/ Forside / Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Folkeskole
#NavnPoint
Nordsted1 3349
ans 2305
refi 1141
svendgive.. 1133
dova 890
frieda 840
hjkofoed 839
berpox 773
arne.jako.. 659
10  viviborgen 630
stigende individualisering ?
Fra : kasper johansson


Dato : 15-05-05 07:21

hej ...

jeg siddder og skriver på en opgave omkring individualisering i folkeskolen
....
og vil spørge jer ...
og nogle kan komme med argumenter for og i mod ..
forklarer...


altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af
undervisningsmetoder mv.
hvis der er hvordan udmynter det sig.
og hvordan ses det .

venligst
Kasper



 
 
Bodil Grove Christen~ (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 15-05-05 17:24


"kasper johansson" <kasperjohansson@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4286f0bf$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej ...
>
> jeg siddder og skriver på en opgave omkring individualisering i
> folkeskolen ...
> og vil spørge jer ...
> og nogle kan komme med argumenter for og i mod ..
> forklarer...
>
>
> altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af
> undervisningsmetoder mv.
> hvis der er hvordan udmynter det sig.
> og hvordan ses det .

1. det hedder udmønter...
2. f.eks. at regeringen pålægger os at eksaminere eleverne individuelt
til næste sommer i fælleseksamen i biologi og fysik/kemi.

Mvh.Bodil.



L. Sørensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : L. Sørensen


Dato : 17-05-05 14:55

Bodil Grove Christensen <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:
>
>"kasper johansson"
><kasperjohansson@privat.dk> skrev
>i en meddelelse
>news:4286f0bf$0$149$edfadb0f@dread
>11.news.tele.dk...
>> hej ...
>>
>> jeg siddder og skriver på en
>>opgave omkring individualisering i
>> folkeskolen ...
>> og vil spørge jer ...
>> og nogle kan komme med
>>argumenter for og i mod ..
>> forklarer...
>>
>>
>> altså ER der en stigende
>>individualisering i folkeskolen i kræft af
>> undervisningsmetoder mv.
>> hvis der er hvordan udmynter det sig.
>> og hvordan ses det .
>
>1. det hedder udmønter...
>2. f.eks. at regeringen pålægger
>os at eksaminere eleverne individuelt
> til næste sommer i
>fælleseksamen i biologi og fysik/kemi.
>
>Mvh.Bodil.

- og det hedder ikke "i kræft af" men i kraft af...
- skolelærere, altså..


Bodil Grove Christen~ (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 19-05-05 17:56


"L. Sørensen" <bosager17@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:11163382700.436317567268599@dtext.news.tele.dk...
> Bodil Grove Christensen <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:
>>
>>"kasper johansson"
>><kasperjohansson@privat.dk> skrev
>>i en meddelelse
>>news:4286f0bf$0$149$edfadb0f@dread
>>11.news.tele.dk...
>>> hej ...
>>>
>>> jeg siddder og skriver på en
>>>opgave omkring individualisering i
>>> folkeskolen ...
>>> og vil spørge jer ...
>>> og nogle kan komme med
>>>argumenter for og i mod ..
>>> forklarer...
>>>
>>>
>>> altså ER der en stigende
>>>individualisering i folkeskolen i kræft af
>>> undervisningsmetoder mv.
>>> hvis der er hvordan udmynter det sig.
>>> og hvordan ses det .
>>
>>1. det hedder udmønter...
>>2. f.eks. at regeringen pålægger
>>os at eksaminere eleverne individuelt
>> til næste sommer i
>>fælleseksamen i biologi og fysik/kemi.
>>
>>Mvh.Bodil.
>
> - og det hedder ikke "i kræft af" men i kraft af...
> - skolelærere, altså..

Tja, hvad ved jeg, -
det var ikke jeg, som skrev det, men Kasper Johansson.

Forældre, altså!

Mvh.Bodil.



Carsten Holck (19-05-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 19-05-05 10:58

kasper johansson said the following on 15-05-2005 08:21:
> hej ...
>
> jeg siddder og skriver på en opgave omkring individualisering i folkeskolen
> ...
> og vil spørge jer ...
> og nogle kan komme med argumenter for og i mod ..
> forklarer...
>
>
> altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af
> undervisningsmetoder mv.
> hvis der er hvordan udmynter det sig.
> og hvordan ses det .
>

Jammen er det ikke en naturlig konsekvens af folkeskoleloven af 93

§ 1. Folkeskolens opgave er i samarbejde med forældrene at fremme
elevernes tilegnelse af kundskaber, færdigheder, arbejdsmetoder og
udtryksformer, der medvirker til den *enkelte* elevs alsidige personlige
udvikling.

At det måske først nu kommer til tydeligt udtryk, kan så tages som et
udtryk for den _enorme_ inerti der er i folkeskolen.

/carsten

kasper johansson (21-05-2005)
Kommentar
Fra : kasper johansson


Dato : 21-05-05 12:24

jeg er rigtig glad for at der er nogle der kan stave...

men hvordan er det et svar på spørgsmålet... ?


venligst
Kasper



"kasper johansson" <kasperjohansson@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4286f0bf$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej ...
>
> jeg siddder og skriver på en opgave omkring individualisering i
> folkeskolen ...
> og vil spørge jer ...
> og nogle kan komme med argumenter for og i mod ..
> forklarer...
>
>
> altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af
> undervisningsmetoder mv.
> hvis der er hvordan udmynter det sig.
> og hvordan ses det .
>
> venligst
> Kasper
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste