linux ftp med fat 32 diske??
Fra : Martin

Dato : 12-12-00 18:57

Til et party skal vi have en "lille" ftp op at køre med et par harddiske som
vi låner af nogle folk der kører windows som OS
De vil jo så gerne have deres (forhåbentlig fyldte) diske tilbage når
partyet er ovre, men så kan de jo ikke uden videre læse ext2 filsystemet i
windåse
Problemet er at de stiller som betingelse for at låne deres diske ud at de
skal være mere eller mindre fyldt når de får dem tilbage igen

Er det en god ide at køre en linux FTP på diske der bruger FAT32
filsystemet, er performance forskellen stor? eller har det slet ikke noget
at sige?

-- Martin

Fra : frank damgaard

Dato : 12-12-00 23:30

Martin <mcmartin@forum.dk.dk> wrote:
> [...]
> Problemet er at de stiller som betingelse for at låne deres diske ud at de
> skal være mere eller mindre fyldt når de får dem tilbage igen

Giv dem explore2fs, så kan de læse ext2-partitioner fra windows ....
Jeg syntes FAT32 er en del langsommere (fra linux?), men umuligt er det
ikke.

(eller giv dem en linux CD)
--
Frank Damgaard