Guild Wars vs. World of Warcraft
Fra : mig

Dato : 13-05-05 20:20

Hvilket af de 2 spil er bedst ? hvorfor ?

Jeg har hørt at Guild Wars skulle være hurtigst at komme i gang med, men er
det også det bedste ?

På forhånd tak.

Fra : SonofonoS

Dato : 14-05-05 00:20

"mig" <x_sharky@hotmail.com> wrote in

> Hvilket af de 2 spil er bedst ? hvorfor ?
>
> Jeg har hørt at Guild Wars skulle være hurtigst at komme i gang med,
> men er det også det bedste ?
>
> På forhånd tak.

Hvilket spil der er bedst er jo meget smag og behag. Jeg spiller selv World
of Warcraft, og er ganske imponeret. Det er det første mmorpg jeg har
prøvet der har kunne holde mig fanget i så lang tid. Har indtil videre
spillet et par måneder. Det skal lige siges, at jeg efterhånden har prøvet
en del!
World of Warcraft har efter min mening et godt sammensat gameplay. Det er
let at gå til. Der er et lille tutorial i starten, som sætter én ganske
godt igang. Der er rollespil for dem der vil have det, og almindelig
hyggelig hack'n slash til dem der kan lide det. Alt i alt, et spil der
tilbyder alt det, et godt mmorpg skal tilbyde.

Med hensyn til Guild Wars, så prøvede jeg en weekend-beta engang i januar
tror jeg. Jeg blev ikke vildt imponeret. Jeg synes gameinterfacet var lidt
klumpet. Det kan selvfølgelig være blevet ændret nu.

Det bedste jeg kan råde dig til, er at besøge en kammerat, som spiller
enten WoW eller GW. Så kan du se hvilket spil der passer dig bedst. Du kan
evt. også låne selve spillet af kammeraten + hans konto. Det var sådan jeg
prøvede WoW. Jeg har det generalt ikke godt med at køb noget jeg ikke har
prøvet. Lidt ligesom med biler...
Ellers kan du læse om spillene på deres hjemmesider og sites med
spilanmeldelser. F.eks. www.gamespy.com eller www.gamespot.com - der findes
mange flere.

Håber du finder det der passer dig bedst.
Hvis det bliver WoW, så send en mail. Vi har vidst en ledig plads i
guilden. :)

SonofonoS

Gandriss, Gorthar og Lyonthyr på Draenor

Fra : Zyke

Dato : 14-05-05 17:45

Hejsa med jer..

Koster det noget at spille Guild Wars og hvis det gør hvor meget?

Zyke

Fra : mig

Dato : 14-05-05 20:31

> Koster det noget at spille Guild Wars og hvis det gør hvor meget?

Nej Guild Wars er gratis når spillet er købt. Derfor vælger jeg også Guild
Wars, og specielt også efter at have set grafikken i forhold til WOW. Den er
da meget flottere og vidst også meget hurtigere at sætte sig ind i. Jeg er
nu ikke den store RPG fan så det kan da være der mangler nogle ting i Guild
Wars fremfor WOW, men jeg synes nu også at det er ret dyrt at spille WOW.
Spillene er dyre nok i sig selv.

Fra : Diablo

Dato : 15-05-05 08:44

Spillet koster 400,- og derefter er al online gaming gratis

/Diablo

Fra : LIV

Dato : 15-05-05 09:23

Diablo wrote:
> Spillet koster 400,- og derefter er al online gaming gratis

Aaarrrhh - kan fås til 314,-
http://www.spilpriser.dk/listprices.asp?ID=123090

Fra : LIV

Dato : 15-05-05 11:44

"Zyke" <martin.thunoe@gmail.com> skrev i en meddelelse news:42872407$0$742$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 299,- her
> http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?osCsid=682bd49d9e5ed8e2faef69152cc8a051&keywords=guild+wars

+ porto 15, ......... altså 314,-

Fra : Zyke

Dato : 15-05-05 12:16

> + porto 15, ......... altså 314,-

LOOL - ja der kan man bare se :)

Zyke

Fra : SonofonoS

Dato : 15-05-05 10:43

> [...]
> mangler nogle ting i Guild Wars fremfor WOW, men jeg synes nu også at
> det er ret dyrt at spille WOW. Spillene er dyre nok i sig selv.

Hvis det er gratis at spille online hver måned, hvordan har de så råd til
at lave patches og opdateringer af spillet? Det lyder ikke som en holdbar
løsning...

SonofonoS

Fra : Thomas G

Dato : 15-05-05 20:56

> Hvis det er gratis at spille online hver måned, hvordan har de så råd til
> at lave patches og opdateringer af spillet? Det lyder ikke som en holdbar
> løsning...

CS og CSS klare det da fint nok.

mvh Thomas G

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 21-05-05 08:32

"Thomas G" <thgo*1*@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> CS og CSS klare det da fint nok.

Der er ved gud heller intet sammenligningsgrundlag!
CS i en hvilken som helst udgave er Pacman overfor et hvilket som helst
MMORPG... Sjovt, men utroligt simpelt i enhver henseende.

Mht. Guild Wars, så er der 2 argumenter:
1. Salg af expansions vil dække serveromkostningerne
2. Spillet laves og styres af afhoppede programmører der ikke ønsker
at tjene fedt, men blot at holde liv i det spil de har arbejdet så
hårdt på. Uden at det bliver ren pro bono, naturligvis :)

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 24-05-05 16:23

SonofonoS <sonofonos@hotmail.com> writes:

> Hvis det er gratis at spille online hver måned, hvordan har de så råd til
> at lave patches og opdateringer af spillet?

De laver kun mindre vedligeholdelse. Vi får to nye områder om et par
uger, hvilket ikke er meget i forhold til at der er 70 til at starte
med.

Derudover er spillet designet til ikke at kræve så meget af serverne.
Eftersom alt foregår i instanser, er det let at fordele belastningen
over en masse billige maskiner.

Jeg tror heller ikke de regner med at folk vil bruge så meget tid på
det som folk bruger på traditionelle MMORPG's. Der er ikke rigtig
nogen spildtid med transport eller at skulle dræbe en million
kaniner for at stige et level.