Full update af "Contact Service" mobil
Fra : Gnistn

Dato : 14-05-05 11:40

Hvordan foregår en full update af en Nokia 6610 der melder "Contact Service"
rent praktiskt?

Jeg har læst at en full update af EEPROM'en muligvis kan redde en sådan
mobil.

Jeg har googlet mig frem til at der bruges et flasher kabel, special
designet elektronik populært kaldet en box og så selvfølgelig en flasher fil
med soft/firmwaren.

Kan man se noget i mobilens display under opdateringen på en Nokia "Contact
Service" mobil eller foregår det, i det flasher program der benyttes?

Og hvor tilsluttes flasherkablet, i pop-porten eller måske ned på de
kontaktpunkter på printet der er en åbning til ved siden af SIM kort
læseren?

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Gnistn

Dato : 14-05-05 22:28

Gnistn wrote:
> Og hvor tilsluttes flasherkablet, i pop-porten eller måske ned på de
> kontaktpunkter på printet der er en åbning til ved siden af SIM kort
> læseren?

Jeg kan nu selv svare at flashkablet tilsluttes de kontaktpunkter på printet
der er en åbning til.

Nogen der gider at hjælpe mig med resten af mine spørgsmål?

Fra : DirecX

Dato : 16-05-05 14:05

Køb en Griffin box, så tager det lille problem 5 - 6 min at fjerne

Mvh
C@ss

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-05 14:53

On Mon, 16 May 2005 15:05:28 +0200, "DirecX"
<stendrup@vip.cybercity.dk> wrote:

>Køb en Griffin box, så tager det lille problem 5 - 6 min at fjerne

Det kommer vel at mærke an på, hvad der er galt med telefonen
(fejlbeskeden kan jo betyde mange ting).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : Gnistn

Dato : 17-05-05 08:58

Lasse Hedegaard wrote:

> Det kommer vel at mærke an på, hvad der er galt med telefonen
> (fejlbeskeden kan jo betyde mange ting).

Jeg går ud fra at en hardwarefejl også kan være skyld i denne fejlmeldning
fra mobilen? så nytter en Griffin box ikke meget.

Dit navn dukkede op flere gange da jeg søgte i google og jeg kan se at du
har års erfaring. Af ren nysgerrighed, hvor stor en del af de mobiler du har
haft mellem hænderne der meldte "Contact Service" kunne du ikke få liv i via
diverse boxe?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-05-05 11:39

On Tue, 17 May 2005 09:58:04 +0200, "Gnistn" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Jeg går ud fra at en hardwarefejl også kan være skyld i denne fejlmeldning
>fra mobilen?

Sagtens, ja. Det ville klæde Nokia (og andre mobiltelefonproducenter,
samt i øvrigt producenter af så meget andet), at vise en fejlkode
eller noget i den stil i - i stedet for der blot står "Virker ikke".

>så nytter en Griffin box ikke meget.

Korrekt.

> [...]
>haft mellem hænderne der meldte "Contact Service" kunne du ikke få liv i via

Nu tilbyder simlock.dk primært unlock, og det er begrænset, hvor mange
telefoner der har været til reparation her (det er stort set kun sket
de gange, hvor en kunde har fortalt, at han/hun forgæves har været hos
en anden unlocker - og endte med en telefon der viste denne
fejlbesked. Heldigvis er der så oftest tale om en softwarefejl. Mit
billede må derfor antages at være "skævt" i forhold til
"virkeligheden".

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Gnistn

Dato : 17-05-05 08:51

DirecX wrote:

> Køb en Griffin box, så tager det lille problem 5 - 6 min at fjerne

Mange tak for svaret Jeg har nu læst lidt om Griffin boxen, der stod
ganske rigtigt at den kan reparere "Contact Service" mobiler og at det
virker uden log filer. Hvad er det for nogle log filer der refereres til
her?

Men da jeg ikke har planer om at nedsætte mig som unlocker er 3000+ kr.
overkill. Jeg skal forbi den lokale unlocker og se hvad han kan gøre når jeg
får tid.

Men jeg spørger også mere af nysgerighed om man kan se noget i displayet
eller kun i programmet når man prøver at reparere en mobil der melder
"Contact Service", men det afhænger måske af hvordan man tilgår mobilen? Har
Nokia mobiler ikke en indbygget service menu som man kan få adgang til via
en specifik tastekode/kombination eller lign.?

Jeg havde dog håbet at der fantes en billig byg-selv løsning lavet specifikt
til Nokia 6610, således at jeg selv løbende kan opdatere softwaren(hvis jeg
kan finde et sted at downloade denne). Nu jeg er ved det, så synes jeg det
er ærgerligt at Nokia ikke har konstrueret deres mobiler eller tillader at
man selv kan opdatere softwaren f.eks. via bluetooth, irDA eller datakabel,
men det har de sikkert deres gode grunde til, udover at tjene penge på at
gøre det for folk.

Fra : Gnistn

Dato : 17-05-05 09:03

Rettelse: