
>
> Mvh, Ole

f.eks. convert /FS:NTFS c: hvis det er c-drevet der skal konverteres
--
jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 15-05-05 19:39

On Sun, 15 May 2005 20:26:20 +0200, jda^fx wrote:

> f.eks. convert /FS:NTFS c: hvis det er c-drevet der skal konverteres

Sorry, det skulle være 'convert c: /FS:NTFS'
--
jda^fx

Fra : Per Riber

Dato : 15-05-05 19:47

Sun, 15 May 2005 20:01:08 +0200 skrev "Ole Larsen"
<wibo@larsen.dk>:

>Hvordan konverterer man en Fat32 disk om til Ntfs i XP, jeg ved at det kan
>lade sig gøre med kommando-prompten - men kan ikke huske hvordan.

Prøv at skrive "help convert" (uden anførselstegn) i din
kommandoprompt.

Gør det i øvrigt kun, hvis du er sikker på, at du mener det.
Du kan ikke konvertere tilbage til FAT32 igen..!

mvh Per

Fra : jda^fx

Dato : 15-05-05 19:58

On Sun, 15 May 2005 20:46:31 +0200, Per Riber wrote:

> Gør det i øvrigt kun, hvis du er sikker på, at du mener det.
> Du kan ikke konvertere tilbage til FAT32 igen..!

Hvorfor skulle man dog også ønske sig at ville gøre det. NTFS har en del
fordele som FAT32 ikke har så det er der ikke nogen pointe i

--
jda^fx

Fra : Calle.

Dato : 15-05-05 20:02

jda^fx wrote:

> Hvorfor skulle man dog også ønske sig at ville gøre det. NTFS har en
> del fordele som FAT32 ikke har så det er der ikke nogen pointe i

Jo, for dem der også skal kunne tilgå filerne fra f.eks DOS, windows 3.xx,
95 & 98
--
Calle.

Fra : jda^fx

Dato : 15-05-05 20:06

On Sun, 15 May 2005 21:01:38 +0200, Calle. wrote:

> Jo, for dem der også skal kunne tilgå filerne fra f.eks DOS, windows 3.xx,
> 95 & 98

Jo, men OP skrev at han brugte XP
--
jda^fx

Fra : Poul Erik

Dato : 15-05-05 23:14

On Sun, 15 May 2005 21:01:38 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Jo, for dem der også skal kunne tilgå filerne fra f.eks DOS, windows 3.xx,
>95 & 98

Du kan da sagtens tilgå filer på et NTFS frev fra Windows 95/98/ME. Vi
har 98/ME/XP/XP Pro i et netværk.
Alle kan se og læse fra hinanden.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-05-05 00:20

Poul Erik skrev:
> Du kan da sagtens tilgå filer på et NTFS frev fra Windows 95/98/ME. Vi
> har 98/ME/XP/XP Pro i et netværk.
> Alle kan se og læse fra hinanden.

Ja, men det er ikke den problematik der henvises til :)
Når du tilgår et delt drev over netværket
er det værten der sender data til klienten, og klienten
kan derfor i princippet være ligeglad med hvilket filsystem
værten bruger.
Hvis man derimod har et system med eks. XP og 98
installeret på *samme* maskine kan 98 installationen ikke
få adgang til de lokale harddiske der måtte
køre med NTFS filsystem.
--
Peter J

Fra : Ole Larsen