Stregkode skrifttype!!!
Fra : Psyko

Dato : 15-05-05 02:02

Hej allesammen.
Jeg er lidt i tvivl om at det er den rigtige gruppe jeg er havnet i. men jeg
prøver. Ellers må i jo sparke mig videre.

Jeg mangler en skrift type der kan skrive stregkoder. Kan nogen hjælpe mig
med det????

PsykoFrans

Fra : Calle.

Dato : 15-05-05 09:10

Psyko wrote:
> [...]
> men jeg prøver. Ellers må i jo sparke mig videre.
>
> Jeg mangler en skrift type der kan skrive stregkoder. Kan nogen

så simpelt er det heller ikke, Der sættes også start/stop mærker + plus at
stregerne er forskellige alt efter hvilken kode du ønsker at køre med. Mener
den alm. hedder kode 39.
Du kan ikke bare lave det med en font

--
Calle.

Fra : Klaus

Dato : 15-05-05 10:39

"Psyko" <jeppe_fj@jk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg prøver. Ellers må i jo sparke mig videre.
>
> Jeg mangler en skrift type der kan skrive stregkoder. Kan nogen hjælpe

http://www.euroform.dk/danish/barcodes/truetype/

Klaus H

Fra : Claus Nielsen

Dato : 17-05-05 22:59

Hej Psyko,

Jeg fandt denne på nettet (kan ikke huske hvor) og ændrede den lidt så den
kunne lave EAN-13 stregkoder.

Hvis det er denne type du skal lave, virker denne helt perfekt.

Det tog mig - efter at VBS filen var lavet - ca. 2 minutter, så havde jeg
over 600 bmp filer som stregkoder og de virker bare!! Jeg har testet ca. 20
for at være sikker

Du kan finde filen som .TXT på http://www.clausnielsen.dk/ean13.txt

Husk at ændre servernavn, database, brugernavn, kodeord. Evt. også hvor alle
dine EAN-13 koder ligger i databasen.

Til slut skal du oprette en mappe på c:\ der hedder "ean-13"

Jeg har en tabel der hedder INVENTITEMBARCODE med en kolonne der hedder
ITEMBARCODE - ved jo selvfølgelig ikke med dig...

Det er rimeligt enkelt.

Når du har set filen, må du gerne sige til - så bliver den fjernet igen.

Hilsen
Claus

Fra : Benjamin Søgaard

Dato : 18-05-05 22:40

> Jeg mangler en skrift type der kan skrive stregkoder. Kan nogen hjælpe mig
> med det????
>
> PsykoFrans

Hej Psyko.

CODE39 er den nemmeste at arbjede med da du ikke er afhængig af at beregne
checkcifre. Det er dog også den kode der kan fejllæses netop p.g.a. det
manglende checkciffer. Men med de stregkodescannere (laser scanner) man kan
få i dag til billige penge har jeg endnu ikke oplevet den teoretiske fejl
nogensinde.

Prøv at gå ind på denne side og downloade den gratis og elelrs udmærkede
CODE39 Font http://www.idautomation.com/fonts/free/ Her er der også en
vejledning til hvordan stregkoden skal genereres. Den ensete regel du skal
overholder er at en stregkode skal starte med * og slutte med * Så virker
det bare.

Mvh
Benjamin