Haletudser.
Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-05-05 09:47

Mine børn på eet og 3 år har fanget 5 haletudser, de opholder sig i et
marmeladglas og i går købte jeg fiskemad til dem, hviket ser ud til at
gøre lykke.
Spørgsmålet går på jeres erfaringer, er der nogen der har prøvet at have
dem til de bliver til tudser, jeg har ikke den store tiltro til mig selv
som tudseopdrætter.
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-05-05 10:03

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Spørgsmålet går på jeres erfaringer, er der nogen der har prøvet at have
> dem til de bliver til tudser, jeg har ikke den store tiltro til mig selv
> som tudseopdrætter.

Jeg ville sætte dem ud, hvor de kommer fra, når de begynder at få ben/når de
første begynder at dø.
Jeg har aldrig set haletudser overleve dette stadium i glas, heller ikke
selv om der har været behjertede forsøg på at indrette det, så der var noget
at kravle op på.
Og døde haletudser lugter ikke just af parfume

Hilsen Inger

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-05-05 10:28

Inger Pedersen wrote:
> [...]
> at kravle op på.
> Og døde haletudser lugter ikke just af parfume

Det anede mig, så jeg må hellere begynde at forberede den største på at
det er det vi gør.
Tak for svaret.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Holst

Dato : 13-05-05 10:28

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Mine børn på eet og 3 år har fanget 5 haletudser, de opholder sig i et
> marmeladglas og i går købte jeg fiskemad til dem, hviket ser ud til at
> gøre lykke.

Haletudser er fredede, og derfor skulle det kun være skoler og lignende,
der til undervisningsformål må indsamle - og de skal stadig udsættes
igen (ikke noget med at skære i frøerne som i E.T. . Så sæt dem ud igen.

Du kan læse mere om at holde haletudser her:

http://www.skoveniskolen.dk/default.asp?m=17&a=211

Men bemærk at siden er rettet mod skoler ("Find et vandhul eller en sø i
nærheden af jeres skole"), jfr. ovenstående om at de er fredede.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-05-05 10:42

Holst wrote:

> [...]
>
> Men bemærk at siden er rettet mod skoler ("Find et vandhul eller en sø i
> nærheden af jeres skole"), jfr. ovenstående om at de er fredede.

Også dette har indgået i mine overvejelser, jeg er meget opsat på at
ingen af dem dør, så det bliver stadig løsningen at sætte dem een af de
nærmeste dage.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Holst

Dato : 13-05-05 10:52

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Også dette har indgået i mine overvejelser, jeg er meget opsat på at
> ingen af dem dør, så det bliver stadig løsningen at sætte dem een af de
> nærmeste dage.

De har såmænd nok større overlevelseschance i dit akvarium end nede i
den lokale sø, men sådan er livets gang jo

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-05-05 14:17

Holst wrote:

> De har såmænd nok større overlevelseschance i dit akvarium end nede i
> den lokale sø, men sådan er livets gang jo

Haletusser har jo også rettigheder.
Retur ryger de, til deres skæbne!

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen