ZoneAlarm
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 22:13

Jeg har netop installeret ZoneAlarm (efter opgradering til NE2 med
router).

Den popper et par gange om dagen op og siger noget med en IP har
forsøgt at tilslutte til min PC, og så noget med NETBIOS.

Skal jeg gøre noget ved det? Hvad er det der foregår?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Peter Hartig

Dato : 31-05-01 14:33

Jeg har brugt ZA i nogen tid, og var til sidst ved at blive pilskaldet af at
rive hår ud af hovedet over det møgprogram. Der poppede konstant alle mulige
beskeder op, dette til trods for at diverse afkrydsninger i pop-up bokse var
foretaget. Hel galt gik det, da vi opgraderede til nyeste version. Så kunne
PC'en slet ikke starte.

Lasse, mit råd er følgende: Mal ZA grøn og kør den i havnen, og skift
omgående til SyGate Personal Firewall. Jeg har nu brugt den i et stykke tid,
og der er INGEN problemer - overhovedet. Alt fungerer.... med en iøvrigt fin
log. Endelig kan du checke om din firewall virker godt nok på SyGate's
homepage. Alt i alt en ret stærk service.

Du finder dem på http://www.sygate.com

Go' fornøjelse.

Peter Hartig

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-05-01 18:24

On Wed, 30 May 2001 23:13:12 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Den popper et par gange om dagen op og siger noget med en IP har
>forsøgt at tilslutte til min PC, og så noget med NETBIOS.

På den side i Zonealarm, hvor der står ALERTS, kan du slå pop-up
vinduet fra, så du ikke får flere beskeder.

>Skal jeg gøre noget ved det? Hvad er det der foregår?

Nej. Du er måske ramt af en portscanning, men det betyder ikke noget
når Zonealarm er aktiv.

De eneste Pop-up vinduer der behøver at komme er, når et program
første gang skal have forbindelse ud. Så skal du enten give det lov og
huske at sætte hak i at ZA skal huske svaret - eller du skal nægte
det, hvis det er et suspekt program. Så efter nogle dag ser du ikke
mere til Zonealarm.

Kurt Brixen

Fra : Anders Lund

Dato : 31-05-01 21:15

> [...]
>
> Den popper et par gange om dagen op og siger noget med en IP har
> forsøgt at tilslutte til min PC, og så noget med NETBIOS.
Jeg stussede også over det, på en enkel dan fik jeg 160 af disse opo up' s,
da jeg begynte at grave i det fandt jeg ud af det er de hjemmesider du
besøger der prøver at få kontakt med deg. Enten pinger de dig ( sig endelig
til hvis du ikke ved hav dét betyder!!) ellers prøver de at få din NetBios
id.

Fra : Morten B

Dato : 31-05-01 21:19

> Jeg har netop installeret ZoneAlarm (efter opgradering til NE2 med
> router).

Hvis man har router og har en lukket config eller næsten lukket config, har
man så overhovedet brug for ZA? Routeren tager vel alt, og de porte man har
åbnet har man jo åbnet fordi man gerne vil have trafikken igennem.

Har jeg ret hvis jeg siger at man sagtens kan man undvære ZA hvis man har
router, eller har jeg overset noget?

/Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 21:56

Morten B skrev:

>Hvis man har router og har en lukket config eller næsten lukket config, har
>man så overhovedet brug for ZA? Routeren tager vel alt, og de porte man har
>åbnet har man jo åbnet fordi man gerne vil have trafikken igennem.

Jeg har åbnet min router.

>Har jeg ret hvis jeg siger at man sagtens kan man undvære ZA hvis man har
>router, eller har jeg overset noget?

Hvis routeren er åben er det vist en RET god idé at køre med en eller
anden form for firewall.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-01 01:22

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> Hvis routeren er åben er det vist en RET god idé at køre med en eller
> anden form for firewall.

Det kommer an på, hvilke services du kører bag din router.
Hvis du ikke har nogen porte åbne, så er der jo ingen grund til at køre
firewall. Med mindre selvfølgelig du lader dig inficere af trojans.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen