Forkortelser for spiltyper
Fra : Frank Schou

Dato : 14-05-05 10:41

Er der nogen der kan give mig en hurtig gennemgang af
forkortelser for spiltyper, eller hvor jeg kan finde det?

F.eks. FPS = First Person Shooter.

På forhånd tak.

Mvh. Frank

Fra : Simon Nejmann

Dato : 14-05-05 11:57

On Sat, 14 May 2005 11:41:02 +0200, "Frank Schou"
<frankschouUD@msn.INVALID.com> wrote:

>Er der nogen der kan give mig en hurtig gennemgang af
>forkortelser for spiltyper, eller hvor jeg kan finde det?
>
>FPS = First Person Shooter.
RPG = Role Playing Game
MMORPG = Massively Multiplayer Online Role Playing Game

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Casper Bang

Dato : 14-05-05 12:33

> RPG = Role Playing Game
> MMORPG = Massively Multiplayer Online Role Playing Game
RTS = Real Time Strategy game

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-05-05 12:01

Casper Bang wrote:
> [...]

SHMUP = Shoot 'em up

Bruges om gammeldags 2D spil af samme skuffe som f.eks. 1942 og R-Type.

Se f.eks. www.shmups.com

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-05 12:34

Simon Nejmann skrev:

> MMORPG = Massively Multiplayer Online Role Playing Game

'World of Warcraft' og 'EverQuest (I/II)' hører til i denne kategori

Fra : LIV

Dato : 14-05-05 12:36

Frank Schou wrote:
> Er der nogen der kan give mig en hurtig gennemgang af
> forkortelser for spiltyper, eller hvor jeg kan finde det?
>
> F.eks. FPS = First Person Shooter.

RTS = Real Time Strategy
TBS= Turn Based Strategy