/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC bredbånds-hastighed X 2 ?
Fra : News


Dato : 14-05-05 18:46

Fra 1 maj skulle TDC bredbånds-hastigheden blive fordoblet, men jeg
synes bestemt ikke at jeg kan mærke noget til det, jeg ved godt at der
står de fleste steder, men hvorfor gøre forskel på folk?
Jeg mener at skulle betale det samme som andre der bare har doppelt
hastighed, urimeligt eller ?



Venligst
Peter



 
 
Knud Gert Ellentoft (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-05-05 19:13

News skrev:

>Fra 1 maj skulle TDC bredbånds-hastigheden blive fordoblet, men jeg
>synes bestemt ikke at jeg kan mærke noget til det, jeg ved godt at der
>står de fleste steder, men hvorfor gøre forskel på folk?

Giv tid, Rom blev bygget på en dag.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Lars Fragstrup (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 14-05-05 19:15


Knud Gert Ellentoft skrev:

> Giv tid, Rom blev bygget på en dag.

Gjorde den det?





--
Lars Fragstrup


Knud Gert Ellentoft (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-05-05 20:04

Lars Fragstrup skrev:

>Gjorde den det?

Man skriver heller ikke det hele på en gang.

Selvf. mangler der et »ikke«.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

News (14-05-2005)
Kommentar
Fra : News


Dato : 14-05-05 19:24

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:isfc81pkcjaku4ve6tg3m86l8gv5fikbhk@dtext.news.tele.dk...
> News skrev:
>
>>Fra 1 maj skulle TDC bredbånds-hastigheden blive fordoblet, men jeg
>>synes bestemt ikke at jeg kan mærke noget til det, jeg ved godt at der
>>står de fleste steder, men hvorfor gøre forskel på folk?
>
> Giv tid, Rom blev bygget på en dag.

Var ikke klar over at det skule tage 14 dage at ændre,
det tog et sekund før i tiden når du bad om højere hastighed og skulle
betale for det.


Venligst
Peter

> Knud



Knud Gert Ellentoft (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-05-05 20:07

News skrev:

>Var ikke klar over at det skule tage 14 dage at ændre,
>det tog et sekund før i tiden når du bad om højere hastighed og skulle
>betale for det.

Der er forskel på at skulle ændre hastighed for 25 på en dag og
så på flere tusind.

I den mail du har modtaget (hvis du ellers bruger den
mailasresse, som du oprettede i sin tid), står der:

»Pr. 1. maj 2005, og de næste 4-6 uger frem, ændrer TDC
Totalløsninger A/S hastigheden på dit TDC Bredbåndsabonnement.«
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

News (14-05-2005)
Kommentar
Fra : News


Dato : 14-05-05 20:44

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:quic8194agf8pdcqt5ub66q8c489ena6ib@dtext.news.tele.dk...
> News skrev:
>
>>Var ikke klar over at det skule tage 14 dage at ændre,
>>det tog et sekund før i tiden når du bad om højere hastighed og skulle
>>betale for det.
>
> Der er forskel på at skulle ændre hastighed for 25 på en dag og
> så på flere tusind.

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre,
har systemet ikke været gearet til at modtage bestillinger
om max. forbindelseshastighed til næsten alle dele af landet, mod
betaling selvfølgelig?

r. 1. maj 2005, og de næste 4-6 uger frem, ændrer TDC
> Totalløsninger A/S hastigheden på dit TDC Bredbåndsabonnement.«

Den må jeg have overset, og det forlarer jo del, tak for det.

> Knud



Flemming Lynggaard (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 14-05-05 21:40


"News" <xxxxxx@xxx.bad> wrote in message
news:4286551d$0$50681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
> meddelelse news:quic8194agf8pdcqt5ub66q8c489ena6ib@dtext.news.tele.dk...
> > News skrev:
> >
> >>Var ikke klar over at det skule tage 14 dage at ændre,
> >>det tog et sekund før i tiden når du bad om højere hastighed og skulle
> >>betale for det.
> >
> > Der er forskel på at skulle ændre hastighed for 25 på en dag og
> > så på flere tusind.
>
> Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre,
> har systemet ikke været gearet til at modtage bestillinger
> om max. forbindelseshastighed til næsten alle dele af landet, mod
> betaling selvfølgelig?
>
>
Øh . mener du seriøst at det er det samme arbejde for TDC at ændre
hastigheden på 25000+ kunder og på 20?

F



Thomas S. Iversen (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 14-05-05 21:56

> Øh . mener du seriøst at det er det samme arbejde for TDC at ændre
> hastigheden på 25000+ kunder og på 20?

Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder, så
foregår det hele elektronisk, og ja, så mener jeg godt man kan gøre det for
alle kunder på en gang.

Thomas

Michael Jensen (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 14-05-05 22:28

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnd8cpen.et.zensonic@www.zensonic.dk...
> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder, så
> foregår det hele elektronisk, og ja, så mener jeg godt man kan gøre det
> for
> alle kunder på en gang.

Det forgår elektronisk ja, men elektronikken kan ikke opgradere alle ADSL
kunder hos TDC på 30 sekunder. Derfor har man fordelt det, for ikke at lægge
systemet ned.



News (14-05-2005)
Kommentar
Fra : News


Dato : 14-05-05 22:37

"Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en meddelelse
news:42866d3c$0$690$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnd8cpen.et.zensonic@www.zensonic.dk...
>> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder,
>> så
>> foregår det hele elektronisk, og ja, så mener jeg godt man kan gøre
>> det for
>> alle kunder på en gang.
>
> Det forgår elektronisk ja, men elektronikken kan ikke opgradere alle
> ADSL kunder hos TDC på 30 sekunder. Derfor har man fordelt det, for
> ikke at lægge systemet ned.


Hvordan ved du det?







Flemming Lynggaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 15-05-05 13:57


"News" <xxxxxx@xxx.bad> wrote in message
news:42866f77$0$50669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en meddelelse
> news:42866d3c$0$690$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> > news:slrnd8cpen.et.zensonic@www.zensonic.dk...
> >> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder,
> >> så
> >> foregår det hele elektronisk, og ja, så mener jeg godt man kan gøre
> >> det for
> >> alle kunder på en gang.
> >
> > Det forgår elektronisk ja, men elektronikken kan ikke opgradere alle
> > ADSL kunder hos TDC på 30 sekunder. Derfor har man fordelt det, for
> > ikke at lægge systemet ned.
>
>
> Hvordan ved du det?
>
>
>
Altså i mener at blot fordi noget er elektronisk så har det ingen
begrænsninger - hmm spooky tankegang i har der...

F



News (15-05-2005)
Kommentar
Fra : News


Dato : 15-05-05 15:21

>"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:42874724$0$79458$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "News" <xxxxxx@xxx.bad> wrote in message
> news:42866f77$0$50669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "Michael Jensen" <none@none.none> skrev i en meddelelse
>> news:42866d3c$0$690$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> > "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:slrnd8cpen.et.zensonic@www.zensonic.dk...
>> >> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30
>> >> sekunder,
>> >> så
>> >> foregår det hele elektronisk, og ja, så mener jeg godt man kan
>> >> gøre
>> >> det for
>> >> alle kunder på en gang.
>> >
>> > Det forgår elektronisk ja, men elektronikken kan ikke opgradere
>> > alle
>> > ADSL kunder hos TDC på 30 sekunder. Derfor har man fordelt det, for
>> > ikke at lægge systemet ned.
>>
>>
>> Hvordan ved du det?
>>
>>
>>
> Altså i mener at blot fordi noget er elektronisk så har det ingen
> begrænsninger - hmm spooky tankegang i har der...


Dit svar lyder som om du ved hvordan det foregår:
"Derfor har man fordelt det, ...",
hvor ved du det fra?




Palle Jensen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 15-05-05 17:10

Den 15 maj 2005 mumlede Flemming Lynggaard noget i denne stil:

> Altså i mener at blot fordi noget er elektronisk så har det ingen
> begrænsninger - hmm spooky tankegang i har der...

Du har ikke selv bidraget med noget konkret som kunne oplyse os
andre? Hvad ved du helt konkret?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Flemming Lynggaard (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 17-05-05 12:21


"Palle Jensen" <PHJensen@gmail.com> wrote in message
news:Xns9657B90A0D287Chewbacca@62.243.74.163...
> Den 15 maj 2005 mumlede Flemming Lynggaard noget i denne stil:
>
> > Altså i mener at blot fordi noget er elektronisk så har det ingen
> > begrænsninger - hmm spooky tankegang i har der...
>
> Du har ikke selv bidraget med noget konkret som kunne oplyse os
> andre? Hvad ved du helt konkret?
>
> --

Hvad er der i vejen med sund fornuft? Det er da for naivt at tro at man kan
justere parametre på flere tusind centraler på een gang?

Års erfaring med at drive store systemer siger mig at sådan gør man bare
ikke, om du forstår det eller ej...

F



Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 17:57

Den 17 maj 2005 mumlede Flemming Lynggaard noget i denne stil:

> Hvad er der i vejen med sund fornuft? Det er da for naivt at tro
> at man kan justere parametre på flere tusind centraler på een
> gang?

Flere tusinde centraler! Aha...

Så når jeg ringer ind til TDC og beder om en opgradering så kører der
en tekniker ud til centralen og justerer udstyret?

Nej lad mig nu høre hvad du konkret ved om projektet. Du har en
rimelig skråsikker holdning til det og jeg vil da gerne lige høre
hvad du egentlig ved ud over gætteriet...


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Thomas Corell (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 17-05-05 21:17

Palle Jensen wrote:
>
> Nej lad mig nu høre hvad du konkret ved om projektet. Du har en
> rimelig skråsikker holdning til det og jeg vil da gerne lige høre
> hvad du egentlig ved ud over gætteriet...

Flemming har svaret, du har selv klippet det væk...

--
Don't waste space

Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 21:37

Den 17 maj 2005 mumlede Thomas Corell noget i denne stil:

>> Nej lad mig nu høre hvad du konkret ved om projektet. Du har en
>> rimelig skråsikker holdning til det og jeg vil da gerne lige høre
>> hvad du egentlig ved ud over gætteriet...
>
> Flemming har svaret, du har selv klippet det væk...

Det er da ikke et svar?!

"Års erfaring med at drive store systemer siger mig at sådan gør man
bare ikke, om du forstår det eller ej..."

Jeg efterlyser konkret oplysning. Ikke skråsikre gisninger der tilmed
nedgør andres gisninger...



--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 21:38

Den 17 maj 2005 mumlede Thomas Corell noget i denne stil:

> Flemming har svaret, du har selv klippet det væk...

Men hører da iøvrigt meget gerne dig uddybe svaret. Du har jo også
stor erfaring med store systemer. Det ved jeg da.


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Thomas Corell (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 17-05-05 21:46

Palle Jensen wrote:
> Den 17 maj 2005 mumlede Thomas Corell noget i denne stil:
>
>> Flemming har svaret, du har selv klippet det væk...
>
> Men hører da iøvrigt meget gerne dig uddybe svaret.

Kan ikke se hvorfor jeg skulle uddybe Flemming's svar.

Undrede mig blot over at du klippede Flemming's svar væk, og derefter
efterlyste selvsamme.

EOD.

--
Don't waste space

Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 21:54

Den 17 maj 2005 mumlede Thomas Corell noget i denne stil:

> Kan ikke se hvorfor jeg skulle uddybe Flemming's svar.

Fordi det ikke er et svar. Kan ikke bruge: "Jeg har arbejdet med
Unix/Linux/AS400/DOS/ATARI i mange mange år så jeg gætter sikkert
mere kvalificeret end Jer andre" til noget.

> Undrede mig blot over at du klippede Flemming's svar væk, og
> derefter efterlyste selvsamme.

Hvori ligger svaret? Jeg kan ligeledes siger at jeg har arbejdet med
"store systemer" i mange år og jeg ved at "store systemer" kan
håndtere "store" opgaver.

> EOD.

Diskussion?

Jeg har spurgt til en forklaring om hvordan masse konverteringen
foregår, og hvorfor den i praksis ikke foregår hurtigere. Tror nu nok
Morten Skriver har kommet med et fornuftigt svar, men da ikke
Flemming eller dig?


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Thomas S. Iversen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 15-05-05 00:29

>> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder, så
>> foregår det hele elektronisk, og ja, så mener jeg godt man kan gøre det
>> for
>> alle kunder på en gang.
>
> Det forgår elektronisk ja, men elektronikken kan ikke opgradere alle ADSL
> kunder hos TDC på 30 sekunder. Derfor har man fordelt det, for ikke at lægge
> systemet ned.

Hvad skulle der være at problemer i det (forudsat at der er båndbredde nok)?

Thomas

Michael Jensen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 15-05-05 09:56

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnd8d2cu.591.zensonic@www.zensonic.dk...
> Hvad skulle der være at problemer i det (forudsat at der er båndbredde
> nok)?
>

Problemet er at det ikke kan lade sig gøre. Normalt kan man blive opgraderet
i løbet af en times tid, men når det pludselig er alle kunder der skal
opgraderes samtidigt, vil der opstå kø, og bliver denne rigtig lang, er der
en risiko for at systemet bryder ned. Det er jo set mange andre steder, og
dette vil man vel helst undgå!



Thomas S. Iversen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 15-05-05 11:49

>> Hvad skulle der være at problemer i det (forudsat at der er båndbredde
>> nok)?
>
> Problemet er at det ikke kan lade sig gøre. Normalt kan man blive opgraderet
> i løbet af en times tid, men når det pludselig er alle kunder der skal
> opgraderes samtidigt, vil der opstå kø, og bliver denne rigtig lang, er der
> en risiko for at systemet bryder ned. Det er jo set mange andre steder, og
> dette vil man vel helst undgå!

Men systemet kunne godt håndtere at nedgradere alle på en gang?

Thomas

Michael Jensen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 15-05-05 19:34

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnd8ea8f.ptc.zensonic@www.zensonic.dk...
> Men systemet kunne godt håndtere at nedgradere alle på en gang?
>

Hvilke nedgraderinger er det du taler om?



Thomas S. Iversen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 15-05-05 19:39

>> Men systemet kunne godt håndtere at nedgradere alle på en gang?
>
> Hvilke nedgraderinger er det du taler om?

Dem der skete 1/5-2005

Thomas

Flemming Lynggaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 15-05-05 13:58


"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
news:slrnd8d2cu.591.zensonic@www.zensonic.dk...
> >> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder,

>
> Hvad skulle der være at problemer i det (forudsat at der er båndbredde
nok)?
>
> Thomas

Båndbredde er nok det mindste problem for TDC - men du har x tusind
centraler der skal re-konfigureres, og efter jeres tankegang skal dette ske
på samme sekundt..

F



News (15-05-2005)
Kommentar
Fra : News


Dato : 15-05-05 15:22

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4287475e$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> news:slrnd8d2cu.591.zensonic@www.zensonic.dk...
>> >> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30
>> >> sekunder,
> så
>>
>> Hvad skulle der være at problemer i det (forudsat at der er
>> båndbredde
> nok)?
>>
>> Thomas
>
> Båndbredde er nok det mindste problem for TDC - men du har x tusind
> centraler der skal re-konfigureres, og efter jeres tankegang skal
> dette ske
> på samme sekundt..


1 sekund, neej, men 4-6 uger er da lang tid, at betale for noget man
ikke har.



Renè (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Renè


Dato : 15-05-05 19:51


"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev i en meddelelse
news:42875b0c$0$50667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4287475e$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
>> news:slrnd8d2cu.591.zensonic@www.zensonic.dk...
>>> >> Hvis jeg kan ringe ind og få opgraderet min hastighed på 30 sekunder,
>> så
>>>
>>> Hvad skulle der være at problemer i det (forudsat at der er båndbredde
>> nok)?
>>>
>>> Thomas
>>
>> Båndbredde er nok det mindste problem for TDC - men du har x tusind
>> centraler der skal re-konfigureres, og efter jeres tankegang skal dette
>> ske
>> på samme sekundt..
>
>
> 1 sekund, neej, men 4-6 uger er da lang tid, at betale for noget man ikke
> har.
>
Du betaler vel heller ikke for noget du ikke har,
det er en extra service oven i det du allerede har.
enda til lavere priser



Thomas S. Iversen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 15-05-05 16:02

> Båndbredde er nok det mindste problem for TDC - men du har x tusind
> centraler der skal re-konfigureres, og efter jeres tankegang skal dette ske
> på samme sekundt..

Nu er jeg generelt en doven fætter. Alt hvad jeg kan simplificere via
automatiserede processer bliver simplificeret.

Jeg undrer mig bare over at man kan ændre alle fra 4Mbit til deres tidligere
konfiguration i løbet af en dag, mens den anden vej tager 4-6 uger.

Enten er der noget "manuelt" arbejde involveret, og så er det forståeligt,
eller også kan man ikke finde ud af at lave automatiserede ting i TDC, og
det tror jeg ikke på er tilfældet.

Hvad skyldes ventetiden så?

Thomas

Mark Lorenzen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Mark Lorenzen


Dato : 17-05-05 19:20

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> writes:

> Enten er der noget "manuelt" arbejde involveret, og så er det forståeligt,
> eller også kan man ikke finde ud af at lave automatiserede ting i TDC, og
> det tror jeg ikke på er tilfældet.
>
> Hvad skyldes ventetiden så?

Man er nødt til at overvåge hvordan hastighedsændingerne påvirker hele
trafikmønsteret og så løbende tilpasse centralernes og kablernes
ressourcer. Hvis alle abonnenter fik opgraderet deres forbindelse på
een gang, ville der være stor risiko for sammenbrud af hele nettet
uden en ordentlig historik af trafikmønsteret.

Generelt er man meget påpasselig med at ændre en centrals parametre.

>
> Thomas

- Mark

Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 19:40

Den 17 maj 2005 mumlede Mark Lorenzen noget i denne stil:

> Man er nødt til at overvåge hvordan hastighedsændingerne
> påvirker hele trafikmønsteret og så løbende tilpasse
> centralernes og kablernes ressourcer. Hvis alle abonnenter fik
> opgraderet deres forbindelse på een gang, ville der være stor
> risiko for sammenbrud af hele nettet uden en ordentlig historik
> af trafikmønsteret.

Tror jeg sku alligevel ikke på det der

BTW. Behøves du absolut at bruge charset=utf-8 ?


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

J (17-05-2005)
Kommentar
Fra : J


Dato : 17-05-05 22:13

Palle Jensen wrote:
> Den 17 maj 2005 mumlede Mark Lorenzen noget i denne stil:
>
>
>>Man er nødt til at overvåge hvordan hastighedsændingerne
>>påvirker hele trafikmønsteret og så løbende tilpasse
>>centralernes og kablernes ressourcer. Hvis alle abonnenter fik
>>opgraderet deres forbindelse på een gang, ville der være stor
>>risiko for sammenbrud af hele nettet uden en ordentlig historik
>>af trafikmønsteret.
>
>
> Tror jeg sku alligevel ikke på det der

Næh, det forventes der heller ikke. Ikke desto mindre er det sandheden.

/J

Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 22:20

Den 17 maj 2005 mumlede J noget i denne stil:

>>>Man er nødt til at overvåge hvordan hastighedsændingerne
>>>påvirker hele trafikmønsteret og så løbende tilpasse
>>>centralernes og kablernes ressourcer. Hvis alle abonnenter fik
>>>opgraderet deres forbindelse på een gang, ville der være stor
>>>risiko for sammenbrud af hele nettet uden en ordentlig historik
>>>af trafikmønsteret.
>>
>>
>> Tror jeg sku alligevel ikke på det der
>
> Næh, det forventes der heller ikke. Ikke desto mindre er det
> sandheden.

Selvfølgelig er da da ikke det. Det behøves man seriøst ikke være et
geni for at kunne se. Hvis TDC's net var så snævert dimensioneret
ville det ikke tegne godt for selskabet IMHO.


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Simon Haugaard Peder~ (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Simon Haugaard Peder~


Dato : 17-05-05 22:28

Palle Jensen <PHJensen@gmail.com> wrote in news:Xns9659EDA8546A8Chewbacca@
62.243.74.163:

> Selvfølgelig er da da ikke det. Det behøves man seriøst ikke være et
> geni for at kunne se. Hvis TDC's net var så snævert dimensioneret
> ville det ikke tegne godt for selskabet IMHO.

Det er nu ikke særligt snævert at dimensionere et landsdækkende net til
mindre end dobbelt kapacitet end hvad der er brug for.


--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

- ferielejlighed udlejes i København K
til sommer <www.peblinge.dk>

Palle Jensen (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-05-05 22:44

Den 17 maj 2005 mumlede Simon Haugaard Pedersen noget i denne
stil:

>> Selvfølgelig er da da ikke det. Det behøves man seriøst ikke
>> være et geni for at kunne se. Hvis TDC's net var så snævert
>> dimensioneret ville det ikke tegne godt for selskabet IMHO.
>
> Det er nu ikke særligt snævert at dimensionere et landsdækkende
> net til mindre end dobbelt kapacitet end hvad der er brug for.

Det er det jeg gerne vil have dem som har arbejdet med store systemer
i mange år til at fortælle lidt om.

Hvis der ligger så mage tusinder centraler som Flemming taler om et
andet sted i tråden er brutto ændringen jo ikke overdrevent stor på
den enkelte central.

Der er jo andre perspektiver: TDC kan jo have tænkt lidt frem mht.
båndbredden. Blandt andet har mange af os jo været igennem en periode
med 4 mbit. Mig bekendt har denne "overdimensionerede" opgradering
gået meget fint. Mon ikke det var en test for hvad der ville ske ved
en forestående opgradering af kunderne.

Jeg hælder mere til at puljedelingen er af administrative årsager
hvis noget skulle gå galt. Men aner det ikke. Må jo kontakte TDC hvis
jeg vil have en rigtig forklaring.



--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

J (18-05-2005)
Kommentar
Fra : J


Dato : 18-05-05 19:55

> Selvfølgelig er da da ikke det.

Jo

/J

Palle Jensen (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-05-05 21:31

Den 18 maj 2005 mumlede J noget i denne stil:

>> Selvfølgelig er da da ikke det.
>
> Jo

Nej.

EOD

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Palle Jensen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 15-05-05 07:28

Den 14 maj 2005 mumlede Flemming Lynggaard noget i denne stil:

> Øh . mener du seriøst at det er det samme arbejde for TDC at ændre
> hastigheden på 25000+ kunder og på 20?

Mener du seriøst at de siddet manuelt og foretager ændringer hos
samtlige kunder?

Måske er der andre tekniske problemer involveret?

Jeg har f.eks. lige modtaget et brev fra TDC hvori der står at jeg
inden 8 dage vil modtage et nyt Siemens modem fordi det andet jeg har
kan forårsage ustabil linie. Undrer mig nu lidt. Har haft det andet
kørende uafbrudt i årevis og min linie har været klippe stabil.

Men det fik mig da til at tænke på om der var noget andet i gære



--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Morten Skriver (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Skriver


Dato : 15-05-05 09:50

On 15 May 2005 06:27:49 GMT, Palle Jensen wrote:
> Den 14 maj 2005 mumlede Flemming Lynggaard noget i denne stil:
>
>> Øh . mener du seriøst at det er det samme arbejde for TDC at ændre
>> hastigheden på 25000+ kunder og på 20?
>
> Mener du seriøst at de siddet manuelt og foretager ændringer hos
> samtlige kunder?

Nej, den slags laves selvfølgelig ikke automatisk.

> Måske er der andre tekniske problemer involveret?

Det kunne også ske at man laver ændringen i puljer, sådan at man
ikke risikerer en telefonstorm så fremt noget går galt.

> Jeg har f.eks. lige modtaget et brev fra TDC hvori der står at jeg
> inden 8 dage vil modtage et nyt Siemens modem fordi det andet jeg har
> kan forårsage ustabil linie. Undrer mig nu lidt. Har haft det andet
> kørende uafbrudt i årevis og min linie har været klippe stabil.
>
> Men det fik mig da til at tænke på om der var noget andet i gære

Tvivler på at de 2 ting er relateret. Det nye modem lyder mere som
præventiv kundeservice.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Palle Jensen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 15-05-05 10:17

Den 15 maj 2005 mumlede Morten Skriver noget i denne stil:

>> Mener du seriøst at de siddet manuelt og foretager ændringer
>> hos samtlige kunder?
>
> Nej, den slags laves selvfølgelig ikke automatisk.

Forstår ikke helt svaret i forhold til mit spørgsmål? Du mener:

"Ja, den slags laves selvfølgelig ikke automatisk." Ikke?

Hvis ikke man kan lave en batch konvertering er det da en smule old
school, efter min mening. Men OK.

>> Måske er der andre tekniske problemer involveret?
>
> Det kunne også ske at man laver ændringen i puljer, sådan at man
> ikke risikerer en telefonstorm så fremt noget går galt.

- Lyder logisk nok jo.

>> Jeg har f.eks. lige modtaget et brev fra TDC hvori der står at
>> jeg inden 8 dage vil modtage et nyt Siemens modem fordi det
>> andet jeg har kan forårsage ustabil linie. Undrer mig nu lidt.
>> Har haft det andet kørende uafbrudt i årevis og min linie har
>> været klippe stabil.
>>
>> Men det fik mig da til at tænke på om der var noget andet i
>> gære
>
> Tvivler på at de 2 ting er relateret. Det nye modem lyder mere
> som præventiv kundeservice.

Jo jo bevares. Hvis ikke man må have konspiratoriske tanker om TDC
hvad skal man så lave? (Især når man får noget nyt gratis!)



--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Morten Skriver (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Skriver


Dato : 16-05-05 06:31

On 15 May 2005 09:16:57 GMT, Palle Jensen wrote:
> Den 15 maj 2005 mumlede Morten Skriver noget i denne stil:
>
>>> Mener du seriøst at de siddet manuelt og foretager ændringer
>>> hos samtlige kunder?
>>
>> Nej, den slags laves selvfølgelig ikke automatisk.
>
> Forstår ikke helt svaret i forhold til mit spørgsmål? Du mener:
>
> "Ja, den slags laves selvfølgelig ikke automatisk." Ikke?
>
> Hvis ikke man kan lave en batch konvertering er det da en smule old
> school, efter min mening. Men OK.

Taste fejl, jeg mente selvfølgelig at den slags ikke blev lavet
manuelt. Den slags laves som batch kørsler med X antal kunder pr.
gang.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

"Morten Bjergstrøm" (18-05-2005)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 18-05-05 06:28

"Renè" <letterbox@mail.dk> skrev:

> Du betaler vel heller ikke for noget du ikke har,
> det er en extra service oven i det du allerede har.
> enda til lavere priser

Nej priserne er sat ned pr. 1 maj men eksempelvis 1MBit kunderne blev
opkrævet det en 2MBit forbindelse koster for maj måned. Men det kan
være der bliver korrigeret for dette pr. 1. juni alt afhængig af
hvornår den enkelte kunde opgraderes.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste